728 x 90

تشدید سرکوب ,اعدام دسته جمعي,

انتقال چند زندانی محکوم به اعدام به قرنطینه زندان رشت

-

انتقال چند زندانی محکوم به اعدام به قرنطینه زندان رشت
انتقال چند زندانی محکوم به اعدام به قرنطینه زندان رشت
شب پنجشنبه ۱۵تیر؛ دژخیمان خامنه‌ای تعدادی از زندانیان محکوم به اعدام در زندان رشت را جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل کردند.
به خانواده‌های این زندانیان گفته شده که برای آخرین ملاقات مراجعه کنند.

به گفته خانواده‌های زندانیان؛ به آنها اعلام شده که تا نماز صبح فرزندانشان اعدام خواهند شد. از وضعیت کنونی این زندانیان و اسامی کامل آنها اطلاعی در دست نیست. اسم یکی از این زندانیان محمدرضا داننده می‌باشد.

بيشتر بخوانيد:

اعدام جمعی ۴زندانی در زندان ارومیه

رژیم ضدبشری آخوندی صبح روز شنبه 17تیر 96، چهار زندانی را در زندان مرکزی ارومیه بدار آویخت.

دژخیمان خامنه‌ای روز گذشته، ۱۶تیرماه، این چهار زندانی را برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان ارومیه منتقل کرده بودند. اسامی این زندانیان عبارتند از خیرالدین مشمول ساکن بهلول آباد، صوفی کلنک زاده، خلیل خلیلی کوسی و معراج رشیدی.
لازم به یادآوری است، روز گذشته نیز، دو زندانی در زندان مراغه واقع در آذربایجان شرقی اعدام شدند.
سحرگاه روز ۱۴تیرماه، حکم اعدام دست‌کم ٧تن از زندانیان از محکومان به قصاص در زندان گوهردشت کرج اجرا شد.
همچنین ۱۳تیرماه، نیز حکم اعدام یک مرد در زندان قائمشهر به اجرا درآمد.
دو زندانی دیگر نیز در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند.
و در حاشیه یک سالن ورزشی در ملأعام در شهر تربت حیدریه حکم اعدام دو زندانی به اجرا درآمد.

‌اعدام ۲۱زندانی از جمله یک زن و دو اعدام در ملأعام

شلاق زدن یک جوان در ملأعام

رژیم ضدبشری آخوندی طی روزهای ۱۰تا ۱۴تیر ۲۱نفر را به چوبه‌های دار آویخت. دست‌کم هفت زندانی در روز ۱۴تیر به‌طور جمعی در زندان گوهردشت کرج بدار آویخته شدند. در میان اعدام شدگان امید رستمی ۲۸ساله بود و عباس یوسفی‌پور پیش از این به دستور دژخیم داریوش امیریان مدیر داخلی زندان توسط عوامل مافیای زندان به‌شدت مضروب و به بیمارستان منتقل شده بود. شماری از زندانیان بر اساس اعترافاتی اعدام شدند که در زیر شکنجه و به اجبار از آنها گرفته شده بود. تجمع خانواده‌های اعدام شدگان در اعتراض به اعدام فرزندان و بستگانشان در مقابل در زندان گوهردشت مورد حمله عوامل نیروهای سرکوبگر قرار گرفت. عوامل نیروی انتظامی با شلیک تیرهوایی درصدد برآمدند خانواده‌های قربانیان را پراکنده سازند.

در روز ۱۳تیر شش زندانی بدار آویخته شدند. دو زندانی ۲۴و ۲۷ساله در خیابان آبشار تربت حیدریه در استان خراسان رضوی در ملاعام اعدام شدند امید رجبی جانشین دادستان عمومی تربت حیدریه تهدید کرد که: «قوه قضاییه احکام صادره را با قاطعیت اجرا خواهد کرد. و بدون هیچ اغماضی با هنجار شکنان برخورد می‌کند». همچنین یک جوان ۲۴ساله در زندان مرکزی کرمان، دو زندانی در زندان مرکزی ارومیه و یک زندانی دیگر در زندان قائمشهر اعدام شدند.

روز پیش از آن چهار زندانی در اصفهان و زاهدان بدار آویخته شده بودند. در روز ۱۱تیر نیز یک زندانی ۳۸ساله متاهل در زندان مرکزی زنجان بدار آویخته شد. و در روز ۱۰تیر سه زندانی از جمله یک زن در زندان مرکزی رشت بدار آویخته شدند.

در رخدادی دیگر در روز ۱۲تیر دژخیمان یک زندانی ۳۰ساله را در خیابان خیام در شهر ملایر در استان همدان در ملأعام ۷۴ضربه شلاق زدند.

خامنه‌ای ولی‌فقیه نظام آخوندی در دفاع از این همه سرکوب و جنایت آخوند لاریجانی رئیس دستگاه قضاییه رژیم را «شخصیتی برجسته» نامید و از «کارهای مهم و با ارزش قوه‌ قضاییه» تقدیر کرد. آخوند لاریجانی نیز کارنامه ننگین دستگاه قضایی رژیم در اعمال اختناق و سرکوب به‌ویژه مجازاتهای سبعانه را «تلاش برای احیای حقوق‌بشر اسلامی-بخوانید شریعت آخوندی» نامید.

تا نظام پلید ولایت فقیه بر سر کار است مردم ایران جز سرکوب و شکنجه و اعدام نصیبی نخواهند داشت. مقاومت ایران عموم ارگانهای بین‌المللی حقوق‌بشر را به اقدامی فوری و مؤثر برای توقف مجازات اعدام در ایران فرامی‌خواند. هر گونه مراوده با فاشیسم دینی حاکم بر ایران باید به پایان دادن به نقض حقوق‌بشر در ایران مشروط شود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۴تیر ۱۳۹۶ (۵ژوییه ۲۰۱۷)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f4638a3-d4aa-400c-958a-ba71aef5bdec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات