728 x 90

دستگیری حداقل ۱۵تن از کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه در شوش

تجمع اعتراضی کارگران نی شکر هفت تپه
تجمع اعتراضی کارگران نی شکر هفت تپه
بنا‌ به گزارشهای دریافتی؛ شب گذشته (سه‌شنبه سوم مرداد ماه 96) مأموران بدنام اطلاعات آخوندی با یورش به منازل کارگران نیشکر هفت‌تپه حداقل ۱۵تن از آنان را دستگیر و به محل نامعلوم منتقل کردند.

خانواده‌های کارگران بازداشت شده با مراجعه به اداره بدنام اطلاعات آخوندی خواهان آزادی اعضای خانواده خود شدند. اما مأموران جنایتکار اطلاعات آخوندی به جای پاسخگویی به خانواده‌ها گفتند که آنها شورشی بوده و باید مجازات شوند.
 
 
تجمع اعتراضی کارگران نی شکر هفت تپه

اسامی بعضی از این بازداشت‌شدگان عبارتند از: یعقوب طرفی؛ رستم دیلمی؛ احمد کثیر، بهزاد نظری، سیدهادی تفاح، عبدالرضا سرخه، حمید عبدالله‌زاده.

روز سه‌شنبه ۳مرداد ماه؛ حدود ۱۰۰۰تن از کارگران نیشکر هفت‌تپه در شوش در اعتراض به عدم پرداخت شش ماه حقوق حقه خود؛ اقدام به تجمع اعتراضی و بستن جاده اهواز - اندیمشک کردند. نیروی انتظامی به قصد متفرق کردن کارگران؛ به تجمع‌کنندگان حمله کرده و اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرد. اما کارگران مقاومت کرده و به تجمع خود تا ساعت ۳بعدازظهر ادامه دادند. . در این درگیری با مقاومت کارگران در مقابل نیروهای وحشی انتظامی شیشه‌های چند ماشین شکسته شد.

بیشتر بخوانید:
 

تجمع جوانان روستاهای اطراف شرکت نیشکر میان آب شوش

جمعی از جوانان اهالی روستاهای اطراف شرکت نیشکر میان آب شوش امروز پنجشنبه 19اسفند 95 در یک تجمع اعتراضی؛ اعتراض خود را نسبت به فقر و بیکاری ابراز داشتند.
 
 

یورش مأموران سرکوبگر به کارگران معترض شرکت نیشکر میان آب شوش

مأموران خامنه‌ای به تجمع اعتراضی کارگران زحمتکش شرکت نیشکر میان آب شوش که از زیر مجموعه‌های نیشکر هفت‌تپه است یورش بردند، تعدادی را مجروح و تعدادی را دستگیر کردند. این یورش وحشیانه روز 28مرداد 94 و هنگامی رخ داد که کارگران با خانواده‌هایشان تجمع کرده بودند.
 
 
تجمع اعتراضی کارگران نی شکر هفت تپه
تجمع اعتراضی کارگران نی شکر هفت تپه

مدیر عامل شرکت که مزدوری به نام پنبه زن است توسط عواملش به تهدید کارگران و خانواده‌های آنان پرداخت. کارگران با این مزدوران درگیر شدند و به دفتر فرد نامبرده حمله کردند و آن را تخریب کردند.

در پی این اعتراضات، نیروهای سرکوبگر از شوش، هفت‌تپه و شاهور به این منطقه گسیل و با مردم درگیر شدند، این درگیرها ساعتها ادامه داشت. گفته می‌شود تعدادی از کارگران و خانواده‌هایشان زخمی و تعدادی هم دستگیر شدند. از جمله این دستگیر شدگان، کارمندان کارخانه نیشکر هفت‌تپه هستند که در منطقه میان آب زندگی می‌کنند. اسامی دستگیر شدن به قرار زیر می‌باشد:
 
 
تجمع اعتراضی کارگران نی شکر هفت تپه
تجمع اعتراضی کارگران نی شکر هفت تپه
 
علی تمیمی حدوداً ۵۰ساله و حیات احمدی ۴۰ساله هر دو متاهل می‌باشند.

همچنین دژخیمان وزارت اطلاعات شبانه به منازل کارگران یورش می‌برند و آنها را دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل می‌کنند.

شرکت نیشکر میان آب از زیر مجموعه‌های شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه بود که در ۴۰کیلومتری شهر شوش واقع شده و در حال حاضر در این شرکت بیش از ۱۰۰کارگر کشت و آبیاری مشغول هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/902eb974-958d-4648-8e21-397bcd55bb27"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات