728 x 90

جابه‌جایی پاسداران با هواپیماهای تجاری در سوریه

جابه‌جایی پاسداران با هواپیماهای تجاری در سوریه
جابه‌جایی پاسداران با هواپیماهای تجاری در سوریه
تصاویر منتشر شده در سایتهای نزدیک به سپاه پاسداران رژیم نشان می‌دهد نیروهای این نهاد جنایتکار، توسط هواپیماهای تجاری در میان شهرهای سوریه جابه‌جا می‌شوند. به گزارش العربیه سایت «گزارش جنگ در سوریه و عراق» که اخبار دخالت نظامی رژیم ایران در سوریه و عراق را چک می‌کند، با انتشار عکسی در این رابطه می‌نویسد روز دوشنبه سوم تیر اعضای سپاه پاسداران با هواپیما از فرودگاه بین‌المللی دمشق پرواز کرده و در فرودگاه بین‌المللی حلب واقع در حومه شرقی این شهر، فرود آمده است.

بنابراین گزارش، نقل و انتقال شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران و اعضای سپاه پاسداران از دمشق به حلب در سال‌های اخیر با پروازهای عموماً شبانه انجام‌ می‌شود. دلیل این اقدام تلاش برای دور شدن از جاده خطرناک زمینی خناصر-اثریه در شرق حماه است که دو سال پیش حسین همدانی، سرکرده وقت نیروهای سپاه پاسداران در سوریه در آن مسیر کشته شد.

رژیم ایران ماه دسامبر گذشته، ارسال شبه‌نظامیان عراقی و افغانی وابسته به سپاه پاسداران و اسلحه با هواپیماهای تجاری را جهت کمک‌رسانی به نیروهای سپاه پاسداران و بسیج و نیز ارتش رژیم اسد و شبه‌نظامیان در سوریه افزایش داد.

نیروهای عراقی که نقشی عمده در عملیات محاصره مرگبار حلب ایفا کردند، غالباً بوسیلة هواپیماهای ماهان ایر به دمشق و سپس از آنجا به نقاط مختلف درگیری منتقل می‌شوند.

ماهان‌ایر از سال 2011 به‌دلیل «انتقال اسلحه، نیرو و تجهیزات نظامی برای نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه» در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار دارد اما به‌صورت منظم پروازهای خود به خاک این کشور را ادامه داده است.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد در قطعنامه 15نوامبر 2016 مداخله تهران و حمایتش از گروه‌های تروریستی و جنایات رژیم اسد در سوریه را محکوم کرد.

بند 24 این قطعنامه به‌شدت از مداخله تروریستی در سوریه توسط گروه‌های سپاه قدس، سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان حزب‌الله و عصائب اهل الحق و تیپ ابوالفضل عباس، و غیره در سوریه را محکوم کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aeb8a54b-a0ff-4b1e-8e9d-410a9623bb0e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات