728 x 90

”سرنگونی رژیم آخوندی لازمه پایان جنگ و تروریسم در خاورمیانه“ قسمت سوم

سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی (11تیر 1396)
سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی (11تیر 1396)

استرون استیونسون – رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق

خواهران و برادرانم، اجازه بدهید با این شروع کنم که بگویم حملات تروریستی که در انگلستان، یعنی در شهرهای منچستر و لندن صورت گرفت، نمایانگر این هستند که چگونه تروریسم بنیادگرایی اسلامی می‌تواند به‌سادگی خاورمیانه، در غرب دست به حمله بزند. اما اجازه دهید ساعت را برگردانیم و به منشأ بنیادگرایی اسلامی نگاهی بکنیم، چون تا انقلاب 1979 در ایران، و تشکیل اولین جمهوری اسلامی معاصر، ما به‌طور واقع این نوع تروریسم را در جهان نشناخته بودیم. اما فرا رسیدن خمینی و بنیادگرایی اسلامی او زمینه را برای شناختن آنچه که یکی از سخرانان ما، یکی از سخنرانان برجسته ما امروز صبح آن را به‌عنوان یک سرطان تشخیص داد که امروزه در حال خوردن سراسر خاورمیانه است. از پنج سال تجربه به‌عنوان رئیس هیأت رابطه پارلمان اروپا با عراق می‌دانم، و دفعات بسیار باید به عراق سفر می‌کردم تا وضعیت در حال ظهور آنجا را مشاهده کنم.

عبدالحکیم بشار، سخنرانی در سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی

استرون استیونسون، سخنرانی در سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی

ما رژیم ایران را می‌بینیم که به غرب می‌گوید ما به شما کمک می‌کنیم، ما متحد شما می‌شویم تا داعش را از عراق بیرون کنیم، ما داریم با پوشش هوایی و پشتیبانی زمینی به آنها کمک می‌کنیم تا جوامع سنی برخی از شهرهای باستانی عراق را نابود کنند و از شهرهایی مانند فلوجه، رمادی و اکنون موصل خرابه‌هایی باقی مانده که از آنها دود بلند می‌شود. دهها هزار زن و مرد و کودک سنی به قتل رسیدند، در اقدامی که نسل‌کشی بود.
ما شاهد گسترش ترور توسط رژیم ایران به داخل سوریه بوده‌ایم، که باعث شده آن جنگ داخلی نزدیک به 7سال ادامه یابد، در حالی‌که صدها هزار نفر بیگناه کشته شدند. ما شاهد حمایت رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی در یمن، و حزب‌الله در لبنان که در سخنرانیهای متعدد امروز شنیدیم. این آن سرطانی است که در سراسر خاورمیانه گسترش پیدا کرده است.

اما من تغییری را می‌بینم. یک تغییر بسیار بزرگ با فرا رسیدن رئیس‌جمهور ترامپ اولین اجلاس سیاست خارجی او در ریاض با ملک سلمان و 55رهبر کشورهای مسلمان از مصر، خاورمیانه، کشورهای خلیج. این یک تحول خارق‌العاده بود جایی که او رژیم ایران را به‌عنوان حامی جهانی تروریسم معرفی کرد. اما چه ابتکار بزرگی توسط کشورهای عرب که این کنفرانس را با این سرلوحه برگزار کردند، «همراه یکدیگر پیروز خواهیم شد»، چرا که قطعاً پیام همین است.

می‌دانید که توافق اتمی که توسط دولت سابق اوباما امضاء شده بود، بعد از 8سال سیاست مماشات در قبال رژیم ایران، این توافق اتمی 150میلیارد دلار از داراییهای مسدود شده را آزاد ساخت. 80میلیون شهروند ایرانی محاصره شده فکر می‌کردند این حمایت جدیدی برای آنها خواهد بود، اما آن پول تنها جهت تأمین پول بیشتر به شبه‌نظامیان شیعه و 70هزار شبه‌نظامیان افغانی که در سوریه نیابتی می‌جنگند تا رژیم خونریز بشار اسد را سرپا نگه دارند؛ پول بیشتر به حزب‌الله، گسترش بیشتر تروریسم در سراسر خاورمیانه، تبدیل شد. توافق هسته‌یی چنین افتضاحی بوده است. برای همه ما فاجعه‌بار بوده است.
می‌دانید در جنگ جهانی دوم ژنرال معروف آمریکایی به نام جرج اس پاتون گفت، «باید در قبال چالشها قیام کنیم تا بتوانیم از نشاط پیروزی لذت ببریم.»
امروز می‌خواهم خانمها و آقایان حرفهایم را با این پیام خاتمه بدهم که اگر قیام کنیم در قبال چالشهای ایجاد شده توسط این رژیم شرور در تهران، از نشاط پیروزی لذت خواهیم برد. با یکدیگر پیروز خواهیم شد. با تشکر.

عبدالحکیم بشار - از ائتلاف اپوزیسیون سوریه

 
 
عبدالحکیم بشار، سخنرانی در سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی
عبدالحکیم بشار، سخنرانی در سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی
 
السلام علیکم و رحمت الله
برادران گرامی‌
شما رنجهای مردم سوریه را ملاحظه و آن را دنبال می‌کنید. کشتار بیش از نیم میلیون و ویرانی چیزی معادل 2میلیون واحد مسکونی و کوچ دادن نیمی از ساکنان سوریه در داخل و خارج و قتل‌عامهای جمعی، همه اینها توسط رژیمی صورت می‌گیرد که عروسکی است در دستان رژیم تهران. اگر رژیم آخوندی در تهران نبود، مسلماً رژیم سوریه الآن وجود نداشت و هرگز نمی‌توانست در برابر انقلاب سوریه تاب بیاورد. این رژیم چهار تحول اصلی را در منطقه، به‌وجود آورده است. منظورم رژیم آخوندی است. ایجاد تروریسم، و حمایت از آن، و گسترش آن، و به‌عنوان مثال داعش که بعداً رویدادها نشان خواهد داد که داعش کاملاً ساخته پرداخته رژیم ایران است.
حزب‌الله تروریست که مشخص شده که هیچ روزی یک نیروی ممانعت و مقاومتی نبوده است، بلکه یک حزب فرقه‌گرایی است که گوش به فرمان اربابان خود در قم و تهران می‌باشد.
رخداد دوم، رژیم استبداد مذهبی در ایران می‌باشد. سومی، دخالت آشکار در امور کشورهای همسایه است. دخالت رژیم ایران دیگر یک امر پنهانی نیست چه در سوریه و چه در یمن و چه در بحرین و چه در عراق و عربستان سعودی و در تمامی کشورهای همسایه با سوء‌استفاده از گرایشات فرقه‌گرایانه نفرت‌انگیز. تشکیل جنگ فرقه‌گرایانه سنی و شیعه نامحدود در منطقه، و این بزرگترین خطری است که رژیم ایران در حال حاضر به آن دست می‌زند. ایستادن در برابر رژیم ایران دیگر وظیفه مردم ایران نیست، با وجود این‌که بخش عمده متوجه آنهاست، اما ایستادن در برابر این رژیم جنایتکار یک وظیفه عربی و اسلامی و منطقه‌یی و بین‌المللی است. باید کلام و گفتار و محکومیت و موضع‌گیریها را به‌عمل سازمان‌یافته تبدیل کنیم برای حمایت از مقاومت ایران برای سرعت دادن به سرنگونی این رژیم. و همچنین ما نیاز داریم به یک تلاش سازمان‌یافته برای نام‌گذاری سپاه پاسداران و حزب‌الشیطان لبنان در لیست تروریستی بین‌المللی. با این اقدام سازمان‌یافته، منطقه و جهان را از جرم و جنایت این رژیم رها خواهیم کرد بر این اساس فراخوان خودمان را تکرار می‌کنیم، نیاز به یک اقدام سازمان‌یافته عربی، اسلامی، منطقه‌یی برای سرعت بخشیدن به سرنگونی این رژیم. با تشکر

جیلانی همامی –نماینده پارلمان تونس

 

   جیلانی همامی، سخنرانی در سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی
جیلانی همامی، سخنرانی در سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی

با درود به همه
ابتدا، مایلم که به برادران و خواهرانم در سازمان مجاهدین خلق تبریک بگویم به‌دلیل پیروزی چشمگیر در کنفرانس‌شان در روز گذشته من این شرف و افتخار را دیروز داشتم که برای اولین بار در کنفرانس این سازمان شرکت کنم و چشمانم خیره گشت از تعداد زیاد ایرانی‌هایی که شرکت کرده بودند و مهمانانی که در این کنفرانس شرکت کرده بودند که به صراحت بگویم در من آرزوی بزرگی و نوعی آرزو برای آینده را در رابطه با وضعیت ایران به‌وجود آورد.
در جهان امروز تقریباً هیچ رژیمی مثل این رژیم در سرکوبگری و خصومت با اصول آزادی و عدالت وجود ندارد.
علاوه بر آن، رژیم ایران اکنون تبدیل به یک نیروی منطقه‌یی شده است که تلاش می‌کند در تمامی زمینه‌ها گسترش پیدا کند رژیم ایران یک ایستگاه شنود و نفوذ در اریتره ایجاد کرده است، رژیم ایران روابطی برقرار ساخته و یک ایستگاه در آنگولا دارد، رژیم ایران در تونس فعال است. امروز رژیم ایران به‌وسیله وزارت اطلاعات در تونس به‌منظور ترویج افکار شیعه و برای ایجاد تشکیلات شیعه در تونس دخالت می‌کند. طبیعتاً بابت آن مبالغ بسیار زیادی را خرج این تشکیلات به‌وسیله گروهها و نه ضرورتاً به‌وسیله احزاب می‌کند از طریق اتحادیه‌های مجمتع مدنی. ایران تلاش می‌کند در هر جایی از عامل شیعه سوء‌استفاده کند، از عامل مذهب و من تأیید می‌کنم حرفهای آن برادری که گفت از بزرگترین خطرهایی که این منطقه را امروزه تهدید می‌کند تلاش برای ایجاد پایه‌هایی به‌وسیله جنگ جدید، جنگ سنی و شیعه، این جنگ فرقه‌گرایان که خطر بسیار بزرگی به‌شمار می‌رود که ایران به‌وسیله آن می‌خواهد نفوذ پیدا کند مثلاً در مغرب عربی، در تونس، در الجزائر و در مراکش، که البته تا الآن نتوانسته آن‌را به انجام برساند زیرا این کشورها، کشورهای سنی هستند و همه اینها را می‌دانیم.
به‌عقیده من، برادران در سازمان مجاهدین خلق ایران، پرچمی برافراشتند که برای ما آرزویی بزرگ را ایجاد کرده است، زیرا سقوط رژیم ایران اقدامی در مسیر یکی از گامهای بزرگ در این منطقه و در این پهنه جغرافیایی خواهد بود، که معنای آن ورود منطقه ما به دموکراسی است. به‌عقیده من برادران در سازمان مجاهدین خلق مسئولان اصلی هستند و به عقیده من مسئولیت آنها و مسئولیت مردم ایران، خلق بزرگ ایران که از سال 1979 رنج کشیده و در سختی به‌سر برده، اما این خلق با تاریخ مبارزاتی عظیم خود، به‌عقیده من این فرصت را به منطقه ما برای آزادی و دموکراسی خواهد داد و آرزومندم که سازمان مجاهدین خلق پیشتاز این جنبش باشد.

هشام نجار: از رهبران جامعه سوریهای مقیم آمریکا

 
 
هشام نجار، سخنرانی در سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی
هشام نجار، سخنرانی در سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی
 
سلام علیکم، خواهران و برادران گرامی
تشکر می‌کنم از برگزارکنندگان این سمینار وکنفرانسی که دیروز برگزار شد که از هر لحاظ موفق بود. امیدواریم که این کنفرانسها به سطوح بالاتر ارتقا یابد که در آن عمل بیش از گفتار باشد.
من از شهر حلب هستم که جمعیتش ۴.۵میلیون نفر است که با هم زندگی می‌کنند، مثل برادر، مسیحی، مسلمان، ارمنی و از همه ملیت ها.
برادران، 7سال پیش عبارت داعش را نشنیده بودیم. در سایتهای اجتماعی می‌خواندیم اما آن را نمی‌فهمیدیم. ای برادران آن را نمی‌فهمیدیم. تا این‌که به سرعت گسترش یافت. هیچ گروهی به این سرعت رشد نکرد اگر که در آزمایشگاههای خاصی که توسط رژیمهای فاسد اداره می‌شوند، گذاشته نشوند تا این‌که از جیب خلقها به حیات خود ادامه دهند. آزمایشگاههایی که در آن داعش و غیره ساختند تا این‌که بر مردم کنترل داشته باشند. کسی که تروریسم را هدایت می‌کند از حزب‌الله است و از رژیم ایران و از باند اسد و رژیمش. اینها هستند که تروریسم را ساختند تا این‌که بمانند و به کشتار مردمشان ادامه دهند و به حاکمیت این رژیم‌ها ادامه دهند.
ای برادران،
رژیمهای فاسد می‌خواهند که خودشان را با یک چیز بسیار با ارزش بپوشانند. از این‌رو این رژیم و رژیم اسد خودشان را به‌نام مقاومت و حمایت از مقاومت می‌پوشانند. این رژیمها همیشه با یک پوشش نازک خود را می‌پوشانند. اما خلقها آنها را رسوا خواهند ساخت و پیروز خواهند شد.
ای برادران. این درست است همان‌طور که برادرمان از تونس گفت که رژیمهای تروریستی باقی می‌ماند، اما مطمئن باشید که 90درصد تروریسم با سرنگونی این دیکتاتورها سرنگون خواهند شد. نمی‌تواند که بدون اینها تروریستی وجود داشته باشد.
ای برادران، سخنانم را تمام می‌کنم و می‌گویم: من خوشبین هستم به‌رغم همه نکات منفی. همه نکات منفی. اما حرف نیاز به‌عمل دارد که پشتیبانی شود. تنها حرف کافی نیست. در آنجا (ایالات متحده) سوریهای فعال حضور دارند و ایرانی‌ها هم هستند. اتحاد باید که یک اتحاد قوی باشد. و با این حساب این دو رژیم در منطقه یعنی رژیم آخوندها و رژیم سوریه از منطقه حذف خواهند شد و من از این مسأله مطمئن هستم. ای برادران، انقلاب سوریه پیروز خواهد شد. انقلاب ایران پیروز خواهد شد. فرصتی نمانده. غیرممکنی نداریم. امید بسیار داریم اما باید که یکپارچه کارکنیم. خداوند توفیق می‌دهد. والسلام علیکم و رحمت الله وبرکاته.

محمد لحام – نماینده پارلمان فلسطین

 
 
محمد لحام، سخنرانی در سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی
محمد لحام، سخنرانی در سمینار شخصیتهای عربی و بین‌المللی
 
عصر همگی به‌خیر
افتخار بزرگی است که در این‌جا گردهم می‌آییم. یک موقعیت عملی خلاق افتخار آمیز. بله ‌ای برادران، در ابتدا به شما تبریک می‌گویم به‌خاطر موفقیت گردهمایی‌تان چه بلحاظ آماده‌سازی وچه تهیه و چه نتایج آن.
امروز در برابر مجموعه‌یی از واقعیت‌های سرسخت قرار داریم که بر مبارزات شما دلالت می‌کند. همان مبارزه‌یی که با طلوع هر روز و تا پایان هر سال به آن عمل می‌کنید. و این را ما در نتایج کنفرانس‌تان دیدیم که یک دستاورد بزرگی داشت که در آزادی مجاهدین اشرفی خود را نشان داد. بله اینها به‌خاطر تلاشهایتان و مبارزه‌تان بوده است.
ای برادران، ما در این مکان، بر یک واقعیت سرسخت تأکید می‌کنیم که برادران قبل از من و کسانی که قبل از من صحبت کردند، به آن پرداختند. منظورم دخالت (رژیم) ایران در منطقه است. ما در فلسطین در آتش این دخالت سوختیم آن زمان که این رژیم از تجزیه سخیفی که میهن گرانقدر ما در بخش غزه در سال 2007 در آن به‌سر می‌برد حمایت و پشتیبانی می‌کرد. شعارهایی که در آنجا داده می‌شود، مثل روز قدس و غیره، چیزی جز خاک پاشیدن در چشمان ما نیست و تنها در خدمت طرح و برنامه‌هایی است که هیچ ربطی به فلسطین ندارد. اهداف این رژیم هرچه باشد اعم از گسترش و دخالت در کشورهای میهن عربی، در یمن و سوریه و عراق و بحرین و تلاشهایش در اردن و مصر و تونس، حاکی از یک واقعیت بحرانی است که رژیم ایران در آن به‌سر می‌برد. اما مأموریت تغییر این رژیم، این در درجه نخست، مأموریت مردم ایران و نیروهای رزمنده‌اش یعنی مقاومت ایران و در پیشاپیش آنها سازمان مجاهدین خلق، است. سازمانی که با ما فلسطینی‌ها دارای یک روابط دیرینه است که استاد بزرگ صالح القلاب به آن اشاره کردند. روابطی که به دوران پیشتازان نخستین بر‌می‌گردد، به شهید جاویدان یاسر عرفات و به مسعود رجوی که راه آزادی را گشودند، و نقشه مسیر مبارزاتی و جنگ را برای مردم‌مان جهت رسیدن به آزادی و تعیین سرنوشت‌شان ترسیم کردند.
بله، ای برادران، ما به این روابط افتخار می‌کنیم. و امروز برای این آمده‌ایم که تأکید کنیم و وفاداری خود را به آنچه که ترسیم شده و گشوده شده و در آن زمان انجام شده، اعلام کنیم. ما هرگز فراموش نخواهیم کرد آنچه را که مجاهدین اشرفی وقتی که یاسر عرفات شهید شد، انجام دادند، به‌رغم تمامی درد و رنجها و سختی‌هایی که داشتند و به‌رغم شرایط فوق‌العاده‌ای که در آن به‌سر می‌بردند. آنها اولین کسانی بودند که اقدام به برپایی مجلس ترحیم کردند و مراسم عزا برای شهید جاویدان یاسر عرفات برگزار کردند. ما در این مکان، از تمام ارگانهای قانونی بین‌المللی و حقوق‌بشر و در رأس آنها سازمان ملل می‌خواهیم که با همدیگر علیه گسترش فرقه‌گرایی و تبعیض بر اساس مذهب عمل کنند، و قوانینی را تصویب کنند که مانع بنیادگرایی مذهبی شوند. چرا که این اقدامات جنایت علیه بشریت است. و همچنین قوانینی را علیه اشغالگری و ظلم و ستم بر خلقها و سرکوب آنها تصویب کنند. و از مبارزات نیروهای مبارز در راه آزادی ودموکراسی و عدالت حمایت و پشتیبانی کنند. و کمیته‌های همبستگی مثل کمیته همبستگی عربی اسلامی که اخیراً تشکیل شده را تقویت کنند. و برای ایجاد یک چارچوب قوی جهت رویارویی با بنیادگرایی مذهبی و فرقه‌گرایی در منطقه ما تلاش کنند. منطقه‌ای که از ظلم و ستم‌های مختلف و تجاوز توسط نیروهای اشغالگر و تبعیض و فرقه‌گرایی دینی رنج می‌برد. همان اعمالی که رژیم (آخوندی) به فرقه‌گرایی نهادینه شده در قانون اساسی‌اش افتخار می‌کند.
بله، ای برادران، برای شما موفقیت را آرزومندیم. با شما خواهیم بود در راه خدمت به مبارزه شما و مبارزه مشترکمان برای آزادی‌مان و استقلالمان و گسترش دموکراسی.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64308dd9-5b39-4907-b025-9587d0ae00c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات