728 x 90

اخبار اقتصادی,تورم و گرانى,

افزایش ۹برابری قیمت پیاز

-

در حاکمیت آخوندی پیاز هم به «معضل» تبدیل شده است
در حاکمیت آخوندی پیاز هم به «معضل» تبدیل شده است
قیمت پیاز از کیلویی 400تومان به 3500تومان افزایش پیدا کرد.

علی قربانی نایب‌رئیس اتحادیه بارفروشان روز 21تیر 96 کاهش تولید را سبب افزایش قیمت پیاز دانست.
به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر به‌نقل از علی قربانی با اشاره به این‌که دولت خرید تضمینی پیاز را چند سال انجام نداده است، افزود: «تعطیل شدن این رویه از سال گذشته تاکنون سبب کاهش سطح زیر کشت و کاهش تولید پیاز شده است».
علی قربانی همچنین توسعه نیافتن صنایع تبدیلی را از دیگر مشکلات مازاد محصولات و فرآوری آنها عنوان کرد که می‌تواند در تنظیم بازار و جلوگیری از این نوع مشکلات اثرگذار باشد.
علی قربانی نایب‌رئیس اتحادیه بار فروشان در نهایت مقصر معضل پیش آمده پیاز در زندگی عام مردم را عوامل طبیعی مقصر شناخت و گفت:
 «بروز سیل در (بندر عباس و جیرفت) همچنین سرمازدگی محصولات (اصفهان و دزفول) را نیز از دیگر دلایل کاهش تولید اعلام کرد».

بیشتر بخوانید:
افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز مردم به روشهای مختلف
روز 16فروردین 96 روزنامه حکومتی سیاست با عنوان ”مهر تأیید وزارت صنعت بر گرانی ”نوشت: «بر اساس جدیدترین آمار اعلامی وزارت صنعت در بهمن‌ماه سال گذشته از مجموع لیست ۵۶کالای اساسی و مهم، حدود ۴۵قلم از کالاها رشد قیمت و فقط ۸قلم کالا نسبت به بهمن‌ماه سال ۹۴ کاهش قیمت دارند... . طبق اظهارنظر کارشناسان در سال گذشته تشدید رکود و افزایش قیمت مواد اولیه باعث شد تا تغییری در وضعیت واحدهای تولیدی به وجود نیاید و حتی افزایش قیمتها برای تأمین هزینه‌های تولید هم اتفاق بیفتد به‌نحوی که برخی از کالاهای اساسی و حتی صنعتی مردم هر ماه با تغییرات قیمتی متفاوتی روبه‌رو شدند، در این میان دولت فقط به مسکّنهای مقطعی برای جلوگیری از افزایش قیمتها اقدام کرد اما این موضوع نتوانست سروسامانی به بازار بدهد... و ظرفیت بخش‌های تولیدی در طول یک سال گذشته از ۴۰درصد به ۲۰درصد کاهش یافته است».

روز 20خرداد 96 بانک مرکزی رژیم قیمت خرده فروشی ۴۲قلم کالا در قالب ۱۱گروه مواد خوراکی را اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم وابسته به نیروی تروریستی قدس روز ۲۰خرداد ۹۶ گزارش کرد نرخ تخم مرغ، گوشت قرمز، مرغ و برنج نسبت به هفته گذشته افزایش یافت.

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل ۱.۹درصد، گوشت تازه گاو و گوساله 1درصد و گوشت مرغ ۰.۷درصد افزایش داشت.
در هفته مورد گزارش قیمت تخم‌مرغ معادل ۳.۷درصد افزایش یافـت و شانه‌ای 100000 الی 120000ریال فروش رفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/14ff06a0-1a7f-4679-937c-7a2d3acbbccd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات