728 x 90

حدود ۴۰۰۰نیروی آمریکایی اضافی به افغانستان می‌روند‎

نیروهای آمریکایی در افغانستان
نیروهای آمریکایی در افغانستان
یک مقام رسمی دولت آمریکا اعلام کرد که پنتاگون برای شکستن بن‌بست در وضعیت جنگ در افغانستان حدود ۴هزار نیروی اضافی به آنجا اعزام خواهد کرد. این تعداد نیرو در مدت کوتاه زمامداری دونالد ترامپ، بالاترین عدد می‌باشد.

عرب‌نیوز ۱۱مرداد ۹۶ ضمن گزارش خبر فوق افزود این تصمیم ممکن است اوایل هفته آینده توسط وزیر دفاع آمریکا جیمز متیس اعلام شود. این اقدام بعد از این صورت می‌گیرد که ترامپ به وی اختیار داده است که سطح نیروها در افغانستان را تنظیم کند و همچنین فرمانده ارشد آمریکا در افغانستان گفته است که نیروی کافی برای کمک به ارتش افغانستان علیه شورشیان طالبان در اختیار ندارد.

بالا رفتن تهدید بنیادگرایان داعش بعد از حملات مرگبار در کابل مرکز افغانستان به اثبات رسید که این امر نشانگر نیاز به حضور قوی ایالات متحده در افغانستان است. کما این‌که اخیراً موارد زیادی از کشته شدن سربازهای آمریکایی در افغانستان روی داده است.

بیشتر این نیروهای جدید برای آموزش و مشورت دادن به نیروهای افغانی اعزام می‌شوند. تعداد کمی نیز برای عمليات ضدتروریستی علیه طالبان و داعش اختصاص داده خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

روزانه ۲۰افسر و سرباز افغانی کشته می‌شوند

اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان طی گزارشی از کشته شدن ۲۵۳۱نظامی و مجروح شدن ۴۲۳۸نفر دیگر در ۴ماه اول سال ۲۰۱۷خبرداد.

آناتولی ۱۰مرداد ۹۶افزود بر اساس داده‌های این اداره روزانه ۲۰سرباز وافسر افغانی کشته می‌شوند.
لازم به یادآوری است که طالبان ۱۱منطقه و ۳۴بخش افغانستان را تحت کنترل ونظارت خود دارد، و دولت فقط ۵۹.۷درصد از کل این کشور را کنترل می‌کند.
دفتر مأموریت سازمان ملل‌متحد در افغانستان (یوناما) نیز ماه گذشته میلادی با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: تلفات غیرنظامیان در شش ماهه نخست سال 2017افزایش یافته و از آغاز سال جاری تا 30ژوئن، 1662نفر در حوادث خشونت‌بار در افغانستان جان خود را از دست داده و 3581نفر دیگر زخمی شده‌اند.

اوضاع پرتنش نظامی افغانستان

افغانستان همواره در جنگ و تنش است. آرامش واژه‌یی ناشناخته است. طالبان مستمراً عملیات می‌کند. گزارشی از سی.ان.ان 3مرداد 96:
در افغانستان، طالبان مسئولیت حمله انتحاری با یک خودرو بمبگذاری شده را برعهده گرفت.
طالبان گفته است هدف یک اتوبوس حامل مأموران اطلاعاتی بوده است. در افغانستان همچنین در جریان یک حمله مرگبار هوایی که اشتباهی رخ داد، 16مأمور پلیس کشته شدند.
خبرنگار سی.ان.ان از کابل:‌ یک‌سال قبل طالبان در دروازه استان هیلمند بود. در حال حاضر نیروی آمریکا مستقر است. اگر ‌چه زیاد نیستند اما قدرت آتش عظیمی را با خود آورده‌اند. نیروهای افغانی در این صحنه یک ناحیه را تسخیر کرده‌اند. در صحنه دیگر فرماندهان افغانی توجیه می‌شوند. اینجا جنگ تمام نشده و هر آرامشی به تشنج می‌کشد.
یک تفنگدار آمریکایی: این‌که می‌بینید پرچم طالبان است. البته به این معنی نیست که تفنگدارها با آنها بجنگند. افغانیها با آنها می‌جنگند. تعداد آنها قابل‌توجه نیست.

این تفنگدارها قرار بوده در یک مأموریت کوتاه باشند. تنها 300نفر در این مأموریت شرکت کردند. آنها می‌روند و باز می‌گردند و این بار امیدوار هستند که نیروهای امنیتیِ خودِ افغانستان در پشت سرشان بتوانند کار اینها را انجام بدهند. باید دید چه تغییری در این وضعیت رخ می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e60f5c0a-cafc-4366-92b5-3497c2fd78ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات