728 x 90

وزیر خزانه‌داری آمریکا: دولت آمریکا به مقابلهٴ شدید با فعالیت‌های موشکی رژیم ایران ادامه می‌دهد

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا
استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا
استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره لیست‌گذاری نهادهای رژیم، گفت: «این تحریم‌ها نهادهای کلیدی (رژیم) ایران را که در برنامه موشک بالستیک نقش دارند هدف قرار می‌دهند؛ (این تحریم‌ها هم‌چنین) تأکیدی است بر نگرانی‌های عمیق ایالات متحده نسبت به استمرار توسعه و آزمایش موشکهای بالستیک و سایر رفتار تحریک‌آمیز (رژیم) ایران».

وزیر خزانه‌داری آمریکا، اضافه کرد: «دولت آمریکا به مقابلهٴ شدید با فعالیت‌های مربوط با موشک بالستیک (رژیم) ایران ادامه می‌دهد؛ خواه (این فعالیت‌ها) یک پرتاب فضایی تحریک‌آمیز، توسعهٴ سیستم‌های تهدیدآمیز موشک بالستیک یا حمایت احتمالی از حملات موشکی (شبه‌نظامیان) حوثی در یمن به عربستان باشد مشابه همان چیزی که هفته گذشته اتفاق افتاد».

در رابطه با برنامه موشک بالستیک رژیم از جمله گروه همت که 6شعبه آن توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم شده‌اند، دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز 30خرداد 96، 42مرکز موشکی سپاه پاسداران را که مسئولیت تولید، آزمایش، نگهداری، پرتاب و فرماندهی موشکها را به‌عهده‌دارند افشا کرد.
 
افشاگری دفتر شورای ملی مقاومت،فعالیتهای موشکی رژیم آخوندی
افشاگری دفتر شورای ملی مقاومت،فعالیتهای موشکی رژیم آخوندی 
 
در کنفرانس افشاگرانهٴ دفتر نمایندگی شورا در واشینگتن درباره فعالیتهای موشکی سپاه پاسداران، اطلاعات جزیی در مورد کارکردهای نیروی هوا- فضای سپاه ارگان مسئول پروژه موشکی رژیم که زیر مجموعه وزارت دفاع رژیم است، گروه‌های موشکی این ارگان از جمله گروه صنایع همت و گروه صنایع باکری که در ساخت موشکهای شهاب 3و موشکها با سوخت مایع و جامد فعالیت می‌کنند، به خبرنگاران ارائه شد.

 

افشاگری دفتر شورای ملی مقاومت،فعالیتهای موشکی رژیم آخوندی
 افشاگری دفتر شورای ملی مقاومت،فعالیتهای موشکی رژیم آخوندی
 
متعاقب این افشاگری سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در همان روز اعلام کرد:
 
خانم ناورت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، تائید افشاگری مقاومت ایران در رابطه با برنامه موشکی رژیم آخوندی
خانم ناورت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، تائید افشاگری مقاومت ایران در رابطه با برنامه موشکی رژیم آخوندی 
 
خانم ناورت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: بله. من اطلاع دارم که این کنفرانس خبری برگزار شد. می‌دانم که برخی از افراد این ساختمان (وزارت خارجه) قطعاً آن‌را مانیتور کردند. ما به مانیتور کردن برنامه موشک بالستیک (رژیم ایران) ادامه می‌دهیم. ما این برنامه را از نزدیک و با دقت بسیار مانیتور می‌کنیم. در رابطه با مسائل اطلاعاتی یا جزییات تلاش‌های ما برای مانیتور این برنامه موشک بالیستیک، من امروز نمی‌توانم وارد آن بشوم.

کشورهای فرانسه، آلمان، آمریکا و انگلستان در بیانیه مشترکی پرتاب موشک ماهواره‌بر توسط حکومت آخوندی را محکوم کردند و رژیم را به توقف فوری هر گونه آزمایش موشک بالستیک و فعالیت‌های مرتبط با آن فراخواندند.

به گزارش آسوشیتدپرس در این بیانیه آمده است: پرتاب موشک توسط رژیم ایران با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که توافق اتمی را به ثبت رساند «ناسازگار» است.

آمریکا و سه کشور اروپایی در بیانیه خود تأکید کرده‌اند: «برنامه توسعهٴ موشکهای بالستیک (رژیم) ایران هم‌چنان با قطعنامه 2231 شورای امنیت ناسازگار است و تأثیر بی‌ثبات‌کننده‌یی بر منطقه دارد. ما نگرانی خودمان را به دبیرکل ملل‌متحد اطلاع می‌دهیم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc3ed6c1-fbff-409a-8fae-c9b2591f5bcc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات