728 x 90

فرانسه,

بررسی لغو حالت اضطراری در فرانسه

-

بررسی لغو حالت اضطراری در فرانسه
بررسی لغو حالت اضطراری در فرانسه
در فرانسه طرح جدیدی در سنا به تصویب رسیده است که بعد از تصویب در مجلس ملی تدابیر امنیتی را به‌منظور مقابله با تهدیدهای تروریستی تثبیت می‌کند.

تلویزیون فرانسه 24روز جمعه 30تیر 96
یک حرکت بحث برانگیز برای خاتمه دادن به‌حالت اضطراری جاری در فرانسه و سختگیرانه‌تر شدن قوانین امنیتی این کشور، با اولین مانع خود مواجه شده است. سنای فرانسه که اکثریت آن در دست محافظه‌کاران است طرحی را با اکثریت آرا تأیید کرده است.

حالت اضطراری در فرانسه از زمان حملات پاریس در نوامبر 2015 برقرار شده است. در آن حملات 130نفر کشته شدند. از آن زمان انبوهی از نیروهای ارتش و سایر نیروهای امنیتی در نقاط مختلف پاریس مستقر هستند.

گزارشگر تلویزیون فرانسه 24 می‌گوید: طرح سنا با 229رای در برابر 106رأی تصویب شد. یعنی اکثریت سناتورهای فرانسه از طرح ضدترور حمایت کردند.

وضعیت اضطراری تاکنون شش بار تمدید شده است اما با این طرح جدید کنترلها و نظارتهای شدید دولتی و بازرسی از منازل و دستگیریهای برای همیشه ادامه می‌یابد.

تدابیری که جایگزین وضعیت اضطراری می‌شود تا دسامبر 2021 معتبر هستند.

مجلس فرانسه این تدابیر را هر ساله ارزیابی می‌کند. بر اساس این مصوبه تدابیر امنیتی در اطراف سایتهای حساس ممنوع می‌شود مگر این‌که تهدید مشخصی باشد.

برخی از این تدابیر شامل مانیتورینگ مسافران هواپیماها و نظارت بر ارتباطات تلفنی و اینترنتی دائمی خواهند بود. این طرح در فرانسه به‌شدت بحث انگیز است.

گروه‌های حقوق‌بشری شامل عفو بین‌الملل و دیدبان حقوق‌بشر به‌شدت این طرح را مورد انتقاد قرار داده‌اند. مجلس ملی فرانسه این طرح را در اکتبر مورد بحث قرار می‌دهد. اگر آنها به این طرح چراغ سبز بدهند از اول ماه نوامبر سال جاری به اجرا در می‌آید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef34a8b4-0908-4171-99c9-f6356cc5d014"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات