728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,شورای ملی مقاومت ایران,گردهمايي بزرگ ايرانيان,گردهماییهای مجاهدین,اعتلاى مقاومت ايران,

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران، سخنرانی سناتور جوزف لیبرمن، برنارد کوشنر و شماری از پارلمانترهای انگلستان

-

گردهمایی عظیم مقاومت ایران نوید بخش ایران آینده
گردهمایی عظیم مقاومت ایران نوید بخش ایران آینده

سناتور جوزف لیبرمن کاندیدای معاون ریاست‌جمهوری آمریکا در انتخابات سال ۲۰۰۰

سخنرانی جوزف لیبرمن در گردهمایی بزرگ ایرانیان
      سخنرانی جوزف لیبرمن در گردهمایی بزرگ ایرانیان 
 
متشکرم، با تشکر فراوان از رابرت توریسلی. خانم رجوی، میهمانان عزیز از سراسر جهان، خانم‌ها و آقایان، از حضور در این‌جا بسیار خوشحالم تا بار دیگر به شما بپیوندم در مقاومت علیه رژیم پلیدی که امروز بر ایران حکم‌رانی می‌کند و می‌خواهم به شما بگویم، در حالی که به این جمعیت گسترده نگاه می‌کنم، می‌دانید که من یک‌بار این افتخار بزرگ را داشتم که در انتخابات برای معاونت رئیس‌جمهور ایالات متحده شرکت کنم، طی آن هرگز برای جمعیتی به این بزرگی سخنرانی نکردم.
می‌دانید الآن که به آن فکر می‌کنم می‌بینم که اگر فقط می‌توانستم حدود هزار نفر از شما را در فلوریدا داشته باشم، شاید می‌توانستم انتخاب شوم، اما این داستان طولانی‌تری است.
می‌خواهم به تک‌تک شما بگویم که ابعاد و تعهد این گردهمایی، یک پیام قدرتمند می‌فرستد، هم به دشمنان ما در تهران و هم به مردم ایران که مشتاق تغییر هستند مبنی بر این‌که تک‌تک شما فقط تصمیم نگرفته‌اید که به این گردهمایی بیایید، بلکه با این تصمیم، خود را در تاریخ ثبت کرده و با سرنوشتی پیوند زده‌اید که سرنوشتی برای آزادی است.
یکی از مبارزان بزرگ آزادی در تاریخ آمریکا، دکتر مارتین لوتر کینگ گفت: «منحنی اخلاقی جهان به آرامی خم می‌شود، اما همیشه به‌سوی عدالت خم می‌شود»، من می‌خواهم امروز به شما بگویم که منحنی سیاسی جهان شاید به آرامی خم شود، اما همیشه به‌سوی آزادی خم می‌شود. گاهی ما باید کمک کنیم تا این منحنی سریعتر خم شود و این همان چیزی است که حضور شما امروز در این‌جا، می‌تواند آن‌را ممکن سازد. دکتر کینگ همچنین بزرگ‌ترین سخنرانی خود را در بنای یادبود لینکلن ایراد کرد که یک نماد آزادی در آمریکاست، تحت عنوان «من یک آرزو دارم» ؛ و من هم می‌خواهم آرزویی را که خودم برای خاورمیانه دارم با شما در میان بگذارم: من یک آرزو دارم، با تغییر کلمات دکتر کینگ، که همهٴ مردم آن منطقه، اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان، شیعیان و سنی‌ها، اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، با هم دیگر بر سر میز برادری و خواهری و صلح و آزادی بنشینند؛ این آرزوی ما است.
و من به شما خواهم گفت که مهم‌ترین گام رو به جلو برای تحقق این آرزو، تغییر رژیم در ایران و آوردن آزادی برای مردم ایران خواهد بود. این نمی‌تواند با وجود این رژیم، محقق شود.
گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس
        گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس

 

هر بار که ما در این گردهمایی دیدار می‌کنیم، این فرصت را می‌یابیم که به سال گذشته نگاهی بیندازیم و ببینیم که آیا آرمان مقاومت پیشرفتی کرده است؟ همان‌طور که سایر سخنرانان گفتند، سالی که گذشت سال پیشرفت‌های عظیم بود. تغییر دولت در آمریکا، تفاوتی چشمگیر در سیاست ما در قبال رژیم ایران ایجاد کرده است. من به‌عنوان یک دموکرات صحبت می‌کنم و کسی که از هیلاری کلینتون حمایت کرده است. اما عبور از دولت اوباما به دولت ترامپ، به‌معنی عبور از دولتی است که تمرکز آن بر نوعی بهبود روابطمان با (رژیم) ایران با قیمت گزاف چشم‌پوشی از واقعیت شرارت این رژیم به دولتی بود که از همان ابتدای آن رئیس‌جمهور جدید ‌ترامپ گفت، دشمن شمارهٴ یک آمریکا در خاورمیانه، رژیمی است که در حال حاضر بر ایران حاکم است. این تفاوتی بزرگ است.

تفاوت دوم که بعد از سخنان فوق‌العادهٴ امیر ترکی فیصل، لازم نمی‌بینم زیاد راجع به آن صحبت کنم، این است که خلق‌های عرب، به‌لحاظ دیپلوماتیک و نظامی به‌عنوان بخشی از مقابله علیه رژیم ایران از هر زمان دیگری فعال‌ترند. تنها چیزی که در خاورمیانه تغییر نکرده، رفتار رژیم در تهران است. می‌دانم که رئیس‌جمهور اوباما احساس می‌کرد، اگر بر سر توافق اتمی با (رژیم) ایران مذاکره کنیم، آنها مدره‌تر می‌شوند، اما نشدند. تعرض آنها در تمامی منطقه ادامه دارد، حمایت آنها از تروریسم که بسیاری از جمله تعداد زیادی از آمریکایی‌ها را به قتل رسانده ادامه دارد و نقض حقوق‌بشر مردم ایران نیز ادامه دارد. می‌دانید مدتی قبل بغدادی رهبر داعش، یک خلافت افراط‌گرای اسلامی را در خاورمیانه اعلام کرد و گفت، پایتخت آن در رقه سوریه است. همان‌طور که می‌دانید، هم‌اکنون داعش دارد از آن پایتخت بیرون رانده می‌شود؛ خدا را شکر. ولی رقه هیچ‌گاه پایتخت افراط‌گرایی و تروریسم اسلامی نبوده است، پایتخت افراط‌گرایی و تروریسم اسلامی از سال 1979 در تهران و تحت حاکمیت این رژیم افراطی بوده است و به همین دلیل است که باید برود.

اما یک چیز در داخل ایران تغییر کرده است و آن سطح مردم است. هرگز نمی‌توان خلقی را تا به ابد سرکوب کرد و به بردگی کشاند. مردم ایران در داخل ایران، از خود شجاعت قیام‌ کردن را نشان داده‌اند، در سال گذشته همان‌طور که می‌دانید، یک جنبش اجتماعی در حمایت از آرمان افشای آنچه بر 30هزار ایرانی گذشت که اکثرشان از اعضای سازمان مجاهدین بودند و در سال 1988 قتل‌عام شدند (شکل گرفته است). یک روز، دقیقاً مثل آنچه در آفریقای جنوبی پس از پایان آپارتاید واقع شد، یک کمیسیون حقیقت‌یاب در ایران خواهد بود که پرده از حقیقت دهشتناک اعمال این رژیم بر خواهد داشت.
صرف صحبت‌کردن درباره آن و بالا گرفتن تصاویر خانم رجوی در مکانهای عمومی، نشانه‌یی از نارضایتی مردم و اعتماد به‌نفس رشدیابندهٴ آنها به این (واقعیت) است که تغییر نزدیک است. اختلافات قابل‌توجه علنی بین سران مختلف حکومت نیز، همین را نشان می‌دهد. در ایالات متحده ما هم‌اکنون در حال بازبینی سیاستهایمان در قبال (رژیم) ایران هستیم
زمان آن فرا رسیده است که آمریکا و امیدوارم برخی از متحدان ما در اروپا، هر حمایتی را که می‌توانیم از کسانی به‌عمل بیاوریم که برای آزادی در داخل ایران مبارزه می‌کنند.

به سختی می‌توان تشابه بین مقاومتی که شما و مردم ایران بخشی از آن هستید و کسانی که برای آزادی آمریکا در انقلاب قرن هجدهم جنگیدند را ندید. یا کسانی که برای آزادی فرانسه در قرن نوزدهم جنگیدند یا کسانی که علیه نازیسم، فاشیسم در قرن بیستم جنگیدند و تمامی آن نبردها و تمامی آن مبارزات برای آزادی، با موفقیت به پایان رسید؛ و با کمک خدا و با استمرار اتحاد ما، این مبارزه هم (پیروز) خواهد شد. پس من با این دعا سخنانم را به پایان می‌برم که به‌زودی، چه بسا حتی سال آینده، بتوانیم این گردهمایی را در یک تهران آزاد و در یک ایران آزاد برگزار کنیم.

برنارد کوشنر وزیر خارجه پیشین فرانسه

 
سخنرانی برنارد کوشنر در گردهمایی بزرگ ایرانیان
      سخنرانی برنارد کوشنر در گردهمایی بزرگ ایرانیان
 
ما همه با هم موافق هستیم که شما شایسته آزادی، استقلال و دموکراسی هستید. ما از این مطمئن هستیم. بعد از دیدن ارتشی از نمایندگان پارلمانها، نمایندگان پارلمان انگلستان، نمایندگان پارلمان آمریکا و بعد هم نمایندگان پارلمان آلمان. ولی شما در فرانسه هستید و از شما به‌خاطر آمدن به این‌جا تشکر می‌کنم. من از این‌که با شما هستم بسیار خوشحالم. نمی‌دانم چندمین بار است که این‌جا هستم، ولی هر سال مثل این است که یک گردهمایی خانوادگی برای دموکراسی و برای آزادی ایران است.

اجازه بدهید که چند جمله به انگلیسی بگویم و سپس به فرانسه ادامه دهم. می‌خواهم تبریک بگویم و تشکر کنم از این مردم خوب آلبانی و نمایندهٴ دولت آنها، چون آنها کسانی بودند که از ساکنان اشرف و لیبرتی استقبال کردند، پس به‌خاطر این از مردم آلبانی تشکر می‌کنم.

مردم ایران به مدت 38سال سرکوب شده‌اند، 38سال، سرکوب توسط یک رژیم دینی، افراط‌گرایی اسلامی و بنیادگرا، در همین حال ما شاهد هستیم، چرا؟ ، چون این شکل از افراطی گرایی با شروع رژیم آخوندها شروع شد. رژیم آیت‌الله‌ها پایگاه افراط‌گرایی است. مردم ایران درست می‌گویند که مستحق یک رژیم بهتر هستند، آنها شایسته آزادی و دموکراسی هستند؛ آنها شایسته داشتن یک انتخابات آزاد هستند تا بتوانند نمایندگان واقعی خودشان را انتخاب کنند و نه آنهایی که توسط ولی‌فقیه انتخاب شده‌اند.

و همان‌طوری که دیگران در این سخنرانی گفتند، تغییر در ایران نقطهٴ پایانی بر افراط‌گرایی در کل منطقه است، افراط‌گرایی به‌نام اسلام در منطقه متولد شد؛ این به‌دلیل این نیست که اسلام زمینه رشد مناسبی برای تروریسم است، این افراد از اسلام سوء‌استفاده می‌کنند، به‌عنوان ابزار برای افراط‌گرایی و قتل، بنابر‌این نه تنها شما نقش خود را دارید، و نه تنها ضرورت تغییر در ایران وجود دارد، بلکه تغییر در ایران شروع تغییر واقعی در تمامیت منطقه است.

هم‌چنان می‌خواهم به خانم مریم رجوی تبریک بگویم؛ همیشه یک درس برای من بوده است، درسی از حقیقت سیاسی؛ سخن ‌گفتن به نام مجاهدین؛ خانم رجوی یک سمبل خوب است، نه فقط یک سمبل بلکه شروعی برای دیدگاه تغییر بسوی دموکراسی؛ یک خانم مسلمان رئیس‌جمهور ایران باشد، این شروع یک تغییر بزرگ است،
گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس با حضور مریم رجوی
گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس با حضور مریم رجوی
 
پس بار دیگر خانم رجوی، به شما تبریک می‌گویم و از شما تشکر می‌کنم.

مسلمانان فراخوان می‌دهند به برابری زن و مرد، جدایی دین و دولت، ما مثالی را که خانم رجوی گفت داریم، و یک بار دیگر، بار سوم، متشکرم.

در کشور من در گذشته، شما قربانی متنوع‌ترین و دروغ ترین مانورها بو دید. خود من هم مجرمم به‌خاطر گوش دادن به معاندین جنبش شما که شما را متهم به تروریسم بدون تبعیض می‌کردند. اینها دروغ بودند. باید تأکید کرد که مواضع دموکراتیک شما، مواضع قاطع شما در مورد برابری زن و مرد در سیاست، در مورد نقش زنان در سیاست، در رابطه با جدایی دین از دولت به بهترین وجهی در کلماتی که خانم رجوی به‌کار بردند، جنبش شما را از سایر جنبشهای خاورمیانه متمایز کرد. کافی است سخنرانیهای ایراد شده در این‌جا را با سخنرانی‌هایی که در سایر نقاط مربوط به خاورمیانه صورت می‌گیرد، قیاس کنیم.

هر بار درست قبل از برگزاری این جنبش سالانه که هزاران نفری که از همه اروپا به این‌جا می‌آیند را به حضور می‌پذیرد، دولت تهران تلاش می‌کند ماهیت جنبش شما را وارونه جلوه بدهد. و این بار هم، لابد به تصادف، روز گذشته، وزیر خارجه ظریف از طرف وزارت‌خارجه پذیرفته شد. بدون این‌که قصد دیکته کردن رفتار به دوست وزیرم لودریان، وزیر عالی دفاع در دولت پیشین که در حال حاضر وزیر خارجه است (را داشته باشم). فرانسه، جمهوری پر قدمت با دولتی دموکراتیک حق دارد هر کسی را که خواست به حضور بپذیرد ولی هر کاری را باید در زمان مناسب انجام داد. پذیرفتن ظریف روز قبل از برگزاری گردهمایی بزرگ شما، به نظر من انتخاب بدی بود. یک بار دیگر آخوندها تلاش کردند جنبش مجاهدین را با شانتاژ و با دروغ بی‌تعادل کنند، ولی خوشبختانه بیانیه‌یی در رابطه با دیدار ظریف منتشر نشد، نه از طرف وزارت‌خارجه نه از طرف نخست‌وزیر، و این مایه خرسندی من است. سخنانم را به پایان می‌رسانم: ایران آخوندها در تمامی جنگهای منطقه درگیر است، در جنگ سوریه، در عراق، در یمن. این را نباید فراموش کنیم.

من از اقداماتی که در جهت صلح صورت می‌پذیرد بسیار استقبال می‌کنم. از تلاش برای یافتن راهی برای صلح در منطقه بسیار استقبال می‌کنم. ولی نه به هر قیمتی، نه با ائتلافی که خود تهدیدی برای صلح و در راستای حفظ جنگ است. من به‌طور خاص اشاره دارم به بشارالاسد.

صلحی که من خواهان آن هستم، شما خواهان آن هستید، که ایران خواهان آن است، به‌خصوص در ایران بدون استقرار دموکراسی امکان‌پذیر نیست. با ابعادی که گردهمایی سالیانه شما به خود گرفته، شما این فرصت را فراهم کردید که مطالبات خود را برای انتخاباتی آزاد، برای ایرانی آزاد (ابراز کنید)، همان‌طور که من در ابتدای سخنانم به آن اشاره کردم.

زنده‌باد خلق ایران
درود بر جنبش شما
مرگ بر حکومت مذهبی
زنده‌باد دموکراسی-باتشکر
 

دیوید ایمس - رئیس مشترک کمیتهٴ پارلمانی بریتانیایی ایران آزاد

 سخنرانی دیوید ایمس در گردهمایی بزرگ ایرانیان
   سخنرانی دیوید ایمس در گردهمایی بزرگ ایرانیان

سناتور، خانمها و آقایان،
«برای این‌که شر پیروز شود، کافی است که زنان و مردان خوب اقدامی نکنند».

اکنون هیأت انگلستان امروز، در این گردهمایی انگیزاننده به شما می‌پیوندد تا اطمینان حاصل کنیم که چیزی اتفاق بیافتد.

اما خانمها و آقایان، امسال با سالهای گذشته تفاوت دارد، تفاوت در این است که رژیم ایران، به‌طور خاص خامنه‌ای، به‌شدت تضعیف شده است، همان‌طوری که از دیگر سخنرانان نیز شنیدید. آخوندها به‌لحاظ داخلی و خارجی بسیار ایزوله شده‌اند. در ایران، جامعه در وضعیت انفجاری قرار دارد، مردم در خیابانها فریاد تغییر سر می‌دهند، مقاومت ایران، فعالیتهای خود را در داخل کشور گسترش می‌دهد، در صحنهٴ بین‌المللی، به‌عنوان تنها آلترناتیو دموکراتیک در مقابل دیکتاتوری دینی ظاهر شده است؛ پس خانمها و آقایان، ما امروز نمی‌خواهیم راجع به محکوم کردن جنایات آخوندها صحبت کنیم، ما می‌خواهیم در مورد تغییر رژیم صحبت کنیم، که نهایتاً در دست ما است؛ ما می‌خواهیم در مورد ایران آینده با طرح 10ماده‌یی خانم مریم رجوی صحبت کنیم، طرحی که آزادی و حقوق‌بشر را برای تمامی مردم ایران در نظر دارد.

خانمها و آقایان، من باید مشکل مهم اموال ساکنان اشرف (در عراق) را برجسته کنم که با امکانات و کار سخت خودشان به‌دست آورده بودند. خانمها و آقایان، این اموال به آنها تعلق دارد، ولی عراق مانع دسترسی آنها به مایملک خودشان شد. به شرایط مصالحه و جبران خسارت نیاز است، و این وظیفه، بله وظیفه جامعه بین‌المللی و سازمان ملل و دولت آمریکا است تا تفکر دولت عراق (در این رابطه) را عوض کنند. ما قطعاً حداکثر تلاش خودمان را در پارلمان انگلستان برای رسیدن به این هدف خواهیم کرد، بنابراین بگذارید امیدوار باشیم که در آینده، آزادی و عدالت برای مردم ایران و پیشتازان آنها، اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران، تضمین بشود.

خانم رجوی، شما حمایت کامل ما را با خود دارید، و این پیام ما به آخوندهاست، ایران آزاد،

همکاران، پیام ما چیست؟ ایران آزاد
پیام ما چیست؟ ایران آزاد
ما چه‌کار خواهیم کرد؟ ایران آزاد
پس خانمها و آقایان، می‌خواهم همکار و دوستم را معرفی کنم، ترزا ویلیرز

ترزا ویلیرز - وزیر پیشین امور ایرلند شمالی و نماینده پارلمان انگلستان

 ترزا ویلیرز، گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاريس   
     ترزا ویلیرز، گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاريس
 
از شما تشکر می‌کنم، این یک افتخار بزرگ است که در این رویداد الهام بخش، برای اولین بار سخنرانی بکنم. من بالاترین احترام را برای جامعه ایرانیان مقیم انگلستان در حوزه انتخاباتی‌ام در چیپینگ بارنت در انگلستان قائل هستم، و از همه آنها صمیمانه بابت حمایتی که از من کردند، تشکر می‌کنم. من امروز این‌جا هستم که از آزادی در ایران حمایت کنم.

و من با همکارانم از احزاب مختلف انگلستان این‌جا هستیم که احترام خودمان را به خانم رجوی نشان دهیم، و همین طور برای ایفای نقش رهبری کننده او برای ترویج عدالت برای مردم ایران، و یک آینده صلح‌آمیز و دموکراتیک برای ایران.

خانم رجوی من معتقدم که کمپین شجاعانه شما برای آزادی و عدالت در ایران، یک آرمان عادلانه است و شما از حمایت ما برخوردار هستید. همه کسانی که این‌جا هستند به خوبی در جریان سابقه تکان‌دهنده حقوق‌بشر رژیم ایران که یک رژیم استبدادی است، هستند. نزدیک به 700نفر طی شش ماه در سال 2015 کشته شده‌اند که این آمار مساوی است با روزی سه نفر و متأسفانه ما می‌دانیم که رژیم ایران جلودار اعدام کودکان است.

اعتقاد بر این است که حداقل هفتاد و سه نوجوان طی یک مقطع 10ساله از 2005 تا 2015 اعدام شده‌اند. ما همه می‌دانیم که اعضای اقلیتهای مذهبی مثل بهایی و مسیحیان با ظلم و ستم و تبعیض روبه‌رو هستند، و همان‌طور که خیلی از سخنرانان امروز تأکید کردند اکنون زمان آن است که زنان در ایران از آزادی و برابری برخوردار باشند.

من همچنین توسط شورای ملی مقاومت مطلع شدم که حدود دوهزار زن روزانه به‌خاطر عدم رعایت قوانین حجاب دستگیر می‌شوند. این به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

خانمها و آقایان و دوستان،
این یک رژیم کاملاً سرکوبگر است که با بسیاری از مردم خود با وحشی‌گری برخورد می‌کند. و تلاش آن برای تسلط در منطقه یک منبع مداوم بی‌ثباتی در خاورمیانه است. این رژیم جلودار حمایت از تروریسم است که از طیفی از گروه‌های افراط‌گرای تروریست و خشونت‌گرا حمایت مالی و مادی می‌کند، بنابراین رژیم ایران مسئول خیلی از جانهای از دست رفته و خانواده‌های داغدار هم در داخل و هم در خارج مرزهایش است.

خانمها و آقایان، این (رژیم) منشأء واقعی شیطان در جهان است و من خالصانه امیدوارم که یک روز مردم ایران بتوانند خودشان را از چنگال آن خلاص کنند و با همدیگر یک آینده روشن‌تر بر اساس اصول آزادی و دموکراسی، بسازند. من معتقدم که خانم رجوی و شورای ملی مقاومت ایران در خط مقدم این راه طولانی برای آزادی هستند و من برای وظیفه مهمی که پیش رو دارید برایتان آرزوی موفقیت می‌کنم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d11cf15f-c2ba-4199-98bb-3549c96dd7ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات