728 x 90

اخبار اقتصادی,اعتراضات كارگرى,بيكارى,تعطيلى واحدهاى صنعتى و توليدى,

تعطیلی شرکت تخته باهنر ارازگل با بیش از یک میلیارد تومان بدهی به کارگران

-

تعطیلی شرکت تخته
تعطیلی شرکت تخته
روز 27تیر 96به‌دنبال سریال تعطیلی کارخانه‌ها، شرکت تخته باهنر ارازگل در شهرستان رامیان با بیش از یک میلیارد تومان بدهی به کارگران تعطیل شد و حدود ۱۰۰کارگر این کارخانه اخراج شدند. این شرکت یک شرکت قدیمی بود که در سال 1342تأسیس شده بود
بهروز بای یک کارگزار رژیم در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رامیان درباره علت تعطیلی این شرکت می‌گوید: « (بدلیل) عدم سوددهی و رکود بازار اقتصادی، مدیر این شرکت مجبور به این کار شده است».

بیشتر بخوانید:
سریال تعطیلی کارخانه‌ها (روغن نباتی ناز اصفهان)
روز 18تیر 96رسانه‌های حکومتی از تعطیلی کارخانه روغن نباتی ناز اصفهان به دستور رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست رژیم در استان اصفهان خبر دادند. بهانه این تعطیلی «مزاحمت زیست محیطی» کارخانه روغن نباتی ناز عنوان شده است.
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا، روز 18تیر 96 «مهران شنتیایی» رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان به‌دلیل آنچه که «مزاحمت زیست محیطی» کارخانه روغن نباتی ناز می‌خواند، از تعطیلی این کارخانه که در یکی از خیابانهای شهر اصفهان واقع شده است، دفاع کرد.
جمعی از کارگران کارخانه روغن نباتی ناز اصفهان می‌گویند تعطیلی این کارخانه، موجب به خطر افتادن زندگی بیش از ۳۰خانوار کارگری می‌شود.
کارگران روغن نباتی ناز اصفهان با بیان این‌که این کارخانه زمانی ۴۰۰کارگر داشت که با انتقال فعالیت‌های آن به کارخانه روغن نباتی گلبهار به تدریج بیکار شدند، افزودند: بسیاری از همکاران ما به علت اصراری که بر آلاینده بودن فعالیت‌های این کارخانه و انتقال آن به خارج شهر وجود داشت، بیکار شدند.

سریال تعطیلی کارخانه‌ها (کاشی اصفهان)
کارگران کاشی اصفهان روز 18تیر 96 از تعطیلی خطوط تولید و بیکار شدن مجدد خود خبر دادند.
این کارگران که در سال جدید پس از ماهها تعطیلی، خودشان کارخانه را راه‌انداز ی کردند و با فروختن کاشی، مواد اولیه خریدند، بعد از حدود چهار ماه کار کردن بدون مدیرعامل و با سختی بسیار، دوباره بیکار شده‌اند.
رضا صالحی کارگر شاغل در این کارخانه می‌گوید: «ماهها خون دل خوردیم و با همت خودمان چرخ کارخانه را گرداندیم؛ سهامداران قرار بود 250میلیون تومان برای پرداخت دستمزد کارگران بدهند که ندادند؛ و در نهایت متأسفانه باز هم خطوط تولید تعطیل شد».
وی می‌گوید: «به نظر می‌رسد دستهایی پشت این اتفاق ناگوار است؛ انگار عده‌یی دوست دارند کاشی اصفهان بخوابد. او می‌گوید: سرنوشت چندصد کارگرِ کاشی اصفهان بی‌اهمیت‌ترین چیز برای مسئولان است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/673d7c14-3b43-4636-a7c8-a50bbd9318f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات