728 x 90

اعتلاى مقاومت ايران,حمايت جهاني از مقاومت ایران,حمایتهای مردمی,گردهمايي بزرگ ايرانيان,

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ ایران آزاد با هزار اشرف و ارتش آزادی – سخنرانی شخصیتهای سیاسی

-

گردهمایی عظیم  مقاومت ایران در پاریس
گردهمایی عظیم مقاومت ایران در پاریس

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ مارتین والتون - شهردار ویلپنت

خانمها و آقایانی که به این‌جا دعوت شده‌اید، ایرانیان عزیزی که از اقصی نقاط جهان آمده‌اید.
بنام شهر ویلپنت به همگی شما خیرمقدم می‌گویم. مایه خوشوقتی من است که از شما که در این شمار زیاد، با همه تنوعتان، شور و شوقتان و عشقتان به آزادی در این‌جا گردهم آمده‌اید، استقبال به‌عمل بیاورم. اراده شما برای این‌که روزی دموکراسی را در میهن زیبایتان برقرار کنید، همان اراده‌ای است که شما را همانند یک تن واحد و همانند قلب ایران آزاد که امروز در ویلپنت می‌تپد، گردهم آورده است.
همچنین مایه افتخار من است که از رئیس‌جمهور شما خانم مریم رجوی استقبال کنم، و از همه شخصیتهایی که به‌رغم تعلقات مختلف سیاسی، در ارزشهای آزادی، برابری و برادری که ارزشهای جهان‌شمول امروز به‌شمار می‌آیند، با شما همراه شده‌اند.

 گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ مارتین والتون - شهردار ویلپنت

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ مارتین والتون - شهردار ویلپنت

 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ دومینیک لوفور - رئیس مجتمع شهری سرژی پونتواز

خانم رئیس جمهور، خانم ها، آقایان، دوستان عزیز ایرانی، به‌عنوان رئیس کمیته پارلمانی ایران دموکراتیک در دوره قانونگذاری که به اتمام رسید، می‌خواهم این‌جا به نام تمام همکارانم گواهی بدهم از بسیج دائم پارلمانترهای فرانسوی در این کمیته صرف‌نظر از عقاید سیاسی خود، برای مراقبت و مطالبه وضعیت حقوق‌بشر و احترام به دموکراسی در ایران، مانند محکوم کردن مداوم نقش بی‌ثبات کننده رژیم ایران در این بخش از جهان در حدود چهل سال گذشته.
 
  گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ دومینیک لوفور - رئیس مجتمع شهری سرژی پونتواز
 گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ دومینیک لوفور - رئیس مجتمع شهری سرژی پونتواز
 
فرانسه مهد حقوق‌بشر، نمی‌تواند و هرگز نباید در مقابل نقضهای فاحش حقوق‌بشر در ایران ساکت بماند. فرانسه باید ادامه روابط دیپلوماتیک و اقتصادی خود را مشروط به رعایت بی‌چون و چرای مبانی انسانیت و دموکراسی بکند. فرانسه به‌عنوان عضوی از شورای امنیت باید بر سر مواضع قاطع در قبال رژیم ایران، ایستادگی کند و قبل از هر چیز، مثل رئیس‌جمهور اولاند در گفتگوهای هسته‌ای، باید مراقب اجرای دقیق آن توسط رژیم ایران باشد و با قاطعیت در قبال نقشی که رژیم ایران متأسفانه مصرانه در مواضع خصومت ‌بار در منطقه دارد و خواهد داشت، ایستادگی کند.
ما هر چه از نقش تاریخی رژیم آخوندی در توسعه تروریسم از سال 1979 تا امروز که از حکومت خونریز بشار الاسد در سوریه و از سایر کانونهای تنش در منطقه پشتیبانی می‌کند، بگوییم کم گفته‌ایم. در تاریخ 29ژوئن، وزیر خارجه جدید ژان ایو لودریان نسبت به آزمایش موشکی ایران ابراز نگرانی کرد و اعلام کرد که رژیم ایران باید به حاکمیت و تمامیت ارضی همسایگان خود احترام بگذارد.
بنابر این، این موضوع به‌روشنی بیان شده است؛ ما از آن حمایت خواهیم کرد و در مورد آن با نهایت هوشیاری موضع دیپلوماسی فرانسه را نظارت خواهیم کرد. کمیته پارلمانی ایران دموکراتیک در دوره جدید قانونگذاری از دولت فرانسه خواستار یک موضع قاطع و روشن در مورد حقوق‌بشر و همچنین در مورد مواضع رژیم ایران در منطقه خواهد بود. همچنین محرز است همان‌طور که در گذشته بوده است، در آینده نیز باید حقوق مقاومت ایران محترم شمرده شود و اعضای آن حفاظت شوند و فرانسه نباید هرگز به شانتاژهای رژیم ایران برای محدود کردن اپوزیسیون دموکراتیک ایران تن دهد. تا آنجا که به من مربوط می‌شود، من همیشه در کنار شما خواهم بود برای این‌که از دولت فرانسه، سیاست بسیار قاطعی در قبال رژیم فعلی و حمایت از اهداف دموکراتیک مریم رجوی و مقاومت ایران برای برقراری حقوق‌بشر در ایران و صلح در ایران و خاورمیانه و دموکراسی برای ایرانی آزاد و دموکراتیک را مطالبه کنم.
درود بر ایران آزاد و دموکراتیک و درود بر فرانسه
 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ سناتور آلن نری - رئیس کمیتهٴ فرانسوی برای ایران دموکراتیک

خانم رئیس‌جمهور،
دوستان عزیز ایرانی،
بار دیگر در حضور جمعیتی کثیر در ویلپنت گردهم آمدیم. خانم شهردار باید گفت که بخت با شما بوده که از چنین گردهمایی که حاوی ارزشهای آزادی و دموکراسی است استقبال به‌عمل بیاورید.
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ سناتور آلن نری - رئیس کمیتهٴ فرانسوی برای ایران دموکراتیک 
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ سناتور آلن نری - رئیس کمیتهٴ فرانسوی برای ایران دموکراتیک
 
من در این‌جا به نام کمیته ملی اعضای مجلس فرانسه برای یک ایران دموکراتیک، غیرمذهبی و آزاد سخن می‌گویم و در کنار من خانم سناتور یونه نیز حضور دارند. من در این‌جا به نام همه آنهایی سخن می‌گویم که از مدافعان و حامیان تاریخی جنبش شما بودند؛ ژان پیر بکه، فرانسوا کولکومبه، ایو بونه، اسقف ژاک گایو، آقای ژیل پاروئل و شهرداران منتخب متعددی که در میانشان ژان فرانسوا لوگاره، ژان پیر مولر و همه منتخبینی هستند که در این‌جا حضور دارند و به‌دلیل کثرتشان نمی‌توانم همه آنها را نام ببرم. این کثرت البته نشان سرحالی جنبش ماست.
از سالیان پیش ما توسط فعالان از خودگذشته از وجود این جنبش که از آزادی در ایران دفاع می‌کند مطلع شدیم. این جنبش پیام خود را در معرض مجلسین ما قرار داد. ما هم با شهامت و از خودگذشتگی متعهد شدیم. متعهد شدیم چون وارثان عصر انقلاب کبیر فرانسه هستیم؛ وارثان مبارزان انقلاب کبیر فرانسه هستیم که برای آزادی و برابری و برادری می‌جنگیدند. ما در کنار شما هستیم چون وارثان شورای ملی مقاومت فرانسه هستیم که جمهوری را در کشورمان برقرار کرد. در دورانی که تحت یوغ دیکتاتوری و بربریت نازیها و همدستانشان بود. ما می‌دانیم ظلمات چیست. برای همین هم در کنار شما هستیم در مبارزه‌تان علیه آخوندها و دیکتاتوری آخوندها.
و به آنهایی که به ما می‌گویند که این دیکتاتوری اصلاح‌طلب است پاسخ می‌دهم که من نمی‌دانم یک دیکتاتوری اصلاح‌طلب چیست؟ دیکتاتوری اصلاح‌طلب وجود ندارد.
و چون ما وارثان شورای ملی مقاومت فرانسه هستیم و چون من از منطقه «اوُوِرن» هستم که مقاومت جانانه‌ای در آن دوران به‌عمل آورد، به شما به‌سادگی می‌گویم که وقتی حقوق‌بشر پایمال می‌شود، وقتی آزادیها سرکوب می‌گردند، وقتی عدالت دیگر معنی ندارد، تنها وظیفه و تنها حق و حقوق، مقاومت است و مقاومت و مقاومت.
زنده‌باد جمهوری فرانسه‌ای که در کنار شما باشد
زنده‌باد ایران آزاد
زنده باد دموکراسی
زنده باد آزادی
 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ میشل دو ووکولور - نمایندهٴ مجلس ملی فرانسه از جنبش جمهوری به‌پیش

خانمها و آقایان ایرانی عزیز،
حضار محترمی که در این‌جا گردهم آمده‌اید تا از هدف والای ایرانی آزاد حمایت به‌عمل بیاورید.
شما را به‌عنوان نماینده‌ای از اکثریت جدیدی که فرانسویان در انتخابات ریاست‌جمهوری‌خواهان آن شدند مخاطب قرار می‌دهم، و همراه می‌شوم با نمایندگان مجلس و منتخبینی از جمهوری فرانسه که مدتهاست از شما حمایت می‌کنند.
دموکراسی پدیده‌ای است آسیب‌پذیر، حتی در فرانسه؛ پدیده‌ای که توسط افراط‌گرایانی که مروج درخود رفتن و نفی دیگری هستند، تهدید می‌شود. این اندیشه، ارزشهای ما، یعنی آزادی، برابری و برادری را تهدید می‌کند. این اندیشه بینش مساوات و جهانشمول بودن ارزشها که مبنای حقوق‌بشر هستند را تهدید می‌کند. باید بدون کوچکترین سازشی با این اندیشه جنگید و این نبرد یک نبرد جهانی است. «رنه کاسان» که از نویسندگان بیانیه جهانی حقوق‌بشر بود دقیقاً روی همین انگشت گذاشته بود. از او نقل‌قول می‌کنم: «صلحی در این جهان نخواهد بود، تا وقتی حقوق‌بشر در هر گوشه‌یی از آن نقض می‌شود».
 گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ میشل دو ووکولور - نمایندهٴ مجلس ملی فرانسه از جنبش جمهوری به‌پیش
 گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ میشل دو ووکولور - نمایندهٴ مجلس ملی فرانسه از جنبش جمهوری به‌پیش
 
در جریانم که در ایران از یک حکومت مذهبی خودکامه رنج می‌برید که به کرات توسط سازمان ملل به‌دلیل انواع نقض حقوق‌بشر محکوم شده است. چند هفته پیش نیز عفو بین‌الملل اعلام کرد که 55% اعدامهای جهان در سال 2016در ایران صورت گرفته است.
نقض آزادیهای بنیادین در کشورهای مختلف، از جمله در ایران، ما را به مسئولیتهای سیاسیمان ارجاع می‌دهد یعنی برنگرداندن رو و نگاه از شرایط رقت باری که مردان و زنان با آن مواجهند، آنهم به فاصله دو الی سه ساعت پرواز از پاریس. این مسئولیت عبارت است از ممانعت از این‌که دیکتاتوری، خودکامگی و حکومت مذهبی در بستر بحرانهای اقتصادی، انسانی، اجتماعی یا محیط‌زیستی، رشد و نمو پیدا کند.
ما با چالش بزرگی مواجهیم برای حمایت از خلقهایی مانند خلق ایران. این چالش عبارت است از استقبال بهتر در خاک کشورمان از زنان و مردانی که قربانی دیکتاتوری هستند؛ این چالش عبارت است از نمایشی از اروپا که قدرتی است که دغدغه احترام به حقوق‌بشر در جهان را دارد.
بنابراین آری مبارزه شما برای آزادی به من مربوط می‌شود؛ آری مبارزه شما برای عدالت به من مربوط می‌شود؛ آری مبارزه شما برای مساوات، به‌خصوص مساوات بین زن و مرد، به‌عنوان یک نماینده زن مجلس و یک مادر، به من مربوط می‌شود.
حتی اگر مبارزه طولانی و دشوار باشد، تاریخ نشان داده که نور بر ظلمات پیروز می‌شود، دموکراسی بر دیکتاتوری پیروز می‌شود، حقوق‌بشر بر سرکوب پیروز می‌شود.
از حسن توجهتان متشکرم.
 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ رانجانا کماری - مبارز حقوق زنان از هند

خواهران و برادران و مردم جنگندهٴ ایران،
درود ما بر شما به‌خاطر نبردی که شما در آن بپا خواستید تا آزادی ایران را به‌دست بیاورید.
ما این‌جا هستیم تا از شما حمایت کنیم. ما بار دیگر این‌جا هستیم تا از شما حمایت کنیم.
 
 گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ رانجانا کماری - مبارز حقوق زنان از هند
 گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ رانجانا کماری - مبارز حقوق زنان از هند
 
ما معتقدیم که آلترناتیو برای یک ایران آزاد و دموکراتیک همین جا است و حقیقتاً آماده و مجهز است تا یک تغییر واقعی در ایران ایجاد کند. این جنبش مقاومت، تحت رهبری خانم مریم رجوی است که می‌تواند و باید تغییر را در ایران محقق کند.
به‌خاطر این‌که این جنبش، به‌رغم تمامی شرایط سختی که توسط رژیم قرون‌وسطایی ایران بر آن اعمال شد، به دست آوردهای واقعی در رابطه با برابری زن و مرد، که رسیدن به آن خیلی سخت است، رسیده است. رسیدن به برابری زن و مرد یکی از سخت‌ترین کارهایی است که در طول تاریخ انجام شده است و این جنبش دارد برای آن تلاش می‌کند.
این جنبش توانسته است نسلی از زنان قدرتمند را تربیت کند که جدی‌ترین مسئولیتها را برعهده بگیرند، به‌خصوص در نبرد علیه بنیادگرایی. این جنبش توانسته است برابری را بدون حذف مردان به‌دست بیاورد. در حقیقت، نسلی از مردان فعال و متعهد را پرورش داده است که با ذهن باز هژمونی زنان را پذیرفته‌اند. بنابر‌این من می‌گویم که این جنبش واقعاً آمادهٴ راه‌اندازی تغییر دموکراتیک در ایران است. شما به هدف رسیده‌اید، تقریباً رسیده‌اید.
به‌عنوان یک متخصص در مورد جنبش برابری زنان، ما امروز این‌جا هستیم تا بگوییم که زنان، تماما، با تسلط، این جنبش را از پیچ و خم‌ها و شرایط سخت عبور داده‌اند و بسوی آزادی و دموکراسی واقعی رهبری کرده‌اند. بنابر‌این به‌عنوان زنان، ما برای شما آرزوی موفقیت در رسیدن به آزادی در ایران را داریم. پیروزی شما، پیروزی تمامی زنان در دنیا خواهد بود. و تجارب شما در آزاد کردن ایران از چنگال آخوندها، یک گنجینهٴ ارزشمند برای تمامی زنانی است که معتقدند دنیای بهتری با وجود زنان در رهبری خواهیم داشت. دنیایی شکوفا با رهبری زنان. ما کاملاً معتقدیم که قرن بیست و یکم به زنان تعلق دارد، و در خانم مریم رجوی، رهبر آیندهٴ ایران را می‌بینیم که جنبش را بسوی آزادی ایران هدایت می‌کند.
ما با شما هستیم، ما با شما هستیم، تا جشن پیروزی برای دموکراسی در ایران. متشکرم

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ ماریا النا الوردین – رئیس فدراسیون جهانی حقوقدانان زن


من حمایت رئیس فدراسیون جهانی حقوقدانان زن، در سراسر جهان را از خانم رجوی و مبارزه وی برای آزادی در ایران آورده‌ام. می‌خواهم یک پیام قوی بفرستم به زنان و دخترانی که هم‌اکنون در سراسر ایران ما را می‌بینند، ما با شما هستیم و برای حقوق شما تا پیروزی خواهیم جنگید. متشکرم
 گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ ماریا النا الوردین – رئیس فدراسیون جهانی حقوقدانان زن
 گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ ماریا النا الوردین – رئیس فدراسیون جهانی حقوقدانان زن
 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ ماریا کاندیدا المیدا، معاون دادستان کل دادگاه عالی پرتغال

عصر همگی شما به‌خیر. من ماریا کاندیدا از پرتغال هستم، درودهایم را امروز از قلب ویلپنت به‌همراه 100هزار عاشق آزادی به همهٴ خواهرانم در ایران می‌فرستم که 39سال است برای حقوق پایه‌یی خود مبارزه می‌کنند و پیامی از امید به‌همراه دارم: بعد از پیروزی انتقال دوستان ما از لیبرتی به اروپا، گام بعدی پیروزی خانم رجوی برای آزادی ایران است. متشکرم.

 گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ ماریا کاندیدا المیدا، معاون دادستان کل دادگاه عالی پرتغال
 گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ ماریا کاندیدا المیدا، معاون دادستان کل دادگاه عالی پرتغال
 
 

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ الس وان هوف-نایب‌رئیس کمیسون حقوق اجتماعی پارلمان بلژیک

از سوی هیأت پارلمان بلژیک مایلم بگویم که ما بسیار خوشحال هستیم و تحت‌تاثیر قرار گرفته‌ایم که در این گردهمایی بزرگ امروز، با شما هستیم. ما از این فرصت برخوردار بودیم که در دسامبر گذشته با خانم مریم رجوی وقتی در بروکسل بودند، دیدار کنیم. من و بسیاری از همکارانم، از اپوزیسیون دموکراتیک ایران حمایت می‌کنیم.
ما درباره نقض حقوق زنان و حقوق اقلیتها در ایران، بسیار نگرانیم. طبق شاخص جهانی شکاف جنسیتی، ایران در بین 144کشور، در رتبه 139قرار گرفته که این شرم‌آور است. من به‌عنوان رئیس بخش زنان در حزب خودم، از دیدگاه مریم برای زنان ایران حمایت می‌کنم.
 
 
 گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ الس وان هوف-نایب‌رئیس کمیسون حقوق اجتماعی پارلمان بلژیک
 گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ الس وان هوف-نایب‌رئیس کمیسون حقوق اجتماعی پارلمان بلژیک
 
من می‌دانم که زنان در مقاومت ایران موقعیت و نقش رهبری کننده دارند و این بسیار دلگرم‌کننده است.
شما می‌دانید که کشور من، بلژیک، یکی از قربانیان اعمال جنایتکارانهٴ بنیادگرایانی بوده است که به نام اسلام دست به این کار زده‌اند. اما مقاومت شما به‌عنوان یک نیروی مسلمان، یک اسلام بردبار و دموکراتیک را نمایندگی می‌کند.
مقاومت شما نشان می‌دهد که که اسلام و دموکراسی با یکدیگر، هم‌خوان هستند. این امر همچنین در رابطه با حقوق زنان و اسلام صدق می‌کند.
سازمان مجاهدین به زنان مسلمان قدرت می‌بخشد. سازمان مجاهدن و برداشت آن از اسلام چالشی است در برابر اسلام بنیادگراها و در آن یک برداشت دموکراتیک از قرآن وجود دارد و این به ما امید بسیاری می‌دهد برای آیندهٴ ایران و جهان.
اجازه بدهید در پایان بهترین آرزوها را برای شما بکنم برای موفقیت کامل در مبارزه عادلانه‌تان برای دموکراسی و آزادی در ایران.
ما هر آنچه را که می‌توانیم در پارلمانمان انجام می‌دهیم تا صدای شما باشیم و پیام شما را گسترش بدهیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4f4b0c8-cc77-4f2c-8cba-19e2f7972a95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات