728 x 90

اخبار خاورمیانه,اخبار عراق,بحران سياسي عراق,بكارگيرى سلاح شيميايى,دخالتهاى سپاه پاسداران در كشورهاى منطقه,شبه‌نظامی,عراق حقوق بشر,آوارگان سورى,ايجاد منطقه امن در سوريه,سوريه,شبه‌نظامی,

باید حقوق سنیهای عراق و سوریه را تضمین کرد

-

درخواست تامین حقوق سنی های عراق
درخواست تامین حقوق سنی های عراق
تونی بلینکن معاون سابق وزارت‌خارجه آمریکا در مصاحبه با سی.ان.ان گفت وقتی پیروزی بر داعش به نتیجه نهایی می‌رسد که حقوق سنیهای عراق و سوریه به‌رسمیت شناخته شود. کسانی که این سالیان تحقیر شدند.

سی.ان.ان: سؤال بزرگ این است زمانی که داعش اینهمه زمین از دست داده است چطور بر روی توانایی عضوگیری این شبکه تروریستی تاثیر می‌گذارد؟

تونی بلینکن معاون سابق وزارت‌خارجه آمریکا: این گروه در سراشیب قرار می‌گیرد این به‌معنای آن است که دیگر جاذبه‌ای برای افراد ندارد. ولی مشکل در خود عراق است. اگر ما نتوانیم به نمایندگان سیاسی مردم تحقیر شده رسیدگی کنیم به نتیجه نمی‌رسیم. اگر برای مثال در میان سنی‌هایی که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند که حدود 25میلیون نفر آنان بین بغداد و دمشق زندگی می‌کنند، این اعتقاد را ایجاد نکنیم که دولت به منافع آنان توجه خواهد کرد و آنان را تحت تعقیب قرار نخواهد داد، در آن صورت شرایط برای داعش شماره ۲ فراهم خواهد شد که مجدداً ظهور کند و افراد را عضوگیری کند.

ما باید سیاست درست را به پیش ببریم. یکی از شیوه‌های درست، عدم تمرکز است. مانند آمریکا یعنی یک نوع فدرالیسم.

باید اطمینان پیدا کنیم مردم دارای منابع و مسئولیت باشند که زندگی خود را اداره کنند. این می‌تواند به هر گروهی در عراق اطمینان بدهد که به عراق بچسبد و سراغ درگیریهای فرقه‌یی نرود که کشور را تکه پاره کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bce81859-bdeb-4ebe-92a4-8f05ecd43209"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات