728 x 90

اخبار آمريكا,تحریم‌ها علیه ایران,تغيير سياستهاى دولت آمريكا در قبال رژيم ايران,روابط ایران آمریکا,

گزارش شش ماهه دولت آمریکا: دونالد ترامپ فشار بر رژیم ایران را افزایش داده تا این رژیم به اعمال خرابکارانه و بی‌ثبات کننده خود خاتمه دهد

-

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
در اولین گزارش ششماهه کارنامه دولت آمریکا، در بخش مربوط به سیاست خارجی آمده است: دونالد ترامپ فشار بر رژیم ایران را افزایش داده تا این رژیم به اعمال خرابکارانه و بی‌ثبات کننده خود در خاورمیانه از جمله تحقیقات ادامه‌دار موشکی خود خاتمه دهد.

در این گزارش آمده است: وزارت خزانه‌داری بیش از 25نهاد و فرد درگیر در برنامه موشکی رژیم ایران تحریم کرد. این هفته آمریکا شانزده نهاد و فرد که از سپاه پاسداران و ارتش رژیم ایران در توسعه پهبادها، قایقهای سریع برای حمله به کشتیها و دیگر تجهیزات نظامی پشیبانی کردند را تحریم کرد. همچنین ترامپ به ارتش آمریکا اجازه داد که با تهدیدات برای منافع این کشور و متحدانش مقابله کند.

در این گزارش ششماهه دولت آمریکا درباره سوریه نیز آمده است: بعد از این‌که رژیم سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان استفاده کرد، ترامپ اجازه حملات علیه پایگاه هوایی را داد که حملات شیمیایی را انجام داده بود، که تعهد آمریکا برای جلوگیری از جنایتهای بیشتر را نشان داد.

همچنین دونالد ترامپ اعلام کرد، اگر رژیم آخوندی شهروندان آمریکایی را آزاد نکند با عواقب جدی مواجه می‌شود.

کاخ سفید با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد: دونالد ترامپ و کابینه وی در حال افزایش تلاشهای خود برای بازگرداندن تمامی آمریکایی‌هایی هستند که به‌طور ناعادلانه‌ در ایران به‌ گروگان‌گرفته‌ شده‌اند. آمریکا، گروگان‌گیرها و کشورهایی که به گروگانگیری ادامه می‌دهند و اتباع آمریکا را بدون دلیل عادلانه یا روند قانونی بازداشت می‌کنند محکوم می‌کند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: برای نزدیک به چهل سال، رژیم ایران از بازداشت و گروگانگیری به‌عنوان یک ابزار سیاست دولتی استفاده کرده است، دونالد ترامپ مصرانه از رژیم ایران می‌خواهد تمامی آمریکایی‌هایی را که به‌طور ناعادلانه زندانی شدند آزاد کند. دونالد ترامپ آماده است تا مجازاتهای جدی علیه رژیم ایران اعمال نماید مگر این‌که تمامی اتباع آمریکایی زندانی در ایران آزاد شده و به کشورشان برگردانده شوند.

فارین پالیسی به‌نقل از مقامهای کاخ سفید خبر داد که دونالد ترامپ به گروهی از مشاوران مورد اعتمادش در کاخ سفید دستور داده است که راههای خروج از برجام را بررسی کرده و آن را تا ماه اکتبر (مهر ماه) به وی ارائه دهند.

فارین پالیسی افزود: استیو بنن' استراتژیست ارشد کاخ سفید و 'سباستین گورکا' معاون دستیار ‏رئیس‌جمهور آمریکا‎ ‎‏در میان اعضای این گروه حضور دارند.‏ آنان بارها مخالفت خود را با توافق اتمی با رژیم ایران اعلام کرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78c23098-30f5-4535-a39f-88967632911c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات