728 x 90

پناهجويان و آوارگان,آوارگان سورى,

پناهنده شدن بیش از ۶۰هزار کودک بدون همراه به ایتالیا

-

یک کودک آواره سوری در شهر کاتانیای ایتالیا
یک کودک آواره سوری در شهر کاتانیای ایتالیا
یک بررسی تحلیلی مربوط به سازمان «کودکان را نجات دهید» نشان داد که تعداد کودکان بدون همراهی که طی پنج سال اخیر از طریق دریای مدیترانه به ایتالیا پناهنده شده‌اند از عدد ۶۰هزار بیشتر شده است.

الجزیره ۲۲تیر ۹۶ به‌نقل از این سازمان افزود که این عدد نشان می‌دهد که تعداد کودکانی که این مسیر خطرناک را برای رسیدن به سواحل ایتالیا طی می‌کنند نسبت به سالهای بین ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ پنج برابر شده است.

این سازمان گفت بسیاری از این کودکان از کشورهای اریتره، مصر، گامبیا، سومالی، نیجریه و سوریه هستند که برای حفاظت خود مهاجرت کرده‌اند. بیشتر آنان پسر هستند.

خیلی از آنان به‌محض رسیدن به سواحل ناپدید می‌شوند و به سوی شهرهای بزرگ ایتالیا مثل رم، میلان و تورین رفته تا بعد از آن به شمال اروپا منتقل شوند.

بیشتر بخوانید:‌

اروپا جان پناهجویان را به خطر انداخته است

عفو بین‌الملل با انتقاد از اتحادیه اروپا اعلام کرده 'سیاستهای بدبینانه' این اتحادیه موجب افزایش مرگ مهاجران لیبیایی در آب‌های مدیترانه مرکزی شده است.
این نهاد بین‌المللی گفته است اتحادیه اروپا با چشم فروبستن بروی اوضاع در لیبی و آزارهایی که در زندانهای این کشور روی می‌دهد، بخش مهمی از عملیات نجات پناهجویان این کشور را برعهده سازمانهای خیریه امدادی گذاشته است.

روز جهانی پناهندگان و بحران افزایش آوارگان در جهان
سازمان ملل متحد، در آستانه روز جهانی پناهندگی، برابر با 30خرداد، اعلام کرد: در سال ۲۰۱۶میلادی، دست‌کم ۶۵میلیون و ۶۰۰هزار تن مجبور به ترک خانه و سرزمین خود شدند. کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بیانیه‌یی به همین مناسبت تأکید کرد: آمار جابجاشدگان در سال گذشته میلادی، در مجموع، افرادی را که در درون خاک خود جابه‌جا شده و یا مجبور به ترک کشور شدند، در برمی‌گیرد.

کمیساریای عالی سازمان ملل‌متحد در امور پناهندگان، هر سال و در آستانه روز جهانی پناهندگی، آمار مربوط به جابجاشدگان در داخل خاک کشورها و پناهندگان به کشورهای دیگر را منتشر می‌کند. بیشترین جابجاشدگان در سال گذشته میلادی مربوط به کشورهای سودان جنوبی، سوریه، عراق و کلمبیا است.

فیلیپو گراندی، رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل‌متحد در امور پناهندگان، روز دوشنبه 29خرداد خاطرنشان کرد: آمار مربوط به جابجاشدگان در سال ۲۰۱۶میلادی، نسبت به سال پیش از آن، با اندکی افزایش روبه‌رو شده است. بنا بر اعلام همین منبع، آمار مربوط به جابجاشدگان در سال ۲۰۱۵، در حدود ۶۵میلیون و ۳۰۰هزار تن برآورد شده بود.

بیشترین تعداد جابجاشدگان در سال گذشته میلادی مربوط به افرادی است که پس از ترک خانه و شهر خود، در داخل مرزهای کشور خود جابه‌جا شده‌اند. بنا بر ارزیابی سازمان ملل‌متحد این آمار بالغ بر ۴۰میلیون و ۳۰۰هزار تن برآورد می‌شود. بیشترین آمار جابه‌جا شدگان در داخل مرزها، مربوط به کشورهای سوریه، عراق و کلمبیا است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/efb446a2-57d0-45c8-aa64-b7d151872717"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات