728 x 90

برگزيت - خروج انگلستان از اتحاديه اروپا,

نماینده پارلمان انگلستان: خروج از اتحادیه اروپا به‌ ما امکان سخت‌گیری بیشتری نسبت به رژیم ایران می‌دهد

-

 -
-
باب بلکمن نماینده پارلمان طی مقاله‌یی در کانزروتیو هوم نوشت:‌ بعد از اجرای برجام، دخالتهای ویرانگر رژیم ایران در جنگهای داخلی سوریه و یمن، شدت گرفته است... در داخل ایران نیز، نقض حقوق‌بشر هم‌چنان با مصونیت، ادامه دارد. حداقل 20اعدام، تنها در 3هفته اول انتخاب مجدد آخوند روحانی، صورت گرفت. همزمان، وی از وعده‌هایش در کارزار انتخاباتی مبنی بر آزادی زندانیان سیاسی، به سرعت فاصله گرفت... بسیاری از سیاستمداران انگلیسی از یک سیاست جسورانه علیه رژیم ایران حمایت می‌کنند. برخی از آنها با حضورشان در گردهمایی پاریس، بر این حمایت صحه خواهند گذاشت. این جنبش اپوزیسیون مشخصاً خواستار تغییر رژیم به‌عنوان تنها راه‌حل مشکلات ناشی از رفتار تهران در داخل و خارج کشور است...
 
بیشتر بخوانید
 
یورونیوز 11فروردین 96: مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا میان بروکسل و لندن راهی طولانی در پیش دارد. برخی می‌گویند این مذاکرات ممکن است دو سال طول بکشد.
با تحویل نامه رسمی جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا، مرحله مهمی در روند خروج این کشور از این اتحادیه شروع شده است. بر اساس این نامه، ترزامی، نخست‌وزیر انگلستان با فعال کردن ماده ۵۰معاهدۀ لیسبون، آغاز مذاکرات برای خروج از اتحادیه اروپا را اعلام کرده است.

 

راه طولانی مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا میان بروکسل و لندن
راه طولانی مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا میان بروکسل و لندن
 
طبق این ماده، مذاکرات میان اتحادیه اروپا و انگلستان بر سر نحوۀ خروج این کشور از اتحادیه اروپا و مبادلات تجاری و سفر به انگلستان و دیگر کشورهای این اتحادیه به‌مدت دو سال بطول خواهد انجامید.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان در گفت و گویی تلویزیونی گفت:‌ قصد داریم همکاری جدیدی میان لندن و این اتحادیه ایجاد کنیم.
 
درخواست ترزا مي نخست وزير انگلستان براي خروج از اتحاديه اروپا
درخواست ترزا مي نخست وزير انگلستان براي خروج از اتحاديه اروپا

وی در پاسخ به سؤالی در مورد هزینه ۵۰میلیارد یورویی خروج از اتحادیه اروپا می‌گوید: «اتحادیه اروپا هزینه خروج را خواسته است، برآوردهای مختلفی بوده اما هیچ درخواست رسمی ارائه نشده است. مذاکرات هم هنوز آغاز نشده اما ما به وظایف و تعهداتمان عمل خواهیم کرد».

وی افزود: «امیدواریم که یک تجارت آزاد بدون هزینه‌ گمرکی در مرزها را داشته باشیم تا بتوانیم به داد و ستد با اتحادیه اروپا ادامه بدهیم».

سفر آزاد شهروندان اروپایی طبق پیمان شنگن، مسأله مهاجرت و همچنین نیروی کار اروپایی در انگلستان در کنار قوانین مربوط به تجارت آزاد از جمله شرایطی است که بروکسل خواهان اجرای آن از سوی لندن است.

اثر نتیجه انتخابات انگلستان بر خروج از اتحادیه اروپا
ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان ماه مارس با درخواست رسمی از اتحادیه اروپا روند ترک این اتحادیه را به جریان انداخت. بر این اساس مارس ۲۰۱۹میلادی زمان ترک این اتحادیه در نظر گرفته شده است. در این فاصله دولت انگلستان باید بتواند با مذاکره بر سر شرایط ترک این اتحادیه، بیشترین منافع اقتصادی را نصیب خود سازد.

در صورتی که به هر دلیل این مذاکرات به نتیجه نرسد تأخیری در زمان تعیین شده به وجود نخواهد آمد و عضویت انگلستان در اتحادیه اروپا لغو است.

نخست وزیر انگلستان در طول تبلیغات انتخاباتی بارها تأکید کرد «دست نیافتن به توافق، بهتر از توافقی بد است» این شعار به نظر می‌رسد با ناتوانی محافظه‌کاران در کسب اکثر کرسی‌ها کارآمد باشد. دست نیافتن به توافق با اتحادیه اروپا به‌معنی نداشتن امتیازی برای دسترسی به بازارهای این اتحادیه است.

پیش‌تر زمان آغاز مذاکرات روز ۱۹ژوئن تعیین شده بود. در صورتی که این کشور دولت مستقر نداشته باشد امکان تغییر زمان یا به عبارتی به تعویق افتادن مذاکرات وجود دارد و این مذاکرات تا آغاز انتخاباتی تازه امکان برپایی نخواهد داشت.

انگلستان می‌تواند درخواست زمان بیشتری برای مذاکرات کند با این حال چنین درخواستی باید با موافقت ۲۷عضو اتحادیه قرار بگیرد. این توافق نیز جز با امتیاز دادن متقابل به دست نخواهد آمد.

ترزامی‌ که خواستار برپایی انتخابات زود هنگام در روز پنجشنبه شده بود دلیل این رأی‌گیری را «نیاز به حکمی قوی از سوی مردم برای انجام مذاکرات در بروکسل» عنوان کرد. با این حال از صندوقها نتیجه‌یی عکس گرفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f473839e-4429-4355-b1d3-f95a0bc5c34e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات