728 x 90

كارشكنى در رسيدگى به زندانيان سياسى,

فشارهای غیرانسانی به زندانیان سیاسی در زندان سراوان

-

زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی
زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی
بنا‌ به گزارشهای منتشر شده زندانیان سیاسی عماد الدین ملازهی و یعقوب جهانی در زندان سراوان تحت فشارهای طاقت‌فرسای دژخیمان زندان قرار دارند.
بنا‌ به این گزارش زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی علاوه بر بازجوییهای مستمر و محرومیتها از مراجعه به بخش اداری و سایر بندها منع شده است.

زندانی سیاسی عماد الدین ملازهی در اوایل آذرماه 95 پس از آن که از یک طرح ترور توسط سپاه تروریستی قدس نجات یافت به همراه زندانی سیاسی یعقوب جهانی دستگیر و تحت شکنجه‌های وحشیانه جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفتند تا آنها را وادار به اعتراف علیه خود کنند.

بیشتر بخوانید:

افزایش اقدام به خودکشی در زندان سراوان!

13تیرماه 96 فشار و بدرفتاریهای مکرر، شکنجه‌های روحی، بازرسیهای سختگیرانه ماهیانه برای از بین بردن وسایل زندانیان، وضعیت خفقانی در زندان سراوان ایجاد کرده که برای برخی از زندانیان غیرقابل تحمل شده است.

در تازه‌ترین مورد از رفتارهای خارج از عرف یک منبع مطلع خبر داد که گارد بازرسی بند یک زندان سراوان روز شنبه ۱۰تیر ماه حین بازرسی در این بند ”تمام زندانیان را چند ساعت در هواخوری با دمای بالای ۵۰درجه نگهداشتند و خودشان داخل بند به بازرسی وسایل زندانیان پرداختند که تمام وسایل زندانیان را ”به هم ریخته“ و سایل شخصی زندانیان را جمع‌آوری کردند“.

بازرسان همچنین خوراکیهای زندانیان را برای خود برداشته و خورده‌اند که زندانیان از آن به‌عنوان “دزدی“ نام برده‌اند.

به گفته این منبع: ”سختگیریهای وحشیانه“ مأموران زندان باعث آمار بالای خودکشی در زندان سراوان شده که آمار خودکشی تقریباً به ۴۰نفر رسیده، که اسامی برخی از زندانیانی که به علت این ”سختگیریها“ خودکشی کرده‌اند را ”رفیق رسولی ۲۶ساله، جعفر نرانی ۳۵ساله، محمدگل گمشادزهی ۲۳ساله، حبیب اله نصرت زهی ۲۷ساله، نواب آزادی ۲۴ساله، شیخ محمدشیخ زاده ۲۱ساله، سعید بارانزهی ۲۳ساله“ اعلام کرد.

همچنین گزارش شده در زندان سراوان، شربت متادون، قرص های روانگردان و نشه آور مثل: کلوناز، دیازپام، الپرازلام و… و انواع مواد مخدر از جمله: شیشه، کریستال، تریاک، خشیش وهروئین در تمام بندها موجود و خرید فروش می‌شود و هیچگونه اقدام موثری برای جمع‌آوری و ریشه کن کردن این مواد نشئه آور انجام نگرفته است. و اعتراض دیگر زندانیان در این مورد با ”قرنطینه، شکنجه و تهدید“ از طرف مأموران مواجه می‌شود.

این در حالی است که خانواده زندانیانی که برای ملاقات عزیزان خود می‌آیند و یا زندانیانی که از مرخصی بر می‌گردند به‌شدت مورد بازرسی قرار می‌گیرند و حتی تکه کاغذی هم نمی‌توانند به داخل زندان منتقل کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/883c835c-089a-478b-9f95-ed849b928cf4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات