728 x 90

وجود ۷۶کودک زیر ۱۸سال در زندانهای سیستان و بلوچستان

کودکان زندانی زیر 18 سال
کودکان زندانی زیر 18 سال
معاون سیاسی اجتماعی استانداری رژیم در استان سیستان و بلوچستان اعتراف کرد ۷۶کودک زیر ۱۸سال در زندانهای استان وجود دارد.
وی افزود: ”بر اساس اعلام اداره بهزیستی 1257 کودک کار در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند که بیش از هزار نفر آنان پسر هستند“.
 
کودکان کار در سیستان و بلوچستان
کودکان کار در سیستان و بلوچستان


بیشتر بخوانید:
کودکان در بند کشیده در شکنجه‌گاه کانون زابل!

گزارشهای رسیده از کانون به‌اصطلاح تربیت زابل از وضعیت اسفناک کودکانی که در بدترین شرایط غیرانسانی به‌سر می‌برند، حکایت دارد. کودکانی چون مرتضی سیاسر ۱۶ساله، احسان کریم کشته ۱۷ساله، نور علی اکچهزی ۱۶ساله و سعید ملکی ۱۷ساله که در بدترین شرایط غیرانسانی در شکنجه‌گاه زابل در حبس به‌سر می‌برند.

لازم به یادآوری است که دست نورعلی اکچهزی در اثر شکنجه‌های وارده آسیب جدی دیده و نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی دارد و اگر به‌زودی به وضعیت وی رسیدگی نشود، وی که تنها نان آور خانواده می‌باشد (چون پدر خود را نیز از دست داده است)، دست راست خود را برای همیشه از دست خواهد داد. همچنین از کودکان دیگر که هم بندیهای نور علی اکچهزی هستند باید گفت که با اتهامهای واهی و بی‌اساس و مضحک به زندان افتاده‌اند.

حسن صالح میر شاه سرقت پول که بیش از هشت ماه است در حبس به‌سر می‌برد و در یک محاکمه صوری و بدون حق داشتن وکیل به ۱۸ماه حبس ناعادلانه محکوم شده است و همچنین محکوم به ۱۵۰هزار تومان رد مال شده است.
احمد براهویی ۱۶ساله، سرقت دو گالن نفت با وضعیت پرونده بلاتکلیف که بیش از شش ماه است در کانون به‌اصطلاح تربیت زابل در حبس به‌سر می‌برد.

گزارشهای دریافتی حاکی از آن است که آمار این کودکان بسیار بالا و به‌خاطر فقر و بیکاری و نداری و فقر اجتماعی از روی اجبار مجبور به دزدی شده‌اند، این کودکان از داشتن وکیل و محاکمات عادلانه محروم بوده و از لحظه دستگیری تا انتقال به کلانتری و کانون اصلاح و تربیت به‌شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌اند وهم‌چنان در کانون زابل از سوی کارگزاران رژیم و زندانبانان مورد تهدید واذیت و آزار و خشونت قرار می‌گیرند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d24f9ba5-a92f-4df1-b0bb-28d4a2a99e58"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات