728 x 90

اخبار اقتصادی,بیکاری در ایران,

ایلام بیکارترین منطقه کشور شناخته شد

-

بیکاری در ایلام
بیکاری در ایلام
ایلام بیکارترین منطقه کشور شناخته شد، و این زنگ خطری است برای همه جوانان و تحصیلکرده‌های بیکار در این استان محروم.

بنا‌ به گزارش منتشر شده در یک سایت حکومتی در روز 13تیر 96: بیکاری و مشکلات ناشی از آن و به تبع آن فقر اقتصادی یکی از مهمترین علل و انگیزه‌های ارتکاب جرایم در کشور است، افزایش تحصیلکرده‌های بیکار این احتمال را به وجود آورده که درصد بالایی از این افراد برای رهایی از فشارهای ناشی از مشکلات اقتصادی به ارتکاب جرایم روی بیاورند».

جمعیت عظیمی از جوانان استان ایلام و نیز شهرستان آبدانان فارغ‌التحصیل شده‌اند و مدارک کاردانی، کارشناسی و بعضی هم کارشناسی ارشد و دکترا را از دانشگاههای آموزش عالی و معتبر اخذ کرده اما بدون شغل سرگردان مانده‌اند..

بیکاری فارغ‌التحصیلان ایلام
به‌دلیل بی‌کفایتی کارگزاران این رژیم قرون‌وسطایی تعداد قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان این شهرستان در رشته‌های مختلف دانشگاهی نیز در رستورانها و هتل‌های شهرهایی بزرگ هم‌چون تهران و با شرایط نسبتاً سخت مشغول کار شده‌اند تا شاید بتوانند از این راه برای خود و خانواده چیزی به‌دست بیاورند.

یکی از فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی می‌گوید: چند سال است که بیش از 20بار در آزمونهای استخدامی شرکت کرده و در این راه هزینه‌های زیادی متحمل می‌شوم و حتی نمره قبولی را کسب می‌کنم ولی در مرحله آخر و حتی بعد از کسب نمره قبولی مصاحبه، به دلایلی امکان ورود به سازمانها را نمی‌یابیم
وی افزود: متأسفانه میزان نفرات پذیرش شده در استخدامی‌های دولتی در سطح استان و شهرستان بسیار پایین است که شرایط پذیرش و قبول برای ما بسیار سخت است.

برخی از این جوانان تحصیلکرده و بیکار به کارهای پاره وقت و بعضاً کشاورزی و دامداری و بعضی هم به کارهای آزاد روی آورده و بسیاری از آنها همان‌طور بیکار مانده‌اند ولی برخی از آنها مهاجرت از شهرستان را بر هر چیزی ترجیح می‌دهند تا در شهرها و مناطق دور افتاده کشور شغل و کسب و کاری مهیا کنند و سربار خانواده نشوند.
 بیکاری؛ بیکاری پاشنه آشیل کشور است
 بیکاری؛ بیکاری پاشنه آشیل کشور است
 
بیشتر بخوانید:

بیکاری؛ بیکاری پاشنه آشیل کشور است
رحمانی‌فضلی وزیر کشور کابینه آخوند روحانی که به سنندج سفر کرده است روز پنجشنبه 31خرداد 96 درجمع کارگزاران رژیم در این شهر گفت: اگر توسعه متوازن منطقه‌یی در نظر گرفته نشود به‌جز شکاف طبقاتی و فقر چیزی حاصل نخواهد شد.

وی بیکاری را پاشنه آشیل رژیم دانست و گفت:‌ مطمئن هستم با مدل‌های تکراری و نگاه‌های کلی گرهی از مشکلات کشور گشوده نخواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/264badff-1c51-4e50-832a-2d1c84c147af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات