728 x 90

بحرانهاى اجتماعى,

بیش از ۱۲میلیون نفر در ایران به اختلالات روانی دچارند

-

اختلالات روانی از بلایای حاکمیت آخوندی
اختلالات روانی از بلایای حاکمیت آخوندی
در میان ۸۰میلیون ایرانی، حدود ۱۲و نیم میلیون نفر نشانه‌هایی از اختلالات روانی دارند که از این میان حداقل ۲.۲دهم میلیون در سال ۹۵ به مراکز روان شناسی مراجعه کرده‌اند.

خبرگزاری حکومتی خانه ملت روز سه‌شنبه ۲۷تیر طی گزارشی افزود: میزان ابتلا به اختلالات روانی در جمعیت ۱۵ تا ۶۴سال کشور ۲۳.۶درصد است.

در این گزارش، با استناد به آمار مؤسسه گالوب در سال ۲۰۱۷ که کشورها را بر اساس میزان پرخاشگری افراد جامعه دسته‌بندی کرده و ایران در رتبه نخست قرار گرفته، درباره شرایط نگران‌کننده جامعه ایرانی در زمینه اختلالات روانی هشدار داده شده است.

بیشتر بخوانید

اجبارات بر مردم سر منشأ اختلات روانی
مدیرکل سلامت اجتماعی روان وزارت بهداشت رژیم، 15دی 95 در گفتگو با تلویزیون شبکه 2 گفت: ”بر اساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت در سال 91؛ 23 و شش دهم درصد جمعیت 15 تا 64سال یعنی حدود 12و نیم میلیون نفر مبتلاً به نوعی از اختلال روانپزشکی بوده‌اند و نیاز به درمان دارند“.

 پديده شومي به نام رشد اختلالات رواني

پديده شومي به نام رشد اختلالات رواني

بنا‌ به گفته انوشیروان بندپی رئیس سازمان بهزیستی، در حال حاضر 34درصد مردم اختلالات روانی دارند.
بر اساس آمار دیگری که از سوی یکی از مقامات بهداشت رژیم اعلام شده است 18میلیون نفر از جمعیت به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم به نوعی از مشکلات مرتبط با اختلالات روان‌پزشکی در رنج‌اند، این در شرایطی است که بسیاری از اختلالات روانی به‌دلیل هزینه‌های بالای آن در سطح جامعه به‌صورت مخفی باقی می‌ماند.
به‌رغم آماربالای گرفتاری مردم به بیماری واختلالات روانی، مشکل اصلی بیماران روانی این است که بیمه پوششی برای حمایت از آنها وجود ندارد، و عدم پوشش بیمه درمانی، موجب سردرگمی آنها می‌شود، که این امر خود فشار بر بیماران و خانواده‌های آنان را بیشتر می‌کند.

به گفته مدیرکل سلامت اجتماعی روان رژیم، در بخش سلامت روان، ضعیف عمل شده است و بیماران روانی شدید درطول سال تنها 56روز می‌تواند از بیمه دربیمارستانهای روانپزشکی استفاده کنند. همیچنین این مهره دولت روحانی اذعان می‌کند نبود اورژانس روانپزشکی، کمبود داروها وهزینه‌های گزاف از جمله مشکلاتی است که باید برای آن چاره‌جویی شود.

مشکلات بیماران روانی صرفاً به شخص خودشان محدود نمی‌شود، بلکه وجود هر بیمار در هر خانواده کل خانواده را متأثر می‌کند.

بر اساس مطالعات انجام گرفته در مورد 34هزار بیماری روحی که تحت آزمایش و بررسی قرار گرفته‌اند اغلب آنها گرفتار مشکلاتی هم‌چون بیکاری، فقر ونداشتن سرپناه و محل سکونت بودند.

ملاحظه می‌شود که بحرانهایی نظیر فقر، بیکاری، علاوه بر ایجاد پدیده‌های شومی مثل حاشیه نشینی، کارتن خوابی وگورخوابی، بسیاری از مردم را نیز دچار بیماریهای روانی می‌کند.

دردناکترآن که شدت این وضعیت به حدی است که به اعتراف وزیر بهداشت رژیم، شواهد نشان می‌دهد که بیشتر مبتلایان به اختلا‌ل‌های روانی در کشور جوان‌اند و اگر برای درمان آنها چاره‌اندیشی نشود، ”۵۰ تا ۷۰سال زندگی جمعی کشور به نابودی کشیده خواهد شد“.

همچنین به گفته این وزیر دولت روحانی، یکی از علل اختلالات روانی ”نبود نشاط اجتماعی“ است. !

واضح است که علاوه برگسترش فقر در میان اکثریت مردم ایران که 30درصد آنهارانیز محتاج نان خالی کرده است، سرکوب واختناقی که این رژیم برمردم تحمیل می‌کند، زمینه افزایش و گسترش این بیماری در میان مردم است، زیرا نظام سرکوبگر ولایت‌فقیه کوچکترین فضا ومنفذی برای نشاط اجتماعی مردم باقی نگذاشته است.

اجبارات تحمیلی در چارچوب ایدئولوژی قرون‌وسطایی نظام ولایت‌فقیه عامل مهم و بسیار تعیین در زمینه ابتلای مردم و به‌ویژه جوانان به بیماریهای عصبی وروانی است.

بی‌دلیل نیست که مردم ایران یکی از ناشاد‌ترین مردم دنیا هستند. بر اساس نتیجه نظرسنجی مؤسسه گالوپ، ایران تحت حاکمیت آخوندها دربین 138کشور دومین کشور ناشاد جهان است.

نظرسنجی گالوپ مربوط به سه سال پیش و سال 1392 است، طبعاً با گذشت سه سال از این نظرسنجی و با وجود گسترش بیشتر فقر، بیکاری، سرکوب و تحت فشار قرار گرفتن روزافزون مردم، عدم نشاط و ناشادی در میان مردم بسیار گسترده‌تر از سه سال قبل است.

جدا از سرکوب و فقر و بیکاری، فشار ناشی از مقررات به‌اصطلاح فرهنگی تحقیر کننده، اجباری و ارتجاعی که حاکمیت پلید آخوندی بر جامعه تحمیل می‌کند، اختلالات روانی و خودکشیهای ناشی از آن نیز امری طبیعی وعادی است. افزایش خودکشی گواه دیگری بر این واقعیت است.

درمان این درد مانند راه‌حل برای سایر بحرانهایی که این رژیم برای مردم ما به ارمغان آورده است تنها و تنها زدودن تمامیت این رژیم از دامان پاک ایران‌زمین است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e70c31c-a9ca-4675-8166-dfc64cfc1d2e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات