728 x 90

اخبار خاورمیانه,اخبار آمريكا,اخبار خليج فارس,

‌پایان گفتگوهای وزیر امور خارجه آمریکا در عربستان بدون رسیدن به راه‌حل

-

 وزیر امور خارجه آمریکا رکس تیلرسون در عربستان
وزیر امور خارجه آمریکا رکس تیلرسون در عربستان
وزیر خارجه آمریکا رکس تیلرسون گفتگوهای خود در عربستان را با وزرای خارجه ۴کشور تحریم کننده قطر به‌ پایان برد ولی هیچ نشانه‌ای از گشایش در این گفتگوها دیده نشد.

خبرگزاری رویتر 21تیر 96 ضمن اعلام خبر فوق افزود تیلرسون بدون این‌که صحبتی از گفتگوهایش در جده عربستان بکند به کویت برگشت. وی پیشتر یک یادداشت تفاهم برای مبارزه با حمایت مالی از تروریسم با قطر امضا کرده بود ولی ۴کشور عربی گفتند که این اقدام کافی نیست.

یک مسئول برجسته اماراتی گفت هر راه‌حلی باید همه نگرانی ۴کشور از جمله تلاش قطر برای از بین بردن ثبات منطقه را برطرف کند.

بیشتر بخوانید:‌

سخت‌ترین گفتگوها بین وزیر خارجه آمریکا و وزرای خارجه ۴کشور تحریم کننده قطر

وزیر خارجه آمریکا رکس تیلرسون گفتگوهای خود با ۴کشور عربی تحریم کننده قطر را انجام داد. وی تلاش کرد بعد از موضع جدید این کشورها که گفتند امضای توافق بین آمریکا و قطر برای مبارزه با پشتیبانی تروریسم با نگرانی آنان انسجام ندارد، شدت تحریمها علیه قطر را کاهش دهد.

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا برای بررسی و گفتگو پیرامون بحران موجود بین کشورهای عربی و قطر روز چهارشنبه 21تیر 96 وارد جده شده بود. وی در این سفر با وزاری خارجه عربستان، مصر، امارات و بحرین دیدار و در خصوص بحران موجود گفتگو کرد.

تیلرسون قبل از سفر به عربستان، روز سه‌شنبه 20تیرماه در دوحه پایتخت قطر مذاکراتی با مقامات این کشور پیرامون بحران به‌وجود آمده در بین کشورهای عربی منطقه انجام داد.

لازم به یادآوری است کشورهای عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، یمن، مصر، مالدیو، موریتانی و دولت طبرق لیبی در اوایل ماه ژوئن گذشته روابط دیپلوماتیک خود با قطر را به اتهام «سیاستهای مداخله گرایانه و حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی» قطع کردند و از دیپلوماتهای قطری نیز خواسته شد تا از کشورهای فوق خارج شوند اما قطر این مطالب را غیرواقعی می‌داند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cdec3d9a-a8f1-421f-af91-e3a5a3a059e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات