728 x 90

دومین آزمایش موشک قاره‌پیمای کره شمالی در کمتر از یک ماه

آزمایش موشک کره شمالی
آزمایش موشک کره شمالی
آزمایشهای موشکی کره شمالی تهدیدی جدی است. آمریکا چه راه کاری برای مقابله با آن دارد.

گزارشی از سی.ان.ان 10مرداد 96:
خبرنگار سی.ان.ان از پنتاگون: این دومین پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیما توسط کره شمالی در کمتر از یک ماه است.

دونالد ترامپ: «ما این مشکل را حل و فصل خواهیم کرد»
پنتاگون محاسبه می‌کند که این موشک از هر موشک قبلی دیگر کره شمالی، مدت طولانی‌تر و در ارتفاع بیشتری پرواز کرده است. معنای آن این است که برد احتمالی‌اش بیش از 6500مایل است، در نتیجه، بر اساس برخی محاسبات، لس آنجلس، دنور و شیکاگو و چه بسا حتی نیویورک و بوستون در برد این موشک قرار بگیرند.
جوزف سیرینسیونه کارشناس اتمی: «تقریبا شکی وجود ندارد که کره شمالی از کمپانیهای چینی کمک دریافت می‌کند. این‌که آیا دولت چین در آن مشارکت دارد یا نه، روشن نیست. همچنین یک دوجین دانشمندان شوروی سابق در امور موشکی به کره شمالی رفته‌اند یا در آنجا زندگی می‌کنند».
فعلاً دولت ترامپ به فشارهای دیپلوماتیک ادامه داده و با پرتاب موشکهایی در خلال یک مانور نظامی در کره جنوبی، یا با به پرواز درآوردن بمب‌افکنهای بی‌1بر فراز کره جنوبی، اقدام به نمایش قدرت می‌کند. آمریکا همچنین در این مانورها، سیستم ضد موشکی تاد را به‌کار می‌گیرد. کره جنوبی اکنون خواهان استقرار تعداد بیشتری از این موشکها در خاک خود است.
 
افسران ارشد نظامی آمریکا هشدار می‌دهند که یک راه‌حل دیپلوماتیک باید پیدا شود.
ژنرال مایک میلی، رئیس ستاد ارتش آمریکا: «ما در حال امتحان کردن طیف گسترده‌یی از گزینه‌های دیپلوماتیک و اقتصادی هستیم و از این گزینه‌ها کاملاً حمایت می‌کنیم»
دونالد ترامپ در توئیتی نوشت: من نسبت به چین خیلی مایوس شده‌ام. رهبران احمق قبلی ما به آنها اجازه دادند سالانه از طریق تجارت، صدها میلیارد دلار به‌دست آورند، با این حال، آنها در رابطه با کره شمالی، هیچ کاری برای ما نمی‌کنند به جز این‌که حرف بزنند.
 
ما دیگر اجازه نمی‌دهیم این وضعیت ادامه یابد. چین می‌تواند براحتی این مشکل را حل کند...»
مقامات دفاعی آمریکا می‌گویند در روزهای اخیر فعالیتهای غیرعادی در میان زیردریاییهای کره شمالی را کشف کرده‌اند ولی مطمئن نیستند که در آنجا چه می‌گذرد. قرار است ارتش آمریکا به آزمایش یک موشک قاره‌پیما از یک پایگاه نظامی در کالیفرنیا دست بزند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/18538e8c-3b90-4a49-b177-45832728bef2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات