728 x 90

بحران بى آبى,بحرانهاى اجتماعى,

بحران آب، ۱۳ساعت قطعی آب در کمال‌شهر کرج

-

بحران آب در گرمای تابستان
بحران آب در گرمای تابستان
مردم منطقه کمالشهر کرج از 13ساعت قطعی مکرر آب شرب خبر دادند.

به گزارش رسانه‌های حکومتی روز 16تیر 96، بحران آب که هر ساله با آغاز فصل گرما، شروع می‌شود، مردم منطقه کمال‌شهر کرج را با قطعی مکرر آب شرب با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند.

زن جوانی که ساکن بلوار شهرداری در منطقه کمالشهر کرج است در رابطه با قطعی مستمر آب گفت: «ما در منطقه بوستان یکم ساکن هستیم و طی شبانه روز گذشته، شاهد قطعی آب طولانی‌مدت بوده‌ایم، وقتی هم در اعتراض به این مسأله و درخواست رسیدگی با اداره مربوطه تماس می‌گیریم، در جواب می‌گویند: قطعی آب ناشی از مشکلات تعویض لوله، ایرادات فنی شیر فلکه اصلی است.
روز گذشته از ساعت 9 صبح تا 10 شب، یعنی 13ساعت، آب وجود نداشت و برای ساکنینی که در خانه خود فرزند کوچک و یا فرد بیمار دارند این مسأله بسیار ناراحت‌کننده است، امروز نیز به همین منوال، از ساعت 9 صبح تا این لحظه وضعیت قطعی همین است».
وی ادامه داد: حتی می‌دانیم قبل از امروز نیز، فلکه اصلی بلوار شهرداری کمالشهر که در ابتدای شهرک صدریه قرار دارد، هر روز مورد دستکاری برای نیمه بسته شدن قرار می‌گرفته و برای همین همیشه مردم این منطقه با افت فشار آب روبه‌رو هستند، تابستان هم که می‌شود به این ترتیب باید عذاب بکشیم.

علیرضا لرستانی یکی از کارگزاران رژیم در اداره آب استان البرز با انداختن تقصیر بحران آب به گردن اهالی گفت: «البرز امسال 5% با مشابه پارسال خود افزایش مصرف آب داشته است زیرا مردم اصلاح الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند و افزایش دما و حفر چاه‌های غیرمجاز در ساختمانها باعث شده است عمق چاه‌های البرز از 150به 300متر برسد و این مسأله جای نگرانی بسیار دارد».

بیشتر بخوانید:

بحران آب؛ تهدید مردم سیستان و بلوچستان به نپرداختن قبوض آب

روز دوشنبه ۱۲تیر 96 درسیستان و بلوچستان بزرگترین استان ایران در حالی از کمبود شدید آب رنج می‌برد، که بسیاری از شهرها و روستاهای آن با قطعی آب شدید مواجه هستند و روستاهای دورتر و مجاور مرز نیز هنوز با تانکر آب رسانی می‌شوند و بسیاری از روستاها به علت نبود آب خالی از سکنه شده و اهالی آنها مجبور به هجرت شده‌اند.
شهریاری یکی از ساکنان روستای ماککی شهرستان هیرمند گفت: مدت هشت روز است که آب آشامیدنی برای خوردن نداریم.
وی افزود: چطور ممکن است که اداره آب و فاضلاب شهرستان هیرمند این معضل را چندین سال است نادیده می‌گیرد، آنها اندکی اگر در پرداخت قبوض آب تأخیری از سوی شهروندان ایجاد شود، آب را قطع می‌کنند اما در این ماه از سال هیچ آبی برای آشامیدن روستا رها نمی‌کنند.
شهریاری خاطرنشان کرد: مردم روستا تصمیم گرفته‌اند تا در این ماه قبوض آب را جهت بی‌آبی در لوله‌های آب شرب پرداخت نکنند.

بحران آب؛ بروجردی: بحران آب وارد مقوله امنیتی شده است

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع 10تیرماه 96به بحرانی بودن وضعیت آب اعتراف کرد و گفت: بحران آب عملاً وارد مقوله امنیتی شده است و ما ناگزیر شدیم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کمیته امنیت آب را تشکیل دهیم.
وی که از حاشیه شهر مشهد بازدید می‌کرد گفت:‌ کشور به‌لحاظ منابع آبی بسیار محدود بوده و جزء کشورهای کم‌آب دنیا هستیم و بحران داریم و بحران آب عملاً وارد مقوله امنیتی شده است و ما ناگزیر شدیم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کمیته امنیت آب را تشکیل دهیم، با این وجود در بسیاری از رودخانه‌های کشور فاضلاب وارد آب می‌شود و آب سالم را از بین می‌برد.

بحران آب؛ در کوهدشت لرستان

روز 7تیر 96خبرهای رسیده از روستاهای استان لرستان بحران کم آبی کل حواشی استان را فراگرفته است. و دولت از تأمین آب قریب به 597روستا عاجز است.
موضوع بحران کم آبی فقط شامل روستاهای استان لرستان نمی‌شود بلکه سایر استانها از وضعیت مشابه رنج می‌برند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی رژیم در لرستان، تأمین آب 597روستای استان نیمه کاره است، زیرا برای تأمین آب روستاهای این استان اعتبار وجود ندارد.
رژیم آخوندی در همه پهنه‌ها و زمینه‌ها، دچار بحران است. محیط‌ زیست یکی از مقولاتی است که رژیم با سیاستهای ویرانگر خودش آن را نیز به بحرانی بزرگ تبدیل کرده است.
یادآوری می‌شود که حفر زیاد چاههای عمیق و استفاده بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی در کنار عدم لوله‌کشی و آبرسانی به شهروندان، شهرستان کوهدشت را با مشکل شدید و بحران کم آبی مواجه کرده است. به‌طوری‌که اکثر روستاها و حواشی شهر با این مشکل روبه‌رو هستند.

بحران آب؛ تجمع اعتراضی در اردبیل و پیشوا به نبود آب

بنا‌ به گزارشهای دریافتی روز سه‌شنبه 6تیر 96ساکنان روستای بودجه سفلی اصلاندوز در استان اردبیل در اعتراض به نبود آب آشامیدنی اقدام به بستن جاده کردند.
در پیشوای ورامین نیز مردم خیابانهای فلسطین، طالقانی و محله‌های شهیدگاه و قراءکرد مقابل فرمانداری رژیم در پیشوا تجمع کردند و خواهان حل بحران آب این مناطق شدند.

بحران آب؛ هم‌چنان معضل سیستان و بلوچستان باقی مانده است

کمبود شدید آب آشامیدنی و قطعی آب لوله‌کشی روستاهای دلگان در جنوب غرب سیستان و بلوچستان باعث نارضایتی و اعتراض شدید ساکنان این منطقه شده است.
بنا‌ به گزارش رسانه‌های حکومتی در روز اول تیر 96، بی‌آبی در روستاهای شهرستان دلگان یکی از معضلات و مشکلات جدی است که مردم این مناطق در این روزهای گرم و طاقت‌فرسا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
یکی از اهالی می‌گوید:‌ این قطعیها در برخی اوقات به چهار روز و یا بیشتر هم طول می‌کشد، که با توجه به گرمای شدید و بی‌سابقه هوا خیلی نگران‌کننده است.
قابل ذکر است در حالی مردم روستاهای شهرستان دلگان با کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنند که این منطقه از سفره‌های زیر زمینی خوب و غنی برخوردار است. به‌طوری‌که که از آن به گوهری پنهان در دل زمین یاد می‌شود.
شهرستان دلگان در 475کیلومتری جنوب غرب شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79b35057-e7ca-4f5c-bd43-cbf012cdc0d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات