728 x 90

فرانسه,

شهر "نیس" با برگزاری مراسمی، یاد قربانیان حمله تروریستی ۱۴ژوئیه سال گذشته را گرامی داشت

-

مراسم شهر نیس برای یادبود قربانیان حمله تروریستی
مراسم شهر نیس برای یادبود قربانیان حمله تروریستی
شهر نیس در جنوب فرانسه، روز جمعه 23تیر یاد قربانیان حمله تروریستی مرگبار ۱۴ژوئیه سال ۲۰۱۶ را گرامی داشت. یک‌سال پیش درست در چنین روزی، یک بنیادگرا با کامیونی به سوی مردمی که در بلوار ساحلی این شهر برای بزرگداشت جشن ملی فرانسه جمع شده بودند حمله کرد و بسیاری از آنان را زیر گرفت. در این حمله ۸۶نفر کشته شدند و دهها نفر مجروح گردیدند.

مراسم رسمی یادبود قربانیان از ساعت ۳۰‚۱۶روز جمعه با حضور رئیس جمهوری فرانسه و بخشی از وزرای کابینه آغاز شد.

فرانسوا اولاند و نیکلا سارکوزی، رؤسای جمهوری پیشین فرانسه، همچنین بسیاری از شخصیتهای ملی و محلی در این مراسم حضور داشتند.

از نخستین ساعتهای صبح روز جمعه، بسیاری از مردم در پیاده‌روی ساحلی این شهر، موسوم به "اتازونی" که بر روی رفت و آمد خودروها بسته شده، حضور یافته و ۱۲هزار پلاک به رنگ های آبی، سفید و قرمز را بر روی زمین جای داده‌اند. این پلاک‌های سه رنگ که طرح آن از سوی خانواده قربانیان این حمله تروریستی انتخاب شده، پیام سه‌گانه جمهوری فرانسه را که "آزادی، برابری و همبستگی" است شکل می‌دهند.

موازین امنیتی برای برگزاری این مراسم بسیار شدید و استثنایی است. سه پلاژ مشرف به "گردشگاه آنگله" یکی از خیابانهای معروف ساحلی نیس تعطیل شده است.

در بخش میدان "ماسِنا" (Massena)، جایگاه بزرگی به رنگ پرچم ملی فرانسه برای اجرای مراسم امروز آراسته شده بود. این مکان، تحت محافظت شدید نیروهای امنیتی و پلیس قرار داشت.

بسیاری از مغازه‌های شهر کرکره‌های خود را برای بزرگداشت این رویداد پایین کشیده بودند. همچنین برای یادبود این رویداد، با هماهنگی و مدیریت شهر نیس، خانه‌ها و آپارتمانهای واقع در منطقه نوار ساحلی نیس، بین ساعت ۱۵تا ۲۰امشب تمامی پنجره‌های خود را می‌بندند.

بسیاری از هنرمندان در این مراسم شرکت کرده و برنامه‌هایی را برای بزرگداشت یاد قربانیان ارائه کردند.

مراسم یادبود قربانیان حمله تروریستی نیس، با برگزاری یک کنسرت موسیقی کلاسیک و سپس روشن کردن ۸۶پرتو نور به یاد قربانیان این رویداد تلخ، پایان یافت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0488b4df-0f89-4412-a4de-369a9de1fc71"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات