728 x 90

اخبار اقتصادی,اعدام جوانان,بحرانهاى اجتماعى,بيكارى,كودكان كار,کودکان قربانیان اعتیاد,

افزایش تعداد کودکان کار در ایران تحت حاکمیت رژیم آخوندی

-

 -
-
طاهره پژوهش نایب رئیس انجمن حمایت از حقوق کودکان در رژیم آخوندی، روز 23تیر 96 در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایسنا با اذعان به افزایش کودکان کار گفت: «متأسفانه به‌رغم آن که در سطح جهان آمار کودکان کار رو به کاهش بوده اما در ایران شاهد افزایش تعداد کودکان کار هستیم».
وی بناچار به ریشه اصلی این مشکل که همانا ساختار حاکمیت ولایت فقیه است اشاره کرد و افزود: «تا زمانی که ساختارهای اقتصادی کشور اصلاح و فقر ریشه کن نشود، این روند ادامه خواهد داشت».
و ادامه داد: «زمانیکه حداقل دستمزد یک کارگر 800هزار تومان است، در حالیکه قیمت اجاره خانه‌ها سر به فلک می‌زند، با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان فهمید که با این میزان حقوق و دستمزد حتی نمی‌توان یک سرپناه مناسب داشت».

او در پایان یادآورشد و گفت: «به این ترتیب وقتی از اوضاع اقتصادی نا به سامانمان آگاه نیستیم و ساختارهای غلط را اصلاح نمی‌کنیم؛ عجیب نیست که در آیین‌نامه‌هایمان مدعی آن شویم که با پرداخت ماهیانه 50هزارتومان به هر کودک کار می‌توان آنان را به چرخه تحصیل برگردانده و از رشد این معضل در کشور جلوگیری کرد».

بیشتربخوانید:
عوامل رژیم آخوندی به وجود هفت میلیون کودک کار و خیابانی، سه میلیون و ۲۰۰هزار کودک ترک تحصیل کرده و همچنین سوءاستفاده از تعداد قابل توجهی کودک در ایران به‌منظور خرید و فروش مواد مخدر به‌طور وقیحانه اعتراف می‌کنند.
 
افزايش کودکان کار در ايران تحت حاکميت رژيم
افزايش کودکان کار در ايران تحت حاکميت رژيم

در بسیاری از موارد کودکان ناپدید می‌شوند و اعضای بدن آنها قاچاق می‌شود.

فاطمه دانشور عضو شورای شهر قلابی تهران روز شنبه ۱۰تیر 96 به خرید و فروش باند بزرگ کودکان در تهران اشاره کرد و گفت:‌ «در بسیاری از موارد کودکان ناپدید می‌شوند و اعضای بدن آنها قاچاق می‌شود و بعد از مدتها جسد برخی از آنها در بیابانها بدون کلیه و چشم رها شده است.»

وی با وارونه گویی عامل اصلی فاجعه قاچاق اعضا‌ء بدن کودکان را خانواده‌ها اعلام کرده و بدون این‌که بگوید که این حاکمیت پلید چه به روز مردم آورده است که مجبورند عزیزان خود را برای یک لقمه نان به خیابانها بفرستند، گفت: خانواده‌ها، کودکان خود را برای کار اجاره می‌دهند و شاید هفته‌ها بچه‌هایشان را نبینند آنها نگران هم نمی‌شوند و معتقدند که بالاخره باز می‌گردند.

عضو شورای قلابی شهر با وقاحت تمام و با بیان این‌که بارها در خصوص فروش کودکان هشدار داده بودیم، گفت: در محلات پرخطر مانند هرندی کودکانی گم می‌شوند که والدین آنها حتی شکایت هم نمی‌کنند.
کارگزار رژیم در پایان از حاکمیت ننگین آخوندی سلب مسئولیت می‌کند و تمام توجهات را به والدین برمی گرداند که مراقب کودکان خود نیستند.

 

افزايش کودکان کار در ايران تحت حاکميت رژيم آخوندي
افزايش کودکان کار در ايران تحت حاکميت رژيم آخوندي
 
در ایران آخوند زده نزدیک به 10میلیون نفر از جمعیت کشور در فقر مطلق به‌سر می‌برند. درآمد 60درصد از مردم ما زیر حداقل درآمدی است که کفاف یک گذران زندگی سطح پایین را بکند.

کارگزاران حاکمیت ننگین صحبت از فاجعه و ابعاد کودکان کار و خیابانی می‌کنند اما به منشأ این آسیب اجتماعی هیچ اشاره‌یی نمی‌کنند و آن را مسکوت می‌گذارند.

سارا رضایی، عضو به‌اصطلاح «جمعیت امام علی» در رابطه با آمار اعلام شده کودکان کار با تقلیل این مشکل اجتماعی، گفت که بر اساس آمار‌های رسمی، دو میلیون کودک کار در ایران وجود دارد اما آمارهای غیررسمی تعداد کودکان کار را هفت میلیون تن اعلام کرده است.

وی متوسط سن این کودکان را ۱۰تا ۱۵سال اعلام کرد و افزود: «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد «کودکان زیر پنج سال و حتی نوزاد هم درگیر کار اجباری شده‌اند».

او در ادامه سخنانش وضعیت زندگی کودکان کار در برخی محلات کلان شهر‌های ایران را «ناگوار» توصیف کرد و گفت: «در استان سیستان و بلوچستان، کودکان” در سطح شهر قرص‌های روان گردان، ترامادول و... می‌فروشند و این مسأله به‌صورت نوعی هنجار در آمده است“ ».

سارا رضایی به وجود مغازه‌هایی در این استان اشاره کرد که نوجوانها در آنها ناس، پان، شیشه و کراک می‌فروشند که خود کودکان نیز به نوعی آلوده‌ شده‌اند و افزود: «برای حمل مواد مخدر هم از این کودکان در سایر شهرهای استان سیستان و بلوچستان استفاده می‌شود.»

به گفته وی، کودکان «مواد را قورت می‌دهند و از مرز که رد می‌شوند مواد را دفع می‌کنند که تعداد زیادی از این کودکان در اثر این مسأله جان خود را از دست داده‌اند.»

در این گزارش به تعداد این کودکان اشاره نشده است.
سوسن مازیارفر، دیگر عضو این جمعیت، نیز درباره وضعیت کودکان «زباله‌گرد» در برخی استانهای ایران گفت که میانگین سنی این کودکان ۱۲سال است.
 
افزايش کودکان کار در ايران تحت حاکميت رژيم آخوندي
افزايش کودکان کار در ايران تحت حاکميت رژيم آخوندي
               
وی اضافه کرد:۴۱درصد این کودکان بی‌سواد هستند و ۳۷درصد آنها نیز به‌خاطر «کار» ترک تحصیل کرده‌اند.

بنا‌ به گفته وی، بیش از ۵۰درصد این کودکان در مراکز جمع‌آوری زباله زندگی می‌کنند که منشأ بسیاری از بیماریهای کودکان است.

مازیارفر از وجود کودکانی خبر داد که صورت‌ و انگشتان دست و پای آنها توسط «موش‌های» موجود در این مراکز جویده و زخم شده است.

ثریا عزیزپناه، عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان هم آماری به‌نقل از مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم بیان کرد که به‌نوشته ایسنا، نشان از ترک تحصیل سه میلیون و ۲۰۰هزار کودک در ایران دارد.

او گفت: شرایط اقتصادی کودکان کار در ایران بهبودی نیافته و «مشکلات معیشتی» خانواده‌های آنها نیز هم‌چنان به قوت خود باقی مانده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95651616-d87a-47b3-9d63-b84ca0011058"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات