728 x 90

۶کشته و ۲۰مجروح در اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در سومالی

انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در سومالی
انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در سومالی
در اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری ‌شده در موگادیشو پایتخت سومالی ۶نفر کشته و ۲۰نفر مجروح شدند که حال بسیاری از آنان وخیم است.

رویتر ۸مرداد ۹۶ افزود این خودرو در خیابانی به‌نام مکه مکرمه منفجر شد و یک شاهد گفت که بعد از انفجار دود عظیمی به آسمان رفت.

یک افسر پلیس گفت تاکنون ۶شهروند کشته شده و بیست نفر دیگر که بیشترشان از عابران در حال خرید بودند مجروح شدند. احتمالاً تعداد کشته‌ها بیشتر خواهد شد.

در عکسی که خبرنگار رویتر فرستاده است سه خودرو دیده می‌شود که در خیابانی منهدم شده‌اند و هنوز شعله‌های آتش آنها فروزان است. هنوز کسی مسئولیت این حمله را به‌عهده نگرفته است.

بیشتر بخوانید:‌

 ناآرامی‌ها در سومالی

 
یک مرکز پلیس در پایتخت سومالی هدف حمله تروریستی قرار گرفت

یک مرکز فرماندهی پلیس در یک خیابان پر تردد در مگادیشو پایتخت سومالی مورد حمله انتحاری قرار گرفت.

به گزارش منابع امنیتی مگادیشو روز پنجشنبه 1تیرماه ۹۶ یکی از عوامل تروریستی خودروی بمبگذاری شده خود را در ورودی مرکز فرماندهی پلیس در محله وابیری این شهر منفجر کرد.
این حمله تروریستی و درگیری پس از آن، شماری کشته و مجروح بر جا گذاشته است.

عبدالرحمن عثمان، وزیر اطلاعات سومالی با انتشار مطلبی در توییتر خود اعلام کرد: انفجار بسیار شدیدی بود که مرکز فرماندهی پلیس در خیابان مکه المکرمه، از پر ترددترین خیابانهای شهر را مورد هدف قرار داد.
تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

انفجار تروریستی در سومالی دهها کشته و زخمی بر جای گذاشت

انفجار یک خودرو بمبگذاری شده در موگادیشو پایتخت سومالی روز سه‌شنبه 30خرداد 96 حداقل 15کشته و دهها مجروح بر جای گذاشت.

مقامات سومالیایی در حالی از افزایش شمار تلفات این انفجار سخن می‌گویند که گروه بنیادگرای الشباب مسئولیت این انفجار تروریستی را برعهده گرفت.

لازم به یادآوری است که هفته گذشته نیز یک رستوران در شهر موگادیشو مورد حمله گروهی از مردان مسلح قرار گرفت و 31نفر جان خود را در این عملیات تروریستی از دست دادند.

انفجار تروریستی و گروگانگیری در سومالی

گروهی از مردان مسلح روز چهارشنبه 24خرداد 96 با انفجار یک خودروی بمبگذاری شده وارد یک رستوران در موگادیشو پایتخت سومالی شده و بیش از 20نفر را به‌گروگان‌گرفتند.

به گفته سرگرد ابراهیم حسین، افسر پلیس موگادیشو ”مردان مسلح هنوز در داخل پیتزا فروشی هستند و بیش از ۲۰نفر را به گروگان گرفته‌اند“.

به گفته پلیس موگادیشو که گروه تروریستی الشباب را مسئول این حمله می‌داند ”یک خودروی بمبگذاری شده به یک رستوران در شهر موگادیشو حمله کرده و در اثر درگیری بین نیروهای پلیس و مردان مسلح دست‌کم ۹نفر کشته شدند. تروریستها با خودروی بمبگذاری شده وارد ساختمان شدند و هدف آنها رستوران بوش تریتس بود“.

این حمله بعد از افطار در زمانی که مساجد و رستورانها شلوغ هستند روی داد.

گفتنی است که رستوران بوش تریتس به‌تازگی در محله مرفه شهر موگادیشو افتتاح شده بود و بیشتر مشتریان آن جوانان و سومالیایی‌هایی هستند که خارج از کشور زندگی می‌کنند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15f37259-d30f-4669-8505-9648932cbbb6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات