728 x 90

عملیات فروغ جاویدان، لرزه‌های سرنگونی پس از ۲۹سال

عملیات کبیر فروغ جاویدان
عملیات کبیر فروغ جاویدان
۲۹سال پس از عملیات کبیر فروغ جاویدان، تلویزیون حکومتی، به پخش برنامه‌های متعددی درباره تهاجم ارتش آزادیبخش ملی و لرزه سرنگونی در ارکان نظام جنایتکار ولایت‌فقیه به‌مناسبت سالگرد این عملیات پرداخته است:
تلویزیون شبکه یک (رژیم) ۴/۵/۹۶:
مسعود رجوی: این همان لحظه نادر و سرنوشت سازی است که به زودی زود به پیش خواهیم تاخت
 
 عملیات فروغ جاویدان، لرزه‌های سرنگونی پس از ۲۹سال
 
گزارشگر رژیم: در تابستان 1367 و روزهای پس از پذیرش قطعنامه 598منافقین... عملیاتی موسوم به فروغ جاویدان را بر ضد رزمندگان اسلام طراحی کردند.
 
 
 
خواهر مجاهد عذرا علوی طالقانی: در صورت فتح کرمانشاه خبر فتح استان تمامی شهرهای دیگه ایران رو به حرکت در می‌آورد و تعادل قوای بین رژیم و مقاومت به سود مقاومت می‌چرخید و این می توانست نقطه آغاز سرنگونی رژیم باشه.

صیاد شیرازی: از سه محور نیروها عمدتاً هدایت می‌شدند یکی از محور گردنه چارزبر بود یکی از محور پل دختر بود بطرف سه راه اسلام‌آباد یکی از محور گردنه قلاجه بطرف اسلام‌آباد.
 
 عملیات فروغ جاویدان، لرزه‌های سرنگونی پس از ۲۹سال
 

 

30خرداد 1360سازمان مجاهدین خلق رسماً علیه جمهوری اسلامی اعلام جنگ مسلحانه می‌کند جنگ با عراق هر روز پیچیده‌تر می‌شد جوانان گروه گروه عازم جبهه می‌شدند تا معادلات جنگ را تغییر دهند.

خرداد 1363و دربحبوحه جنگ خبری شوکه‌کننده منتشر شد سازمان مجاهدین خلق اعضایش را در عراق مستقر کرد اعلان جنگ سازمان مجاهدین خلق علیه مردم ایران وارد مرحله تازه‌یی شده بود

سازمان در تدارک تشکیل ارتشی برای حملات گسترده علیه نیروهای ایرانی بود

گوینده رژیم: ارتش مجاهدین خلق از محور سر پل ذهاب وارد خاک ایران شدند و در ساعتهای اول حمله به‌راحتی جلو می‌روند در نهایت آنها توانستند تا همان شب شهر اسلام‌آباد را تصرف کنند حالا خبر به تهران رسیده است نیروهای ارتش و سپاه که هم‌چنان خستگی جنگ با ارتش بعث در تنشان بود این بار باید عازم جنگ با نیروهای مجاهدین خلق می‌شدند.
 عملیات فروغ جاویدان، تنگه چهارزبر
 عملیات فروغ جاویدان، تنگه چهارزبر

 

5مرداد 1367عملیات مرصاد برای مقابله با ارتش مجاهدین خلق آغاز شد ارتش مجاهدین...

تا تنگه چارزبر در 35کیلومتری کرمانشاه پیشروی کرد با رسیدن آنها به این منطقه درگیری سختی آغاز شد این درگیری سه روز به‌طور انجامید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67906209-bcdb-4621-9ac1-58b62a697180"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات