728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,تشدید سرکوب ,

پاسدار فیروزآبادی: برخورد سپاه با شورشهای ۱۸تیر ۷۸ با مجوز شخص خاتمی بود

-

پاسدار فیروزآبادی
پاسدار فیروزآبادی
پاسدار حسن فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح رژیم در سالگرد قیام دانشجویی 18تیر 78 اعتراف کرد حمله به دانشجویان با مجوز شخص آخوند شیاد محمد خاتمی بود.

خبرگزاری سپاه پاسداران روز یکشنبه 18تیر 96 با درج این خبر به مصاحبه چند ماه قبل خود با پاسدار فیروزآبادی اشاره کرد و نوشت:‌ من اینجا به‌عنوان عضو شورای امنیت ملی عرض می‌کنم که مقابله نیروهای مسلح با شورشهای خیابانی در جریان 18تیر سال 78 با مجوز شورای عالی امنیت و شخص رئیس شورای عالی امنیت ملی که خود آقای خاتمی بود، صورت گرفت.
مشاور عالی نظامی خامنه‌ای افزود:‌ حالا خود (خاتمی) که دستور داده و آن را تصویب کرده بود، یا سکوت کرده یا بیانیه می‌دهد بعد مردم خیال می‌کنند که سپاه تنها بوده است.
پاسدار فیروزآبادی گفت: آن زمان جلوی خود بنده آقای روحانی با آقای خاتمی تماس گرفتند و گفتند وضع اینگونه و جمع‌بندی این است و ایشان گفتند که دیگر هر تصمیمی که گرفتید انجام دهید، از این به بعد هم همین‌طور خواهد بود.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس روز یکشنبه 18تیر 96 اظهارات سرکوبگرانه آخوند روحانی در جریان سرکوب قیام دانشجویی 18تیر 78 را منعکس کرد.
این منبع نوشت:‌ بعد از روی کار آمدن دولت اصلاحات، وقایع 18تیر سال 78 شکل گرفت.
در آن ایام، روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود؛ او جلسات متعددی را برای سرکوب فتنه 78 مدیریت کرد یکی از این سخنرانی‌ها، سخنرانی مشهور وی در پیش از خطبه‌ نماز جمعه (23تیر) است.
وی گفت:‌ دشمنان خارجی و داخلی ما باید بدانند ملت ما هوشیار و در صحنه است. مسأله ولایت مسأله فرد نیست، مسأله شخص نیست، ولایت در کشور ما مظهر اسلامیت نظام و استقلال کشور است. مردم ما خوب می‌فهمند و درک می‌کنند دشمن از اسلامیت نظام و استقلال کشور عصبانی است. (تکبیر حضار)
این صبر انقلابی، این تحمل توأم با «کظم‌غیض» این حفظ نظم و آرامش، این هوشیاری، آماده بودن اما منتظر دستور ماندن و دست روی دست گذاشتن نکته بسیار جالبی بود. اگر منع مسئولان نبود مردم ما، جوانان مسلمان، غیور و انقلابی ما با این عناصر اوباش به شدیدترین وجه برخورد می‌کردند و آنها را به سزای اعمالشان می‌رسانند.
در کدام کشور جهان، حرکت‌های آشوب‌طلبانه این چنین تحمل می‌شود اینها خیلی پست‌تر و حقیرتر از آن هستند که بخواهیم نسبت به آنها تعبیر حرکت براندازی را مطرح کنیم. در کجای دنیا و در کدام کشور و توسط کدام دولت، آشوب، تخریب و بر هم زدن نظم جامعه، تحمل می‌شود. مگر دولت مقتدر جمهوری اسلامی ایران مسئولان امنیتی نظام، این‌گونه حوادث را تحمل خواهند کرد. این صبر و متانت، در یکی دو روزه برای این بود که ماهیت این چند صد نفر اوباش به خوبی برای مردم ما روشن شود و همه به خوبی بدانند اینها چه کسانی هستند و دارای چه ماهیتی هستند.

 

بيشتر بخوانيد:

اعتراف پاسدار فیروزآبادی به نقش مستقیم خاتمی و روحانی در سرکوب قیام دانشجویی سال ۷۸

پاسدار فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح رژیم و عضو شورای عالی امنیت در مصاحبه‌یی که در تاریخ ۲۶مهر۹۵ در ورق پاره شرق منتشر شده است به نقش مستقیم خاتمی و روحانی در سرکوب خونین قیام دانشجویی سال ۷۸ اعتراف کرده است.
فیروزآبادی گفته است: «من اینجا به‌عنوان عضو شورای امنیت ملی عرض می‌کنم که مقابله نیروهای مسلح با شورشهای خیابانی در جریان ١٨ تیر سال ٧٨ با مجوز شورای عالی امنیت ملی و شخص رئیس شورای عالی امنیت ملی که خود آقای خاتمی بود، صورت گرفت».

مجموعه وقایع رخ‌داده در کوی دانشگاه تهران و خیابانهای اطرافش، که بین روزهای ١٨ تا ٢٣ تیر ١٣٧٨ رخ داد، در ادبیات سیاسی ایران به وقایع «کوی دانشگاه» و «وقایع ١٨ تیر» معروف است.

فیرورآبادی افزود: «وقتی چالش، تبدیل به قضیه امنیت ملی می‌شود، نمی‌توان نیروهای نظامی را محکوم کرد که چرا درگیر شدید؟ خب چالش امنیت ملی بوده. ولی حالا خود رئیس‌جمهوری (خاتمی) که دستور داده و آن را تصویب کرده، یا سکوت کرده یا بیانیه می‌دهد بعد مردم خیال می‌کنند که سپاه تنها بوده است».

فیروزآبادی افزود: «خودشان تصویب کردند، خود شورای عالی امنیت ملی اجازه برخورد را داد و بعد دبیر شورای عالی امنیت ملی بیانیه داد و آن را محکوم کرد و تصور می‌شد که سپاه یا نیروهای مسلح مسئول آن بوده، در‌صورتی‌که این‌طور نبود، این تصمیم شورای عالی امنیت ملی و تأیید رئیس‌جمهور بود. آن زمان جلوی خود بنده آقای روحانی با آقای خاتمی تماس گرفتند و گفتند وضع این‌گونه و جمع‌بندی این است و ایشان گفتند دیگر هر تصمیمی که گرفتید انجام دهید، از این به بعد هم همین‌طور خواهد بود».

پاسدار فیروز آبادی: شلیک موشک بدون اجازه مستقیم خامنه‌ای امکان ندارد

پاسدار حسن فیروزآبادی، رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح رژیم در مصاحبه با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم گفت: «هیچ موشکی در این کشور شلیک نمی‌شود مگر این‌که مصوبه فرمانده کل قوا را داشته باشد.»

وی در قسمتی از این مصاحبه که روز شنبه 22آبان منتشر شده است گفت: شلیک موشک «عماد» را حضرت آقا تصویب کردند... موشکی ساخته می‌شود وقتی آن موشک به مرحله تست می‌رسد باید مصوبه از «آقا» گرفته شود که همان موشک تست شود. برای شلیک باید از آقا اجازه گرفته شود. حتی برای شلیک در رزمایش‌ها هم باید از محضر رهبر انقلاب مجوز گرفته شود.

شلیک موشک بدون اجازه مستقیم فرمانده کل قوا امکان ندارد. اما قبل از آن کمیسیونهای فنی و سیاست‌گذاری مقدمات را فراهم می‌کنند، بررسی می‌کند که این موشک واقعاً از نظر فنی درست ساخته شده و آیا جواب می‌دهد؟ از لحاظ سیاسی وقت مناسبی است یا خیر؟ اقتضائات انقلاب اسلامی را دارد؟

پاسدار فیروز آبادی افزود: اینها در همان کمیسیون رأی‌گیری می‌شود و آن تصمیم از طریق ستاد کل گردش کار می‌شود و خدمت رهبری انقلاب می‌رسد و اگر «آقا» اجازه بفرمایند آن کار انجام می‌شود، اجازه ندهند انجام نمی‌شود، حتی زمان شلیک را و این‌که در چه زمانی شلیک شود را نیز ایشان تعیین می‌کنند که این باید فلان وقت شلیک شود. موشک چیز ساده‌ای نیست. یک گلوله کلاشینکف هم اشتباهی برود احتمالاً به کبوتری و یا لوله بخاری چیزی می‌خورد اما یک موشک اگر اشتباه برود بخشی از یک شهر را ممکن است ویران کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/670b39d7-28b1-40b7-98e3-3d585be7ea53"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات