728 x 90

اخبار مصر,اخبار خاورمیانه,اخبار خليج فارس,بحرين,امارات,

ادامه‌ بحران کشورهای عربی با قطر

-

اصرار کشورهای عربی تحریم کننده قطر بر درخواستهایشان از این کشور
اصرار کشورهای عربی تحریم کننده قطر بر درخواستهایشان از این کشور
عربستان و متحدانش می‌گویند توافق قطر با آمریکا کافی نیست. این کشور باید با رژیم ایران قطع رابطه کند و تأمین مالی تروریسم و بنیادگرایی را متوقف کند.

ریاض و سه متحد اصلی آن می‌گویند از تفاهم‌نامه‌ای که قطر با آمریکا امضاء کرده است استقبال می‌کنند اما این توافق و اقدام را ناکافی می‌دانند.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه 20تیر 96 در دیدارش از قطر یادداشت تفاهمی را که هدفش مبارزه با تروریسم بود با همتای قطری خود امضاء کرد.

عربستان و متحدانش در واکنش به این یادداشت تفاهم گفته‌اند قطر باید گامهای بیشتری برای قطع رابطه با گروه‌های تروریستی و بنیادگرا و همچنین با رژیم ایران بردارد.

بدین ترتیب، ظاهراً سفر رکس تیلرسون که با هدف تنش زدایی بین دوحه و عربستان، مصر، امارات متحده عربی و بحرین صورت گرفت با موضعی که ریاض و متحدانش اتخاذ کرده‌اند، نتیجه فوری به‌دنبال نداشته است.

ریاض و دوستان ریاض همزمان گفته‌اند «جدیت و تلاش دوحه در مبارزه علیه حمایت و پشتیبانی مالی از تروریسم» را با دقت زیر نظر خواهند داشت.

عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر، قطر را به پیروی از سیاستهای مداخله گرایانه و پشتیبانی و حمایت از گروه‌های افراط‌گرا و تروریسم متهم می‌کنند، اتهامی که دوحه آن را رد می‌کند.

این چهار کشور اوایل ماه ژوئن گذشته روابط دیپلوماتیک خود با قطر را قطع و آن را تحریم کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d6b88aec-1270-4ac0-82a6-e82fb24d1482"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات