728 x 90

اخبار خاورمیانه,اخبار عمان,روابط ایران اردن,

تأکید مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر تحکیم روابط با اردن

-

فدریکا موگرینی
فدریکا موگرینی
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا روز دوشنبه 19تیر 96پس از دیدار با ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن گفت: اتحادیه اروپا به اردن وامی به ارزش 280میلیون یورو با شرایط مناسب به‌منظور رفع آثار بحران در منطقه اعطا خواهد کرد.

موگرینی که برای گفتگو در رابطه با شورای همکاری اتحادیه اروپا - اردن با الصفدی دیدار کرده بود، افزود: اتحادیه اروپا و اردن دارای منافع مشترک بوده و روابط دوجانبه مستحکم و به‌صورت «عالی» ادامه دارد.

وی بر آغاز مجدد روند صلح در خاورمیانه و توافق با اردن بر سر این موضوع تأکید کرد و گفت: اتحادیه اروپا و اردن از راه‌حل دو کشوری در مسأله اسراییل - فلسطین حمایت می‌کنند.

در ادامه الصفدی گفت: وام اتحادیه اروپا به رفع اثر منفی بحرانهای منطقه بر بودجه اردن کمک خواهد کرد. 20درصد از جمعیت اردن را پناهجویان سوری تشکیل می‌دهند و کمک اتحادیه اروپا در حل مشکلات این پناهجویان نیز مؤثر خواهد بود.

وی افزود: جنگ سوریه با راهکارهای نظامی حل نخواهد شد و نیازمند راهکاری سیاسی است که از حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال سوریه حمایت کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/495d9379-ad55-412e-9318-c22017641545"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات