728 x 90

آوارگان سورى,اخبار خاورمیانه,ايجاد منطقه امن در سوريه,دخالتهاى سپاه پاسداران در كشورهاى منطقه,سوريه,شبه‌نظامی,

۲۳کشته در غوطه شرقی در سوریه طی ۳۲حمله هوایی طی روزهای اخیر ‎

-

۳۲حمله هوایی طی روزهای اخیر
۳۲حمله هوایی طی روزهای اخیر
دفاع مدنی سوریه با منتشر کردن گزارشی تعداد شهدای حملات سیستماتیک اخیر علیه شهرهای غوطه شرقی در روزهای اخیر توسط نیروهای رژیم اسد و هواپیماهای روسی را اعلام کرد.

اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه روز ۲۶تیر ۹۶با نقل گوشه‌یی از این گزارش افزود شهرهای عین‌ترما و حزه و زملکا در غوطه شرقی شاهد افزایش حملات هوایی و موشکی از طرف نیروهای رژیم اسد بود به‌طوری‌که هوا‍پیماهای جنگی ۳۲بار این مناطق را در روزهای اخیر بمباران کردند.

دفاع مدنی ادامه داد در این حملات ۲۳شهروند کشته شده و بیش از ۵۰نفر دیگر مجروح شدند.

این تحولات در شرایطی صورت می‌گیرد که نیروهای رژیم اسد و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران تلاش داشتند به منطقه جوبر در شرق دمشق و عین‌ترما در نزدیکی دمشق یورش بیاورند که در مقابل، گروه «فیلق الرحمان» خسارتهای انسانی بسیاری به آنها وارد کرد.

بیشتر بخوانید:‌
 

۱۳کشته و زخمی از شهروندان سوری در حمله هواپیماهای اسد

هواپیماهای جنگی اسد در یک اقدام جنایتکارانه با بمباران مناطق مسکونی باعث کشته شدن حداقل 10نفر و زخمی شدن 3نفر از شهروندان سوری شدند.

منابع محلی در ترکمن داغی سوریه اعلام کردند که بر اثر حمله هوایی جنگنده‌های رژیم اسد در شب گذشته سه‌شنبه 20تیر 96به مناطق تحت کنترل اپوزیسیون در منطقه ترکمن داغی تاکنون متأسفانه 10شهروند غیرنظامی کشته و 3نفر زخمی شده‌اند.

این حملات جنایتکارانه در مناطق زیتونجیک و ابوعلی داغی که مورد بیشترین حملات قرار داشتند هم‌چنان ادامه دارد.

۹۴کشته از شهروندان سوری در حملات رژیم اسد با بشکه انفجاری طی ۶ماه

در 6ماه نخست سال جاری میلادی ۹۴غیرنظامی از جمله 41کودک و 20زن در 4252مورد حمله رژیم اسد با بمب بشکه‌یی کشته شدند.

خبرگزاری آناتولی ۱۸تیر ۹۶با نقل گزارش شبکه حقوق‌بشر سوریه افزود هدف اکثر بمبهای بشکه‌یی، استان درعا می‌باشد که در کنترل مخالفان رژیم اسد بوده است. در نتیجه اصابت 2031بمب بشکه‌یی به مناطق مختلف این استان، 42غیرنظامی از جمله 15کودک و 12زن جان خود را از دست دادند.

حومه دمشق، پایتخت سوریه نیز پس از درعا با اصابت 856بمب، دومین هدف حملات رژیم بوده است که در این حملات نیز 8غیرنظامی از جمله 4کودک و 2زن جان‌باخته‌اند.

در این گزارش، پس از این مناطق، به ترتیب نام حما، حلب، حمص، ادلب، رقه و قنیطره آمده است.

گزارش مذکور نشان می‌دهد که بیشترین شمار این حملات در ماه گذشته صورت گرفته است. در این ماه در پی اصابت 1271بمب بشکه‌یی، 14غیرنظامی که 2تن از آنها کودک و 4تن از آنها زن بودند، جانشان را از دست دادند.

این حملات علاوه بر تلفات انسانی، خسارات مالی نیز در پی داشته است. در این حملات 2باب مسجد، 4باب مرکز بهداشت، 4باب مرکز دفاع مدنی، یک بازار و یک نانوایی مورد هدف قرار گرفت.

در این گزارش همچنین آمده است که رژیم اسد از این نوع بمب بار نخست در یکم مارس 2012در منطقه سلکین در شمال ادلب استفاده کرده است.

گفتنی است رژیم اسد به‌دلیل هزینه کم و قدرت تخریب بالا از بمبهای بشکه‌یی استفاده می‌کند. هدف رژیم اسد از استفاده از این بمب در مناطق مسکونی، افزایش تلفات انسانی است.

هزینه هر بمب بشکه‌یی معادل 50دلار آمریکا بوده و در ساخت آن می‌توان از مخازن آب، رادیاتور و سوخت استفاده کرد. این بمب بسته به محتوای مواد منفجره آن می‌تواند در شعاع 50الی 200متری قدرت تخریب داشته باشد.

فشار ناشی برخورد این بمب به یک سطح می‌تواند به تنهایی خسارات جبران ناپذیری به ارگانهای داخلی بدن انسان وارد کند. این بمب همچنین به‌لحاظ داشتن قدرت تخریب بالا باعث مهاجرت مردم از مناطق مسکونی می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b55d4fcc-f977-47f0-9c40-c9f7b3430507"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات