728 x 90

اخبار كره شمالى,سيستم دفاع موشكى,

تشدید بحران کره شمالی

-

کره شمالی، آزمایش موشک قاره پیما
کره شمالی، آزمایش موشک قاره پیما
بحران با کره شمالی تشدید شده است. کسی نمی‌داند چشم‌انداز این بحران چیست. روسیه و چین بر کاهش تنش تأکید می‌کنند چرا که این وضعیت را به زیان خود می‌بینند:
تلویزیون سی.ان.ان 17تیر 96:
یک روز بعد از این‌که پنتاگون تأیید کرد کره شمالی یک موشک بالستیکی قاره‌پیما را آزمایش کرده است، تحلیلگران گفتند این موشک می‌تواند به آلاسکا برسد.

رئیس حکومت کره شمالی آمریکا می‌گوید این پرتاب هدیه 4ژوئیه به دولت ترامپ بود، این امر در حالی است که آمریکا بانمایش قدرت نظامی و دیپلوماتیک پاسخ داد و خواستار جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد.

به‌دنبال آن سخنان تند وزیر خارجه رکس تیلرسون بود که تأکید کرد ”نیاز به اقدامی جهانی برای متوقف کردن یک تهدید جهانی است“. رکس تیلرسون اعلام کرد آمریکا دست به اقدامات قویتری علیه رژیم کره شمالی خواهد زد.

...
ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی: «رئیس‌جمهور برای ما روشن کرده است یک کره شمالی اتمی را نمی‌پذیرد».

تجاوز کره شمالی بر بحثهای اجلاس جی 20 در هامبورگ آلمان از جمله بر اولین ملاقات رسمی دوجانبه دونالد ترامپ با رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و دومین ملاقاتش با رئیس‌جمهور چین سایه انداخته بود.

رؤسای جمهور روسیه و چین بعد از ملاقاتی که روز سه‌شنبه در مسکو داشتند نیروی دیپلوماتیک خود را به هم پیوند دادند تا طرح خود را برای کاهش تنش با کره شمالی ارائه کنند. آنها خواستار ضرب‌الاجلی برای آزمایشات موشکی شدند و از آمریکا و کره جنوبی خواستند مانورهای نظامی مشترک را متوقف کنند.

کاخ سفید به سی.ان.ان گفت، هیچ دستورکار رسمی برای جلسات پرزیدنت ترامپ در جریان سفر به آلمان وجود ندارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7247c94f-6190-4531-91e3-2552ef9ef1e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات