728 x 90

تهديدهاى ايران عليه ساير كشورها,امارات,

گزارش سالانهٴ وزارت‌خارجه آمریکا رژیم ایران اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان

-

گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا
گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا با انتشار گزارش سالانهٴ خود در رابطه با تروریسم در سال ۲۰۱۶، بار دیگر رژیم آخوندی را در رأس حکومت‌های حامی تروریسم در جهان قرار داد.

این گزارش نمونه‌هایی از دخالتهای رژیم و مشخصاً اقدامات جنایتکارانهٴ مزدوران سپاه پاسداران در کشورهای منطقه به‌ ویژه در سوریه و عراق را شرح می‌دهد.

جاستین سیبرل هماهنگ‌کننده دفتر ضدتروریسم وزارت‌خارجه آمریکا در معرفی گزارش سالانهٴ این وزارتخانه، گفت: «... رژیم ایران حکومت اصلی حامی تروریسم باقی مانده است... در حالی که داعش بیشترین سرتیتر خبرها را به خود اختصاص داده... (رژیم) ایران در سطح جهانی، اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم باقی مانده است... (این رژیم) به حمایت از حزب‌الله و گروه‌های مختلف در سوریه، عراق و سراسر خاورمیانه ادامه می‌دهد. (رژیم) ایران از نیروی قدس سپاه پاسداران برای اجرای اهداف سیاست خارجی‌اش... استفاده می‌کهند. نیروی قدس مکانیسم اصلی (این رژیم) برای پرورش‌دادن و حمایت از تروریستها در خارج ایران است...»

مارتین سیبرل، اضافه کرد: «در سال 2016، (رژیم) ایران اولین منبع تأمین مالی حزب‌الله باقی ماند و از نزدیک با حزب‌الله در تلاش‌های آن برای بی‌ثبات‌کردن خاورمیانه، هماهنگی کرد. حزب‌الله یک گروه تروریستی خارجی نام‌گذاری شده و (رژیم) ایران هزاران تن از (شبه‌نظامیان) آن‌را در کمپ‌هایی در داخل ایران آموزش داده است... (رژیم) ایران به حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی عراقی نیز ادامه داده است؛ از جمله کتائب حزب‌الله که یک گروه تروریستی خارجی نام‌گذاری شده است».

هماهنگ‌کننده دفتر ضدتروریسم وزارت‌خارجه آمریکا هم‌چنین، گفت: «(رژیم) ایران برای گروه‌های شبه‌نظامی بحرینی هم، تسلیحات، پول و آموزش فراهم کرده است؛ گروه‌هایی که حملاتی را علیه نیروهای امنیتی بحرین انجام داده‌اند. در ژانویه 2016مقام‌های امنیتی بحرین یک شبکهٴ تروریستی مرتبط با نیروی قدس را برچیدند؛ این شبکه قصد داشت سلسلةی از بمب‌گذاریها را در سراسر بحرین انجام بدهد».

وزارت خارجه آمریکا در قسمت مربوط به حکومت‌های حامی تروریسم، به اقدامات تروریستی رژیم و سپاه پاسداران و مزدوران آن در منطقه پرداخته، و می‌نویسد: «(رژیم) ایران که از سال 1984به‌عنوان یک حکومت حامی تروریسم نام‌گذاری شده، در سال 2016 به فعالیت مرتبط با تروریسم خود ادامه داد؛ از جمله با حمایت از حزب‌الله، گروه‌های مختلف در سوریه، عراق و سراسر خاورمیانه. (رژیم) ایران برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی خود، فراهم‌کردن پوشش برای عملیات‌های اطلاعاتی و ایجاد بی‌ثباتی در خاورمیانه از نیروی قدس سپاه پاسداران استفاده کرد. (رژیم) ایران به دست‌داشتن نیروی قدس سپاه پاسداران در درگیریها در عراق و سوریه اذعان کرده است؛ نیروی قدس مکانیسم اولیهٴ (رژیم) ایران برای پرورش و حمایت از تروریستها در خارج کشور است.
(رژیم) ایران به رژیم اسد در سوریه به‌عنوان یک متحد حیاتی و به سوریه و عراق به‌عنوان مسیرهای حیاتی برای تأمین تسلیحات برای حزب‌الله می‌نگرد. (رژیم) ایران از طریق تطمیع مالی و یا استقراری، شبه‌نظامیان خارجی و در درجه اول (شبه‌نظامیان) شیعی از افغانستان و پاکستان را وادار کرده... که در سرکوب وحشیانهٴ (رژیم) اسد در سوریه مشارکت کنند. شبه‌نظامیان شیعی تحت حمایت (رژیم) ایران در عراق نقض‌های حقوق‌بشر جدی در درجه اول علیه شهروندان سنی مرتکب شده‌اند و نیروهای (رژیم) ایران به‌طور مستقیم عملیات شبه‌نظامیان در سوریه را با نفربر، توپخانه و پهپاد پشتیبانی کردند.
در ادامه گزارش وزارت‌خارجه آمریکا آمده است:
حکومت ایران یک برنامه تروریسم سایبری را حفظ می‌کند و از حملات سایبری علیه نهادهای دولت خارجی و بخش‌های خصوصی پشتیبانی مالی کرده است.
این رژیم حداقل از سال 2009، به پشتیبانان القاعده اجازه داده که یک شبکهٴ اصلی پشتیبانی را از طریق ایران به‌کار بگیرند. این امر القاعده را قادر ساخته است که امکانات مالی و شبه‌نظامیان خود را به جنوب آسیا و سوریه جابه‌جا کند».

همچنین در فصل اول این گزارش تحت عنوان «ارزیابی استراتژیک»، در رابطه با رژیم آخوندی، چنین آمده است: «گروه‌های تروریستی تحت حمایت (رژیم) ایران و قابل‌توجه‌ترین آن حزب‌الله، به تهدیدکردن متحدان و منافع ایالات متحده به‌رغم تشدید تحریم‌های مالی... تحت هدایت آمریکا ادامه دادند... در سال 2016، (رژیم) ایران اصلی‌ترین حکومت حامی تروریسم باقی ماند نیروی قدس سپاه پاسداران به همراه شرکا، متحدان و عوامل (رژیم) ایران به ایفای نقش بی‌ثبات‌کننده در درگیریهای عراق، سوریه و یمن ادامه دادند. (رژیم) ایران در سراسر منطقه به عضوگیری (افراد) برای پیوستن به نیروهای شبه‌نظامی شیعی مرتبط با آن... که در درگیریهای سوریه و عراق حضور دارند ادامه داد و حتی به کسانی که به این درخواست پاسخ مثبت بدهند، مسیری برای اخذ تابعیت ارائه کرد.

در بخش دیگری از گزارش وزارت‌خارجه که به «خاورمیانه و شمال آفریقا» اختصاص دارد، آمده است: «حمایت حکومتی (رژیم) ایران از تروریسم در سراسر جهان، از طریق نیروی قدس سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و امنیت و متحد (رژیم) تهران حزب‌الله، کاهشی نداشت...»

وزارت خارجه آمریکا در قسمت مربوط به عراق نیز، تأکید کرده است: «بسیاری از گروه‌های مسلح شیعی عراقی مانند کتائب حزب‌الله، عصائب‌الحق و سازمان بدر توسط (رژیم) ایران حمایت می‌شوند. این گروه‌های مورد حمایت (رژیم) ایران در خلال سال 2016... تنشهای فرقه‌یی در عراق را تشدید کردند و در اتهامات نقض حقوق‌بشر علیه مقدمتاً شهروندان سنی به‌ویژه در فلوجه شرکت داشتند...»

گزارش وزارت‌خارجه آمریکا همچنین به لغو یادداشت تفاهم دولت قبلی آرژانتین با رژیم آخوندی بر سر تحقیقات درباره عملیات تروریستی بوئنوس‌آیرس توسط دولت ماکری اشاره و خاطرنشان کرده است: «این یادداشت تفاهم توسط دولت فرناندز مذاکره و امضا شده بود که مدعی بود این توافق با (رژیم) ایران نقش منتسب به آن‌را در این بمب‌گذاری روشن خواهد ساخت. چندین مقام پیشین (رژیم) ایران به‌خاطر طراحی و اجرای این بمب‌گذاری متهم شده‌اند و تحت اعلان هشدار قرمز انترپل قرار دارند...»

واکنش وزارت‌خارجه رژیم
وزارت امور خارجه رژیم در واکنش به گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا که حکومت آخوندی را فعالترین حکومت حامی تروریسم درجهان معرفی کرده است، اعلام کرد دیکتاتوری تروریستی آخوندها قربانی تروریسم بوده است!
سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم گفت: جمهوری اسلامی از چهار دهه پیش قربانی تروریسم بوده و بیش از 17هزار تن را از دست داده است.

وی همچنین در واکنش به محکومیت دخالتهای تروریستی رژیم در کشورهای منطقه به‌ویژه در سوریه و عراق، بر ادامه سیاستهای کنونی رژیم تأکید کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6448b29e-308a-4c50-a8b3-cfebca325dc5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات