728 x 90

اخبار اقتصادی,بحران اقتصادى ايران,

وزیر کشور آخوند روحانی: اشتغال، تولید و اقتصاد، مشکلات اصلی کشور

-

ما جوانان بیکاریم
ما جوانان بیکاریم
روز پنجشنبه ۲۲تیر 96 وزیر کشور کابینه آخوند روحانی گفت:‌ در حال حاضر مشکل کشور موضوعات اقتصادی، تولید و اشتغال است که می‌تواند در حوزه سیاسی، اجتماعی و امنیتی علاوه بر حوزه سیاسی آثار سوء داشته باشد.

رحمانی فضلی وزیر کشور آخوند روحانی ضمن اذعان به شکست سیاستهای خارجی رئیس‌جمهور ارتجاع گفت:‌ «ما در جذب سرمایه‌های خارجی موفق نبوده‌ایم، بنابراین باید به سمت بخش خصوصی و سرمایه‌های مردم و بهره‌وری و صرفه‌جویی با همکاری و همراهی مردم حرکت کنیم».

این سخنان وزیر کشور آخوندها در حالی است که اعتراضهای غارت‌شدگان نهادهای مالی روزانه در سراسر شهرهای میهن در جریان است.

بیشتربخوانید:

افزایش لشکر بیکاران و تحقق اشتغال زایی آخوند روحانی

مرکز آمار رژیم ابتدای سال جاری در گزارش تفصیلی خود از وضعیت بازار کار در سال ۹۵، شمار بیکاران را نزدیک به سه میلیون نفر اعلام کرد.

عباسعلی ابونوری، اقتصاددان و رئیس سابق دانشکده اقتصاد تهران معتقد است این آمار واقعی نیست و می‌گوید با احتساب بیکاری پنهان، آشکار و افراد تحصیل‌کرده تعداد بیکاران ایران به ۱۵میلیون نفر می‌رسد.

وی روز ۲۵خرداد 96به 'نسیم آنلاین' گفت: «وضعیت رکود و بیکاری هم‌چنان ادامه خواهد داشت و فکر نمی‌کنم تا ۴سال آینده هم از بین برود.»

رئیس پیشین دانشکده اقتصاد تهران می‌گوید میزان واقعی بیکاری چند برابر آمار رسمی است و این وضع ادامه خواهد داشت. چندی پیش وزیر کار کابینه آخوند روحانی نیز گفته بود که درصد بیکاری تا چند سال آینده کاهش نمی‌یابد

بر اساس آمارهای منتشر شده جمعیت بیکاران ۱۵تا ۲۴ساله بالغ بر ۸۶۰هزار نفر یا ۲۸٫۸درصد است. نرخ بیکاری در میان جمعیت ۱۵تا ۲۹ساله نیز ۲۶٫۴درصد است که بیش از یک میلیون و ۸۰۰هزار نفر را می‌شود.

علل بیکاری در ایران تحت حاکمیت رژیم آخوندی

علت اصلی بیکاری مانند تمامی مشکلاتی که مردم ما روزمره با آن دست به گریبانند ساختار نظام ولایت فقیه و باندهایی است که حاکمیت را در این رژیم قبضه کرده و چیزی که از حاکمیت می‌فهمند همان غارت و چپاول و پرکردن جیبهای خودشان است. ناکار آمدی این نظام و ارگانهایش را خود کارشناسان رژیم به زبان و فرهنگ خودشان بازگو می‌کنند که به چند نمونه کوتاه اشاره می‌کنیم:
بنا‌ به نوشته یک سایت حکومتی کارشناسان اقتصادی معتقدند علل بیکاری جوانان در جامعه امروز به عوامل مختلفی بستگی دارد که نوسانات اقتصادی، عدم توزیع مناسب درآمد و امکانات، عدم جذب نیروی کار در مراکز تولیدی و صنعتی، عدم تناسب بین آهنگ رشد جمعیت و فرصت‌های شغلی، ضعف قوانین و مقررات، اتخاذ برخی سیاستهای غلط و فقدان آموزش‌های متناسب با نیاز بازار کار از شاخص‌ترین عوامل به‌شمار می‌رود.

علی دینی ترکمانی کارشناس مسائل اقتصادی رژیم، روز ۲۴خرداد 96 درگفتگو با سایت خبری فرارو مهم‌ترین مشکل کابینه آخوند روحانی در حوزه اقتصاد را 'ساختار اشتباه و تو در توی نهادی و تعداد زیاد مراکز قدرت' عنوان کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6bc8a351-b269-45c4-ad3a-5d35bf4f3c1e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات