728 x 90

کشته شدن ۸۱۴شهروند سوری طی ماه گذشته میلادی

بمبارانهای وحشیانه و کشتار مردم سوریه توسط رژیم اسد ادامه دارد
بمبارانهای وحشیانه و کشتار مردم سوریه توسط رژیم اسد ادامه دارد
شبکه حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد طی ماه میلادی گذشته ۸۱۴شهروند سوری کشته شده‌اند که به‌نسبت ماه قبل از آن ۱۱درصد افزایش داشته است.

سایت ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه ۱۱مرداد ۹۶ به‌نقل از این شبکه افزود ۲۴۸شهروند از جمله ۳۳زن و ۳۳کودک به‌دست رژیم اسد، ۱۸نفر دیگر در زیر شکنجه و ۴۴نفر از جمله ۱۰زن و ۹کودک در اثر بمباران هواپیماهای جنگی احتمالاً روسی کشته شده‌اند.

این شبکه در ادامه گفته است که بقیه قربانیان توسط بمباران نیروهای ائتلاف بین‌المللی یا توسط داعش و سایر گروهها کشته شده‌اند. نسبت کودکان و زنان قربانی ۵۲درصد کل کشته‌شدگان بوده است در حالی‌که ماه قبل از آن این نسبت ۴۱درصد بود.

بیشتر بخوانید:
 تعداد کشته‌ها در سوریه از زبان آمار
۱۴کشته زیر شکنجه در سوریه طی ماه گذشته میلادی

شبکه حقوق‌بشر سوریه 12خرداد 96 گزارش داد 14نفر از جمله یک فعال رسانه‌یی و 2دانشجو در ماه گذشته میلادی توسط نیروهای رژیم اسد در زیر شکنجه کشته شده‌اند.

این منبع افزود کشته شدن این تعداد که به ثبت رسیده است، نشان می‌دهد سیاست کشتن زیر شکنجه به‌طور سیستماتیک از طرف سران رژیم سوریه اعمال می‌شود.

پیشتر استوارت جونز دستیار وزارت‌خارجه آمریکا فاش کرده بود رژیم اسد در زندان صیدنایا زندانیان را کشته و اجساد آنان را در کوره‌های آدم‌سوزی از بین می‌برد.

کشته شدن ۱۰۱۴شهروند سوری طی ماه فروردین

سایت ائتلاف ملی برای نیروهای انقلابی و اپوزیسیون سوریه روز سه‌شنبه 12اردیبهشت از قول شبکه حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد که طی ماه گذشته 1014شهروند به‌دست نیروهای رژیم اسد و داعش و یا غرق شدن در دریا کشته شده‌اند.

شبکه حقوق‌بشر سوریه – جزییات آماری کشته‌شدگان
در گزارش ماهانه حقوق‌بشر سوریه آمده است از جمع 1014شهروند سوری که کشته شده‌اند، تعداد 486نفر از جمله 98کودک و 82زن به‌دست نیروهای رژیم اسد به قتل رسیده‌اند و 10شهروند زیر شکنجه کشته شده است. همچنین 233نفر از جمله 97کودک و 40زن توسط هواپیماهای روسی کشته شده‌اند. همچنین 87شهروند توسط داعش کشته شده‌اند. طبق این آمار 86شهروند هم از جمله 24کودک و 18زن توسط نیروهای ائتلاف بین‌المللی به‌جز روسیه کشته شده‌اند.

در گزارش شبکه حقوق‌بشر سوریه اضافه شده است که 79شهروند نیز از جمله 11کودک و 17زن در نتیجه انهدام قایقهای مهاجرت و غرق شدن و یا در حوادثی مثل انفجارهایی که هویت عاملانش مشخص نشده است کشته شده‌اند.

۱۱۳۴کشته بیلان جنایت رژیم اسد و همپیمانانش از جمله شبه‌نظامیان رژیم ایران در ماه مارس

شبکه حقوق‌بشر سوریه ۱۳فرورین ۹۶ از کشته شدن 1134نفر از شهروندان سوری در ماه گذشته میلادی خبر داد که بیشتر آنها به‌دست نیروهای رژیم اسد و شبه‌نظامیان رژیم ایران کشته شده‌اند.

این شبکه افزود که نیروهای رژیم اسد 417نفر از جمله 46زن و 61کودک را در این مدت به قتل رسانده و 13نفر را هم زیر شکنجه کشته‌اند. نیروهای روسی نیز 224نفر از جمله 42زن و 51کودک را به قتل رسانده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df4958f1-b881-4fbd-b073-d4f9573adb72"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات