728 x 90

تأکید عربستان ومتحدانش بر لزوم قطع حمایت قطر از تروریسم

تأکید عربستان ومتحدانش بر لزوم قطع حمایت قطر از تروریسم
تأکید عربستان ومتحدانش بر لزوم قطع حمایت قطر از تروریسم
یکشنبه ۸مرداد ۹۶ چهارکشورعربستان، امارات متحده، بحرین و مصر اعلام کردند که هم‌چنان به شکل مشروط حاضر به مذاکره با قطر خواهند بود.

وزیران خارجۀ چهار کشور متحد 'ضد قطر' در اجلاسی که روز یکشنبه ٨مرداد در شهر منامه – پایتخت بحرین – برگزار شد، اعلام کردند به شرطی که قطر از حمایت از تروریسم و افراطی‌گری دست بردارد، آمادۀ مذاکره خواهند بود.

عربستان، بحرین، امارات و مصر از 15خرداد 96 روابط سیاسی خود را با قطر قطع، و تحریم‌های اقتصادی سخت‌گیرانه‌ای علیه این کشور وضع کردند.

بیشتربخوانید:

تأکید مصر بر خواست کشورهای عربی از قطر

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر روز چهارشنبه 4مرداد 96 اعلام کرد ”4کشور عربی از خواسته‌هایی که به دوحه تقدیم کردند عقب‌نشینی نخواهند کرد“.

وی که در یک کنفرانس خبری با همتای فرانسوی خود جان ایو لودریان سخن می‌گفت با تأکید بر خواستهای چهار کشور عربی (مصر، امارات، عربستان، بحرین) از قطر اضافه کرد ”مصر از کسانی که امنیت و ثباتش را تهدید می‌کنند، نخواهد گذشت“.

مصر به اتحادیه اروپا:‌ درباره بحران قطر هیچ سازشی در کار نخواهد بود


مصر به اتحادیه اروپا اطلاع داد که ۴کشور عربی تحریم کننده قطر درباره اختلافات خود با این کشور حول حمایت از تروریسم هیچ سازشی نخواهند کرد.

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر بعد از گفتگو با فدریکا موگرینی مسئول امور خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل گفت قطر باید همه خواسته‌های مصر، عربستان، بحرین و امارات را بپذیرد.

امارات متحده عربی خواستار تغییر سیاستهای قطر شد

امارات متحده عربی، یکی از چهار کشوری که علیه قطر تحریم‌هایی را اعمال کرده‌اند اعلام کرد قبل از این‌که گفتگویی با قطر صورت بگیرد، ضروریست این کشور سیاستهای خود را تغییر دهد.

انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده گفت:‌ «از فراخوان برای گفتگو توسط امیر قطر استقبال می‌شود ولی این امر تنها در صورتیکه‌ قطر تغییراتی در سیاستهایش بدهد انجام خواهد شد.

تأکید ۴کشورعربی بر ضرورت تعهد قطر به «اصول شش‌گانه» برای مقابله با تروریسم

چهار کشور عربی تحریم کننده قطر خواستار تعهد قطر به «اصول شش‌گانه» برای مقابله با افراطی‌گری و تروریسم شدند. این کشورها ابتدا یک لیست با ۱۳خواسته به قطر ارائه کرده بودند.

عرب‌نیوز ۲۸تیر ۹۶ ضمن اعلام این خبر افزود که عربستان، بحرین، امارات متحده عربی و بحرین، از قطر خواسته‌اند تا پایبندی خود را به «شش اصل» برای مقابله با افراطی‌گری و تروریسم اعلام کرده و برای پذیرش طرحی در عمل به آن‌ها، با این کشورها مذاکره کند.

.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ba24f43-c6d9-48f8-a159-410d351a776f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات