728 x 90

اعتراضات كارگرى,بحرانهاى اجتماعى,

تجمع کارگران نیشکر هفت‌تپه به همراه خانواده‌هایشان

-

تجمع اعتراضی کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه
تجمع اعتراضی کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه
صدها تن از کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه به همراه خانواد‌ه‌هایشان در اعتراض به بی‌توجهی به پرداخت مطالبات مزدی خود در محوطه و مقابل درب ورودی مجتمع تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، صبح امروز ۲مرداد ۹۶ کارگران شاغل معترض مجتمع نیشکر هفت‌تپه که شماری از آنها را اعضای خانواده‌هایشان نیز همراهی می‌کردند با تجمع مقابل درب ورودی و محوطه کارخانه خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند.
تجمع اعتراضی کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه
تجمع اعتراضی کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه

آنها گفتند که بابت دستمزد بهمن واسفند سال ۹۴ و دو ماه مزد معوقه سال جاری به همراه پاداش وبهربرداری سال‌های ۹۴ و ۹۵ طلبکارند. دلیل دیگر اعتراض کارگران این واحد تولیدی، مربوط به پرداخت نشدن حق بیمه از جانب کارفرما به سازمان تأمین اجتماعی است که مشکلات زیادی برای کارگران ایجاد کرده است.
تجمع اعتراضی کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه
تجمع اعتراضی کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه

همچنین کارگران روز مزدی نیز خواستار پرداخت مطالبات معوقه خود در ماههای بهمن واسفند سال گذشته ودو ماه از سال جاری به همراه ۸ماه حق بن معوقه مربوط به سال ۹۵ هستند.

به گفته کارگران همچنین بیش از یک‌سال است که مالکیت مجتمع نی شکر هفت‌تپه پرداخت برخی مزایای عرفی و قانونی کارگران را همانند سبد کالای ماه رمضان و حق لباس کار وغیره.. را کم و یا متوقف کرده است.

حدود ۲۰۰نفر از کارگران بازنشسته این واحد که از اسفند ماه سال ۹۵ تا هم‌اکنون بازنشسته شده‌اند؛ هنوز نتوانسته‌اند مطالبات بازنشستگی خود را به‌رغم وعده کارفرما دریافت کند.

بیشتر بخوانید (درباره اعتراضات کارگران میهن):

 تجمع اعتراضی کارگران شهرداری اهواز
صبح روز یکشنبه 1مرداد 96کارگران فضای سبز شهرداری مناطق هشتگانه اهواز در هوایی گرم و برای دومین روز متوالی، در مقابل ساختمان استانداری رژیم تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار تغییر وضعیت خود از پیمانی به قراردادی شدند.

یکی از کارگران معترض گفت: از سال 80تا کنون که بر سر کار آمده‌ایم وضعیت شغلی ما تغییر نکرده است و حقوق ما با داشتن چند سر عائله بسیار پایین است.

تجمع اعتراضی کارگران مناطق ۸گانه شهرداری اهواز

صبح روز ۳۱تیرماه ۹۶کارگران مناطق ۸گانه شهرداری اهواز در مقابل ساختمان مرکزی شهرداری تجمع اعتراضی برپا کردند و خواستار عقد قرارداد مستقیم با شهرداری شدند.

یکی از کارگران معترض گفت: در گرمای بالای ۵۰درجه در خیابان جمع شده‌ایم تا از حقمان دفاع کنیم؛ خواستهٔ ما کاملاً مشخص است؛ می‌خواهیم تبدیل وضعیت انجام شود و با خود شهرداری، قرارداد ببندیم.

این کارگر با بیان این‌که کارگران همه مناطق شهرداری در این تجمع شرکت کرده‌اند، می‌گوید: همه ما در مناطق مختلف معوقات مزدی داریم؛ حق سنوات هم برای دو سال گذشته طلبکاریم. تعداد کارگران معترض بیش از ۷۰۰نفر گزارش شده است.

تجمع اعتراضی کارگران اتوبوس‌رانی رشت

روز ۳۰تیر ۹۶کارگران اتوبوس‌رانی رشت به کار از طریق پیمانکار و عدم امنیت شغلی خود اعتراض کرده و در یک تجمع اعتراضی خواستار قرارداد مستقیم شدند.

کارگران معترض که از بخشهای مختلف شرکت اتوبوسرانی رشت تحت عناوین شغلی راننده، تعمیرات، موتوری و ستادی توسط شرکتهای واسطه نیروی انسانی (پیمانکاری) مشغول به کارند از بی‌ثباتی شغلی و ناچیز بودن دستمزدهای خود، ابراز نارضایتی می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8980886d-14da-4ac6-b20e-dd4087fc132f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات