728 x 90

وضعیت قرمز منابع آب در پارس آباد مغان

بحران بی آبی در21 روستا در پارس آباد
بحران بی آبی در21 روستا در پارس آباد
آب آشامیدنی در 21روستا در شهرستان پارس آباد نوبت بندی شد.

بنا‌ به گزارشهای دریافتی در 3مرداد 96، با افزایش مصرف آب در فصل گرما و محدودیت منابع آبی، آب آشامیدنی 21روستا در شهرستان پارس آباد مغان نوبت بندی شده است به‌نحوی که طی شبانه روز آب برای چند ساعت قطع می‌شود.

نوبت بندی آب آشامیدنی روستاهای پارس آباد مغان در حالی است که این شهرستان مرزی با واقع شدن در کنار رود پر آب ارس با بحران آب مواجه هست.

با وجود گذشت بیش از 38سال از حاکمیت آخوندها، عشایر و قشلاقات برخی مناطق مغان به‌خاطر نبود آب لوله‌کشی شده با مشکل دائمی و روزمره دسترسی آسان به آب سالم و بهداشتی مواجه هستند و هر روز باید منتظر رسیدن تانکرهای آبی باشند.

 
بيشتر بخوانيد:

در باره پارس آباد مغان :

پارس‌آباد یا پارساآباد یکی از شهرهای استان اردبیل در شمال غربی ایران است. نام این شهر از کلمه پارسا، که نام خانوادگی مدیرعامل شرکت شیار آذربایجان که در سال ۱۳۳۰ شمسی این شهر را بنیان نهاد، برگرفته شده امّا بعدها به دلیل اشکال در تلفّظ دو حرف آ بصورت پشت سرهم یکی از الفها حذف و شکل نوشتاری پارس‌آباد صورت امروزی خود را یافت.

پارس آباد مغان

پارس آباد مغان

شهر پارس‌آباد منطقه‌ای است که در جلگه‌ای هموار با آب و هوایی معتدل تا گرم قرار دارد. فاصله آن تا اردبیل ۲۲۰ کیلومتر می‌باشد. جلگه پارس‌آباد مستعدترین خاک و مطلوب‌ترین شرایط آب و هوایی را برای زراعت دامپروری و باغداری داراست. شرکت بزرگ کشت و صنعت و دامپروری مغان بزرگترین شرکت در نوع خود در کشور و در خاورمیانه با حجم عملیات زراعی، دامی و صنعتی در همین شهرستان دایر است همچنین وجود کارخانه قند، کمپوت سازی، مرباسازی، پنبه پاک کنی و کارگاه تولید لبنیات رونق خاصی به این شهرستان داده است. پوشش گیاهی منطقه بیشتر بصورت علفهای مرتع مرغوب می‌باشد و عشایر شاهسون که بقایای ۳۲ طایفه اصلی اند با حفظ نژاد و سنتهای خویش هنوز در دشت مغان به حیات خویش ادامه می‌دهند. از محصولات کشاورزی و دامی مغان می‌توان به پنبه، چغندر قند، ذرت، گندم، برنج هاشمی، حبوبات، دانه‌های روغنی، کنجد، و میوه جات اشاره کرد.

تجمع اعتراضی چغندرکاران پارس آباد مغان مقابل مجلس ارتجاع


بنا‌ به گزارشهای دریافتی صبح روز دوشنبه 16اسفند 95 جمعی از چغندرکاران خسارت دیده منطقه پارس آباد مغان در اعتراض به بی‌توجهی کارگزاران رژیم به تهران رفته و مقابل مجلس ارتجاع تجمع کردند.
چغندرکاران ضمن اعتراض به تبعیض بین کشاورزان منطقه مغان با سایر شهرهای کشور خواستار رسیدگی و جبران خسارت محصولات خود شدند.
کشاورزان معترض با در دست داشتن بنری با عنوان ’سرمازدگی و یخبندان چغندر قند, ما کشاورزان منطقه پارس آباد مغان را به فلاکت و نابودی کشانده به دادمان برسید... تبعیض بین کشاورزان تا کجا؟ ’ خواستار جبران خسارت محصولات خود شدند.
کشاورزان خسارت دیده سپس، راهی سازمان ستاد موسوم به مدیریت بحران شده و ضمن دیدار با کارگزاران رژیم در این سازمان، خواستار تسریع و جبران خسارت کشاورزان شدند.
همچنین در اين روز، کشاورزان چغندرکار پارس آباد مقابل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رژیم تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع اعتراضی چغندر کاران پارس آباد مغان

 تجمع اعتراضی چغندر کاران پارس آباد مغان

آتش سوزی جنگلهای مرزی ارس در پارس آباد مغان در استان اردبیل هم‌چنان ادامه دارد

 

بنا‌ به گزارشهای دریافتی از صبح روز 8 اسفند ماه 95 یک آتش‌سوزی گسترده در جنگلهای مرزی ارس در پارس آباد مغان در استان اردبیل به‌وقوع پیوست.
فرماندار رژیم در پارس آباد مغان با اشاره به این آتش‌سوزی که این آتش‌سوزی هم‌چنان ادامه دارد گفت هزاران اصله انواع درختچه و درختان جنگلی و پوشش گیاهی در آن سوی ارس در مجاورت پارس آباد طعمه حریق شدند.
وی خاطرنشان کرد: دود غلیظ ناشی از این آتش‌سوزی علاوه بر تخریب و تهدید محیط‌زیست و منابع طبیعی و بر هم زدن نظم اکوسیستم منطقه سبب آلودگی هوا در مناطق مرزی شده است.
گفتنی است، که دود ناشی از این آتش‌سوزی آسمان شهر پارس آباد مغان را فراگرفته و نفس کشیدن را برای مردم این شهر مشکل کرده است.

آتش سوزی در جنگلهای ارس پارس آباد مغان

آتش سوزی در جنگلهای ارس پارس آباد مغان

تجمع اعتراضی کارگران کشت و صنعت مغان برای دومین روز متوالی

 

کارگران بخش حفاظت شرکت کشت و صنعت مغان به اعتراض به تعیین تکلیف نشدن محل انجام کارشان برای دومین روز متوالی در مقابل اداره مرکزی این شرکت در پارس آباد تجمع کردند.
این کارگران که از روز دوشنبه10آبان 95 صدای اعتراضشان بلند شده، روز سه‌شنبه نیز در مقابل اداره مرکزی شرکت کشت و صنعت مغان تجمع کرده و خواستار تعیین تکلیف محل انجام کارشان شدند.

اختلاس ۱۵۰میلیارد تومانی مدیر عامل مجتمع کشت وصنعت پارس آباد مغان

 

در جریان درگیریهای باندی، اروجعلی محمدی مدیر عامل مجتمع کشت وصنعت پارس آباد مغان روز 31 خرداد 95 در استان اردبیل متهم به اختلاس 150میلیارد تومان شده است وی که ازمهره‌های باند به‌اصطلاح اصلاحات است بارها از طرف امام جمعه رژیم در پارس آباد و باند مخالف تهدید شده بود و اخیرا در جریان دعواهای باندی این قسمت ازاختلاس این مهره رژیم رو شده است.

 

اختلاس ۱۵۰میلیارد تومانی مدیر عامل مجتمع کشت وصنعت پارس آباد مغان

اختلاس ۱۵۰میلیارد تومانی مدیر عامل مجتمع کشت وصنعت پارس آباد مغان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/550bf111-bec3-4d3c-be9e-89cf0c3c60b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات