728 x 90

افزایش پدیده کودکان کار در شهر یاسوج!

شرایط دهشتناک کودکان کار در یاسوج
شرایط دهشتناک کودکان کار در یاسوج
خبرگزاری حکومتی ایلنا روز 4مرداد 96 گزارش مبسوطی از وضعیت کودکان کار و خیابان در شهر یاسوج داده و اعتراف می‌کند که: «افزایش طلاق، اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی سبب افزایش پدیده کودکان کار و خیابان در سطح جامعه و دنبال آن در کهگیلویه و بویراحمد شده است».

این گزارش می‌افزاید بر اساس آمارهای بهزیستی، ۷۵درصد کودکان کار سرپرست دارند، ۳۰درصد این کودکان کار به مدرسه نمی‌روند، ۳۱درصد آنها شش تا یازده سال دارند و ۹درصد آنها زیر شش سال دارند. افزون بر آن ۶۰درصد این کودکان نان‌آور خانواده خود هستند که نشان از تنگدستی خانواده‌هاست.

بیشتر بخوانید:

کودکان کارو خیابانی پدیده رو به افزایش در نظام آخوندی

طاهره پژوهش نایب رئیس انجمن حمایت از حقوق کودکان در رژیم آخوندی، روز 23تیر 96 در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا با اذعان به افزایش کودکان کار گفت: «متأسفانه به‌رغم آن که در سطح جهان آمار کودکان کار رو به کاهش بوده اما در ایران شاهد افزایش تعداد کودکان کار هستیم».
وی بناچار به ریشه اصلی این مشکل که همانا ساختار حاکمیت ولایت فقیه است اشاره کرد و افزود: «تا زمانی که ساختارهای اقتصادی کشور اصلاح و فقر ریشه کن نشود، این روند ادامه خواهد داشت».
عوامل رژیم آخوندی به وجود هفت میلیون کودک کار و خیابانی، سه میلیون و ۲۰۰هزار کودک ترک تحصیل کرده و همچنین سوءاستفاده از تعداد قابل توجهی کودک در ایران به‌منظور خرید و فروش مواد مخدر به‌طور وقیحانه اعتراف می‌کنند.
فاطمه دانشور عضو شورای شهر قلابی تهران روز شنبه ۱۰تیر 96به خرید و فروش باند بزرگ کودکان در تهران اشاره کرد و گفت:‌ «در بسیاری از موارد کودکان ناپدید می‌شوند و اعضای بدن آنها قاچاق می‌شود و بعد از مدتها جسد برخی از آنها در بیابانها بدون کلیه و چشم رها شده است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b116fc7-6de4-47c1-97f2-dc7ee0118616"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات