728 x 90

اخبار اروپا,اخبار آلمان,

آلمان خروج سربازان خود از پایگاه اینجرلیک ترکیه را شروع کرد

-

 پایگاه اینجرلیک ترکیه
پایگاه اینجرلیک ترکیه
نشریه اشپیگل آلمان روز یکشنبه 18تیر 96 خبر داد:‌دولت آلمان انتقال سربازان، هواپیماها و تجهیزات نظامی خود را از پایگاه اینجرلیک ترکیه به اردن آغاز کرد. ابتدا هواپیماهای سوخت‌رسان اینجرلیک را به مقصد اردن ترک کردند در گام‌ بعدی قرار است هواپیماهای تجسسی 'تورنادو' و تجهیزات آن به اردن انتقال یابند. با خروج سربازان آلمانی اختلافات میان آلمان و ترکیه، به‌عنوان اعضای ناتو هم‌چنان به قوت خود باقی است.

اشپیگل می‌نویسد هواپیماهای تورنادو فعلاً تا آخر ماه ژوئیه عملیات خود را از ترکیه ادامه خواهند داد و سپس از ترکیه خارج و به مدت یک ماه و نیم به آلمان انتقال می‌یابند. طبق گزارش این نشریه آلمانی هواپیماهای تورنادو پس از انتقال به اردن پروازهای منظم خود را آغاز خواهند کرد.

حدود ۲۶۰سرباز آلمانی در اینجرلیک مستقر هستند. هواپیماهای تورنادو روزانه چندین پرواز تجسسی از پایگاه هوایی اینجرلیک دارند. نیروهای آلمانی در همکاری با ناتو و ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با داعش در عملیات تجسسی و سوخت‌رسانی به جنگنده‌های نیروهای ائتلاف مشارکت دارند.

خروج سربازان آلمانی از پایگاه هوایی اینجرلیک از جمله به‌دلیل مخالفت ترکیه با سفر نمایندگان پارلمان آلمان برای بازدید از سربازان آلمانی بوده است. مشورت و رایزنیها برای حل این مشکل بی‌نتیجه ماند کابینه آلمان روز 7خرداد 96 تصمیم گرفت که نیروهای خود را از اینجرلیک خارج کند.

خروج نیروهای ارتش آلمان به‌معنای این است که مأموریت آنها عملاً حدود ۲ماه یعنی تا اوسط ماه اکتبر سال جاری به تعویق خواهد افتاد.

 

بيشتر بخوانيد:

آغاز تخلیه پایگاه نظامی اینجرلیک از سوی سربازان آلمانی

ارتش آلمان امروز آغاز به تخلیه پایگاه نظامی اینجرلیک نمود. این تخلیه که به‌طور مرحله‌ای خواهد بود، ابتدا با بردن هواپیماهای جنگی آغاز خواهد شد.

تی‌آرتی تلویزیون ترکیه ۱۸تیر ۹۶با اعلام خبر فوق افزود مقصد جدید واحدهای آلمانی که از اینجرلیک خارج می‌شوند، پایگاه نظامی اردن خواهد بود.

آلمان که دارای جنگنده‌های تورنادو می‌باشد، برای شرکت در ائتلاف علیه سازمان تروریستی داعش به پایگاه اینجیرلیک آمده بود.
گفته می‌شود که در پایگاه اینجرلیک، 260سرباز آلمانی وجود دارد.
دلیل تخلیه نیز، تقاضای بازدید از پایگاه اینجرلیک از سوی نمایندگان مجلس آلمانی و پاسخ منفی ترکیه به این موضوع می‌باشد.

حکومت ترکیه، این هیأت را که در میانشان وکلای مجلسی که علیه ترکیه تبلیغات منفی می‌نموده‌اند، بوده است را قبول نکرده و اعلام داشته بود، در صورتی که در لیست این هیأت تغییرات لازمه انجام گیرد، با ملاقات هیأت موافقت خواهد نمود.

موافقت رسمی دولت آلمان با خروج نیروهای ارتش این کشور از پایگاه اینجرلیک

نیروهای ارتش آلمان که در پایگاه اینجرلیک در ترکیه مستقر بودند، به اردن منتقل خواهند شد. خروج نیروها نشان روشن افزایش تنش در مناسبات دو کشور آلمان و ترکیه است.

دولت آلمان رسماً با خروج نیروهای ارتش این کشور از پایگاه اینجرلیک ترکیه موافقت کرد. گفته می‌شود انتقال سربازان آلمان از اینجرلیک به اردن باعث خواهد شد که امکان استفاده از هواپیماهای تجسسی تورنادو برای مدت دو ماه به‌حالت تعلیق درآید.

خبر انتقال نیروهای ارتش آلمان از پایگاه نظامی اینجرلیک به اردن توسط وزیر دفاع آلمان اعلام شد. بر اساس اظهارات محافل دیپلوماتیک، انتقال سربازان آلمانی به اردن به تأیید مجلس آلمان نیاز ندارد. اما هنوز روشن نیست که چگونه باید مجلس آلمان را در اتخاذ این تصمیم مشارکت داد.

زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان در جریان سفر خود به ترکیه، تلاش کرده بود زمینه‌های بازدید نمایندگان مجلس از پایگاه اینجرلیک را فراهم کند. تلاشی که بی‌نتیجه بود. دولت ترکیه با بازدید نمایندگان مجلس آلمان از پایگاه اینجرلیک مخالفت می‌ورزد.

سربازان آلمانی که در پایگاه اینجرلیک ترکیه مستقر هستند، به پایگاهی واقع در شهر ازرق اردن منتقل می‌شوند. این پایگاه در نزدیکی مرزهای جنوبی سوریه واقع است. گفته می‌شود که واحدها‌ی نظامی آلمان از آن محل در جنگ علیه داعش مشارکت خواهند کرد.

حدود ۲۶۰سرباز آلمانی همراه با هواپیماهای تجسسی تورنادو و همچنین یک هواپیمای سوخت‌رسانی در اینجرلیک مستقر هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/582e6666-d63c-44e2-88ae-7cac496da2f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات