728 x 90

اعدام جوانان,

گزارش سالانه وزارت‌خارجه انگلستان، نگرانی از موج اعدامها در ایران

-

وزارت خارجه انگلستان
وزارت خارجه انگلستان
وزارت خارجه انگلستان در گزارش خود در مورد حقوق‌بشر و دموکراسی در سال 2016 از موج اعدامها در ایران و سرکوب اقلیتهای مذهبی و نقض آزادی بیان ابراز نگرانی کرد.

در این گزارش آمده است:
زمینه‌هایی که نگرانی زیادی نسبت به آنها وجود دارد یکی استفاده مکرر از مجازات اعدام بوده و دیگری نقش آزادی مذهبی و آزادی بیان بوده است. گرچه همه اعدامها علنی نبوده‌اند بنا‌ به تخمینها تنها طی سال 2016 بیش از 530نفر اعدام شدند.
رژیم ایران کماکان به استفاده از مجازات اعدام علیه نوجوانان ادامه داده است.

در گزارش وزارت‌خارجه انگلستان تأکید شده است:‌ اقلیتهای مذهبی در ایران کماکان با محدودیتها مواجهند. اعضای مذاهبی که بلحاظ قانون اساسی به‌رسمیت شناخته شده‌اند و آنها که به‌رسمیت شناخته نشده‌اند کماکان از تبعیض در اجرای مسالمت‌آمیز آئین اعتقادیشان رنج می‌برند.

مقامهای رژیم ایران کماکان به تلاشها برای محدود ساختن آزادی شهروندان در فضای سایبری ادامه داده‌اند.

ما در سال 2016 قویا از تمدید دستور کار گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل حمایت کردیم. در دسامبر ما از تصویب قطعنامه حقوق‌بشر مجمع عمومی در مورد ایران استقبال کردیم.

انگلستان برای حمایت جهانی از این قطعنامه به‌شدت تلاش کرد و این قطعنامه با شمار افزوده‌یی از آرای مثبت تصویب شد. ما به‌خصوص به‌دنبال کار با عاصمه جهانگیر گزارشگر جدید سازمان ملل در زمینه حقوق‌بشر در ایران هستیم و از رژیم ایران می‌خواهیم که به او اجازه ورود به ایران را بدهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f270bdf-7bf7-42b2-9687-2a4c9a66678e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات