728 x 90

اعدام دسته جمعي,

۵۷اعدام از ابتدای ماه ژوییه در ایران- خانم مریم رجوی: افزایش اعدامهای جمعی، تلاش مذبوحانه رژیم برای جلوگیری از قیامهای مردمی است

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
فراخوان به محکومیت اعدامهای جنایتکارانه و طرد فاشیسم دینی از جامعه جهانی


خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران روند فزاینده اعدامهای جمعی که از ابتدای ژوییه (۱۰تا ۲۱تیر) دست‌کم به ۵۷فقره بالغ می‌شود، را تلاش مذبوحانه رژیم آخوندی برای مقابله با بالا گرفتن موج نارضایتی عمومی و ایجاد جو رعب و وحشت برای جلوگیری از گسترش قیامهای مردمی توصیف کرد. وی عموم مردم به‌ویژه جوانان را به اعتراض به این اعدامهای خودسرانه و حمایت و همبستگی با خانواده‌های قربانیان فراخواند.

خانم رجوی بر ضرورت اقدام فوری بین‌المللی در محکومیت این اعدامهای جنایتکارانه و مشروط کردن ادامه روابط با رژیم ایران به توقف اعدامها تأکید کرد و خواستار طرد فاشیسم دینی حاکم از جامعه جهانی شد.

در روز ۲۱تیر ۱۰زندانی در زندانهای گوهردشت ، مرکزی ارومیه و همدان اعدام شدند. برزو شیخی که در ارومیه اعدام شد، استاد دانشگاه ارومیه بود. وی در حالی حلق‌آویز شد که از بیماری روانی رنج می‌برد.

در روز ۲۰تیر دو زندانی در زندان سمنان و در روز پیش از آن، دو زندانی در زندان گرگان و یک زندانی در مهاباد اعدام شدند. در روز ۱۸تیر ۱۰زندانی در زندان تایباد در استان خراسان رضوی و یک زندانی در زندان اراک اعدام شدند. اعدام چهار زندانی در زندان مرکزی ارومیه و یک زندانی ۳۲ساله در زندان مرکزی رشت در ۱۷تیر از دیگر جنایتهای رژیم در هفته اخیر است. در فاصله ۱۰تا ۱۴تیرماه نیز در مراغه، ارومیه، گوهردشت کرج، رشت، قائمشهر، اصفهان، زاهدان، زنجان، کرمان، سمنان و تربت حیدریه، ۲۶زندانی اعدام شدند. قربانیان در تربت حیدریه در ملأعام حلق‌آویز شدند.


دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۱تیر ۱۳۹۶ (۱۲ژوییه ۲۰۱۷)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2af8f95-1e6b-4f60-babb-66a3d8b3b76f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات