728 x 90

آلودگی هوا,

قصرشیرین در محاصره ریزگردها

-

هجوم ریزگردها به قصر شیرین
هجوم ریزگردها به قصر شیرین
قصرشیرین در غرب کرمانشاه، مثل سایر شهرهای میهن بر اثر بی‌کفایتی رژیم آخوندی چند سالی است که درگیر پدیده گرد و غبار و هجوم ریزگردها است.

خبرگزاری حکومتی ایرنا 18تیر 96 گزارش داد: «ساکنان مرزنشین قصرشیرین این روزها با تحمل گرمای طاقت‌فرسای حدود 50درجه‌ای هوا و آفتاب داغ و سوزان، در خط مقدم تنفس ریزگردهای عربی که ناشی از خشکسالیهای اخیر و کاهش نزولات جوی است، قرار دارند.
گرمی هوا و آفتاب داغ و سوزان مردم شهرستان قصرشیرین را کلافه کرده است و بسیاری از شهروندان در بین ساعتهای 9 صبح تا 20 شب از منازلشان بیرون نمی‌آیند و خانه‌نشین هستند».

سرپرست اداره هواشناسی رژیم در قصرشیرین گفت: هم‌اکنون میزان دید افقی در این شهرستان مرزی، یک‌هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (10هزار متر) کمتر است.

وی افزود: «این وضعیت در چند روز آینده نیز کمابیش در آسمان قصرشیرین تداوم خواهد داشت».
از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین در مجموع 44روز درگیر گرد و غبار بوده که این میزان در فروردین ۸، اردیبهشت 18 و در خرداد 7 و در تیر نیز 11روز به ثبت رسیده است.
پارسال شهرستان مرزی قصرشیرین در مجموع 119روز درگیر پدیده گرد و غبار بود.

وضعیت هوا در این شهر بگونه‌ای است که بهداشت و درمان این شهر اعلام کرد شهروندان به‌ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند“..

بیشتر بخوانید:
وضعیت هوای قصر شیرین روز 1تیر 96 بحدی غبارآلود بود که میزان دید افقی در این شهر به نصف کاهش پیدا کرده است.
پرویز نجفی مسئول هواشناسی رژیم در این شهر اعتراف کرد که ”میزان دید افقی در این شهرستان مرزی، پنج هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (10هزار متر) کمتر است“.

این کارگزار رژیم بدون بیان علت این فاجعه زیست محیطی و نقش حاکمیت پلید آخوندی در به‌وجود آمدن آن ادامه داد ”از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین در مجموع 33روز درگیر گرد و غبار بوده و پارسال نیز شهرستان مرزی قصرشیرین در مجموع 119روز درگیر پدیده گرد و غبار بود“.

روز 4اردیبهشت 96 گرد و غبار و آلودگی شدید هوا در منطقه مرزی قصرشیرین به‌خصوص در شهر قصر شیرین باعث شد تا مدارس تعطیل گردند.
این کارگزار رژیم گفت: «بر اثر شدت گرد و غبار میزان دید افقی به 500متر کاهش پیدا کرده و وضعیت هوا برای تنفس ناسالم اعلام شده است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/efa09b51-d490-4725-8fdc-0a22ec787415"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات