728 x 90

انتشار متن قانون امضا شده توسط رئیس‌جمهور آمریکا برای اعمال تحریمها علیه رژیم آخوندی و سپاه پاسداران

کاخ سفید
کاخ سفید
 
مارک دوبوویتس مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسیها‌: با امضای لایحهٴ تحریم‌های جدید توسط ترامپ تمامیت سپاه پاسداران به‌خاطر تروریسم لیست‌گذاری شد وتجارت با سپاه پاسداران، تجارت با یک سازمان تروریستی است

به‌دنبال امضای لایحهٴ اچ آر 3364 برای اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم آخوندی، کره شمالی و روسیه توسط رئیس‌جمهور آمریکا و تبدیل‌شدن آن به قانون، سایت رسمی کاخ سفید متن کامل این قانون را منتشر کرد.

در مقدمه این قانون مصوب آمده است: «قانون اچ آر 3364 برای بازبینی کنگره و مقابله با تجاوز حکومت ایران، روسیه و کره شمالی و اقدامات دیگر است».

بخش اول این قانون به اعمال تحریمها علیه رژیم آخوندی و سپاه پاسداران اختصاص دارد و تمامیت سپاه پاسداران را مشمول لیست تروریستی طبق فرمان ریاست‌جمهوری ۱۳۲۲۴ در سال ۲۰۰۱ می‌کند.

سایت رسمی کنگرهٴ آمریکا نیز از تکمیل روند بررسی و تصویب این لایحه و تبدیل آن به قانون پس از امضای رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد.

در این روند، مجلس نمایندگان آمریکا لایحهٴ جدید تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی، کره شمالی و روسیه را با 419رأی مثبت در برابر تنها 3رأی منفی به تصویب رساند؛ پس از آن لایحه در سنای آمریکا با 98رأی مثبت در برابر تنها 2رأی منفی به تصویب رسید و به کاخ سفید ارسال شد؛ و سرانجام در روز چهارشنبه 11مرداد، لایحهٴ تحریم‌های جدید علیه رژیم ولایت‌فقیه و تمامیت سپاه پاسداران به‌خاطر فعالیتهای تروریستی و برنامه موشکی و نقض حقوق‌بشر، با امضای رئیس‌جمهور آمریکا، به قانون رسمی ایالات متحده تبدیل شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه خود به تاریخ 2اوت درباره امضای لایحهٴ تحریم‌ها، اعلام کرد: «امروز من لایحه اچ آر 3364 برای «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق قانون تحریم‌ها» را امضا و به قانون تبدیل کردم».

دونالد ترامپ ضمن ابراز مخالفت خود با بخش‌هایی از تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه در قسمت دیگری از بیانیه‌اش، تأکید کرد: «این لایحه پیام روشنی به (رژیم) ایران و کره شمالی می‌فرستد که مردم آمریکا رفتار خطرناک و بی‌ثبات‌کننده آنها را نخواهند پذیرفت. آمریکا به‌کار از نزدیک با دوستان و متحدانمان برای ممانعت از فعالیت‌های مخرب این حکومتها ادامه خواهد داد».

همچنین سخنگوی کاخ سفید درباره تبدیل لایحهٴ تحریم‌ها به قانون، گفت: «رئیس‌جمهور از تدابیر سخت برای مجازات و ممانعت از رفتار بد رژیم‌های یاغی در ایران و کره شمالی حمایت می‌کند. او همچنین پیام روشنی فرستاد که ما دخالت در روند دموکراتیکمان را توسط روسیه نخواهیم پذیرفت».
 
 پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، لیست‌گذاری سپاه پاسداران
 پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، لیست‌گذاری سپاه پاسداران
 
پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که این لایحه را یکی از گسترده‌ترین بسته‌های تحریمی تاریخ توصیف کرده، طی بیانیه‌یی، گفت: «این تحریم‌ها مستقیماً فعالیت‌های مخرب و بی‌ثبات‌کننده (رژیم) ایران، کره شمالی و روسیه را هدف قرار می‌دهد».
 
 مارک دوبوویتس مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسیها‌ لیست‌گذاری سپاه پاسداران
مارک دوبوویتس مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسیها‌: لیست‌گذاری سپاه پاسداران
 
مارک دوبوویتس مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، گفت: «ترامپ لایحهٴ تحریم‌های (رژیم) ایران، روسیه و کره شمالی را امضا کرد. (به این ترتیب) تمامیت سپاه پاسداران به‌خاطر تروریسم لیست‌گذاری شد. اگر با سپاه پاسداران تجارت کنید. ، در حال تجارت با یک سازمان تروریستی هستید».

خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره لایحهٴ اچ آر 3364، نوشت: «این (لایحه)، تحریم‌های جدیدی را بر افرادی که در برنامه موشکی (رژیم) ایران دخیل هستند و هر کسی که با آنها تجارت کند، اعمال می‌کند. این (لایحه هم‌چنین) تحریم‌های تروریسم را بر سپاه پاسداران اعمال خواهد کرد و یک تحریم تسلیحاتی را به اجرا خواهد گذاشت».

آسوشیتدپرس، اضافه کرد: «(طبق این لایحه) از وزیر خارجه رکس تیلرسون خواسته می‌شود که فهرستی از مسئولان ارتکاب کشتارهای فراقضایی، شکنجه و سایر نقض‌های فاحش حقوق‌بشر (در ایران) را ارائه کند. این افراد نیز تحت تحریم قرار خواهند گرفت».

در همین حال جان بولتون در مصاحبه با فاکس‌نیوز تحریم‌ها علیه حکومت آخوندی را گامی در مسیر درست، اما ناکافی دانست و خواهان تحریم‌های فراگیرتری علیه رژیم شد.
لیندزی گراهام سناتور برجستهٴ جمهوریخواه لیست‌گذاری سپاه پاسداران
لیندزی گراهام سناتور برجستهٴ جمهوریخواه: لیست‌گذاری سپاه پاسداران
 
لیندزی گراهام سناتور برجستهٴ جمهوریخواه ضمن استقبال از امضای لایحهٴ تحریم‌ها توسط رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: «(رژیم) ایران سرطان منطقهٴ خاورمیانه است».
سناتور مایک راوندز فرماندار پیشین ایالت داکوتای جنوبی، لیست‌گذاری سپاه پاسداران
سناتور مایک راوندز فرماندار پیشین ایالت داکوتای جنوبی، لیست‌گذاری سپاه پاسداران
 
سناتور مایک راوندز فرماندار پیشین ایالت داکوتای جنوبی، رژیم آخوندی را بزرگ‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان نامید و درباره قانون تحریم‌های رژیم، کره شمالی و روسیه، گفت: «با اعمال تحریم‌های قوی و قابل اجرا علیه این حکومت‌ها، ما پیام روشنی می‌فرستیم که آمریکا اقدامات تجاوزکارانهٴ آنها را نخواهد پذیرفت».
 الیوت انگل رئیس دموکراتها در کمیتهٴ خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، لیست‌گذاری سپاه پاسداران
الیوت انگل رئیس دموکراتها در کمیتهٴ خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، لیست‌گذاری سپاه پاسداران

الیوت انگل رئیس دموکراتها در کمیتهٴ خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: «این قانون نتیجه مذاکرات موفق دو حزبی است؛ چرا که قانون‌گذاران هر دو حزب در هر دو مجلس، تهدیدات موجود از سوی (رژیم) ایران، کره شمالی و روسیه را درک می‌کنند».
ست مولتون عضو مجلس نمایندگان از حزب دموکرات آمریکا ،لیست‌گذاری سپاه پاسداران
ست مولتون عضو مجلس نمایندگان از حزب دموکرات آمریکا ،لیست‌گذاری سپاه پاسداران

ست مولتون عضو مجلس نمایندگان از حزب دموکرات آمریکا ضمن تأکید بر این‌که این تحریم‌ها توافق اتمی را نقض نمی‌کند، گفت: «من به‌طور مکرر به اقدام آمریکا برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده (رژیم) ایران در خاورمیانه، از جمله حمایت سپاه پاسداران از رژیم اسد در سوریه، حمایت از حزب‌الله در لبنان و حمایت از سایر گروه‌های تروریستی و همچنین استمرار توانایی‌های موشک بالستیک (این رژیم)، فراخوان داده‌ام».

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری رویتر، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که ایالات متحده، برخی از نگرانی‌های این اتحادیه را نسبت به تحریم‌های جدید علیه روسیه در نظر گرفته است، اما اگر تحریم‌ها به منافع اقتصادی اتحادیه اروپا زیان برساند، بروکسل آماده است طی چند روز، تلافی کند.

وزیر اقتصاد آلمان نیز گفت که تحریم‌ها می‌تواند شرکتهای اروپایی را که مشغول ساختن. و حفظ و نگهداری لوله‌های گاز طبیعی از روسیه هستند، هدف قرار دهد و این برای اروپا قابل پذیرش نیست.

در همین حال به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، بعد از امضای لایحهٴ تحریم‌ها، سخنگوی کاخ کرملین روز پنجشنبه سیاست تحریم را «کوته‌بینانه» و «غیرقانونی» دانست و گفت، روسیه از منافع خودش دفاع خواهد کرد.

پیش از این‌روسیه در پاسخ به تحریم‌های جدید، تعداد پرسنل هیأت دیپلوماتیک آمریکا را از حدود 2000نفر، به 455نفر کاهش داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35c87d67-7949-4c7f-bede-0086a4bf3736"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات