728 x 90

اخبار آلمان,جهان اخبار اقتصادی,

گزارش اسکای نیوز از نتایج اجلاس جی۲۰ در آلمان

-

اجلاس جی20 در آلمان
اجلاس جی20 در آلمان
سران 20کشور بزرگ صنعتی جهان پس از دو روز نشست در هامبورگ آلمان بر سر یکسری موضوعات توافق کردند.

کشورهای جی20 بر ضرورت تشکیل گروهی که بتواند منابع تروریسم را بخشکاند توافق کردند. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که کشورش میزبان اجلاس جی20 بود گفت تروریسم برای تمامی کشورها تهدید است در نتیجه برای مقابله با گروه‌های تروریستی باید هماهنگیهای لازم صورت گیرد.

اقتصاد کشورهایی که در اجلاس جی20 شرکت کرده‌اند بیش از هشتاد درصد از اقتصاد جهان است.

اگر چه جی20 مقام اول را در مراودات تجاری دارد ولی آنچه آنها را گرد آورده چالشهای امنیتی است.

این کشورها توافق کردند باید یک دستگاه بین‌المللی برای محاصره تروریسم تشکیل شود تا کسی نتواند آن را به‌لحاظ مالی تغذیه کند.

آنگلا مرکل گفت: گفتگو های فشرده و مهمی صورت گرفت چرا که برای همگان روشن شد تروریسم جهانی که مرز نمی‌شناسد برای همه ما تهدید ایجاد می‌کند. از این رو کشورهای جی20 نیازمند برخورد مشترک با این چالش هستند. این موضوع بر روی تجارت آزاد و رشد اقتصاد جهانی تاثیر می‌گذارد. می‌بایست بتوانیم با هم در سازمان ملل‌متحد همکاری کنیم.

گفتگو بین سران کشورهای جی20 داغ و پر تشنج بود اما در خارج این اجلاس برخورد ها خشونت‌آمیز بود. نیروهای امنیتی با تظاهر کنندگان علیه اجلاس جی20 در گیر شدند. این درگیریها دهها زخمی به جا گذاشت. دهها زخمی در طرف نیروهای امنیتی و صدها مجروح و دستگیری در میان تظاهر کنندگانی بود که از مناطق مختلفی آمده بودند.

مقامهای آلمانی نزدیک به بیست هزار نیروی امنیتی را برای تضمین امنیت در طول اجلاس بکار گرفته بودند ولی مجبور شدند نیروهای کمکی از سایر ایالتها وارد کنند تا اوضاع از کنترل خارج نشود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/370c2eea-4e3d-4d1a-9a51-c3eaee5f5a8d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات