728 x 90

مدیرعامل تلگرام: هیچ‌یک از سِرورهای تلگرام به ایران منتقل نمی‌شود

پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام
پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام
روز یکشنبه هشتم مرداد 96 مدیرعامل تلگرام ادعای وزیر ارتباطات رژیم که سرور تلگرام به ایران منتقل شد؛ تکذیب کرد.

‌به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، روز یکشنبه با تأکید بر مواضع قبلی این شرکت گفت: «هیچ یک از سِرورهای تلگرام به ایران منتقل نمی‌شود».

وی درباره «شبکه انتقال محتوا» نیز گفت: این شبکه «هیچ ارتباطی با انتقال به کشوری دیگر یا انطباق با قوانین غیرعاقلانه ندارد». دوروف توضیح داد که شاید منظور وزیر ارتباطات رژیم ایران از انتقال سرور، داشتن سی‌دی‌ان باشد چون تلگرام 'هیچگاه' اجازه نخواهد داد سرورهایش به کشوری مانند ایران منتقل شود که سابقه طولانی سانسور دارد.

خاطرنشان می‌شود محمود واعظی، وزیر ارتباطات کابینه آخوند روحانی، روز یکشنبه هشتم مرداد، بار دیگر مدعی انتقال سرور تلگرام به داخل ایران شده بود.

خبرگزاری سپاه موسوم به فارس روز یکشنبه درباره انتقال سرور تلگرام به داخل ایران گزارش داد، محمود واعظی با اشاره به این‌که این انتقال‌ها «نتیجه توافقات ایران و تلگرام است» افزود: کار بسیار بزرگی انجام شده است که برای کانال‌های پرظرفیت و کانال‌هایی که مراجعه زیادی داشته‌اند اکنون سِرور را به ایران آورده‌اند و شبکه انتقال محتوا را هم آنجا نصب کرده‌اند و کار در حال انجام است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f05f8bad-9ced-4de2-b792-2a7483cc8de7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات