728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,اخبار ونزوئلا,

حمایت مجدد دولت آمریکا از همه‌پرسی اپوزیسیون در ونزوئلا

-

همه‌پرسی اپوزیسیون درونزوئلا
همه‌پرسی اپوزیسیون درونزوئلا
دولت آمریکا از همه‌پرسی در ونزوئلا قاطعانه حمایت کرد. این همه‌پرسی که با حمله و هجوم لباس شخصیهای مادورو روبه‌رو شد خواست مردم ونزوئلا برای تغییر را نشان داد. گزارشی از سی.ان.ان:
دونالد ترامپ به رئیس‌جمهور ونزوئلا هشدار داد اگر دست به بازنویسی قانون اساسی این کشور بزند آن را تحریم خواهد کرد. این هشدار بعد از آن صورت گرفت که میلیونها نفر از مردم ونزوئلا در یک همه‌پرسی غیررسمی در آخر از مادورو خواستند طرح خود را برای تغییر قانون اساسی منتفی کند.

خبرنگار سی.ان.ان: اپوزیسیون ونزوئلا یک اعتصاب ۲۴ساعته برگزار کرد تا فشار را بر روی نیکولاس مادورو افزایش دهد. آنها همچنین خواستار تشکیل دولت اتحاد ملی شدند. معلوم نیست آیا آنها قصد دارند این دولت، کشور را به موازات دولت کنونی اداره کند یا خیر. این اقدامات بعد از آن صورت گرفت که بیش از 98درصد مردم روز شنبه رأی به رد طرح مادورو برای بازنویسی قانون اساسی دادند.

بنا‌ به گفته اپوزیسیون بیش از ۷میلیون نفر از مردم در همه‌پرسی شرکت کردند.

کاخ سفید در پی این پیروزی مهم موضعگیری کرد و خواستار انتخابات آزاد و منصفانه شد. شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید بی‌ثباتی فزاینده در این کشور آمریکای جنوبی را محکوم کرد.

شان اسپایسر: ما به مردم ونزوئلا به‌خاطر شرکت عظیم در همه‌پرسی و تصمیم قاطعی که علیه دولت گرفتند تبریک می‌گوئیم.

ما خشونتی را که توسط اوباش دولت علیه رأی دهندگان بیگناه اعمال می‌شود و تلاشهای دولت برای از میان بردن دموکراسی درونزوئلا را محکوم می‌کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03ec7bc7-7a4b-4f26-836a-53172452c664"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات