728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,بحران اقتصادى ايران,

عضو باند موٴتلفه: دولت بی‌محابا چوب حراج به ثروت ملی زده است

-

 -
-
یک مهره خامنه‌ای در باند مؤتلفه در حمله به آخوند روحانی گفت:‌ «دولت بی‌محابا چوب حراج به ثروت ملی زده است. با بستن قراردادهای طولانی‌مدت مدیریت منابع کشور را به دست بیگانگان می‌سپرد و با افتخار از افزایش تولید نفت خام داد سخن می‌راند».

احمد علی مقدم، عضو شورای مرکزی باند مؤتلفه در خصوص خام فروشی نفت توسط دولت آخوند حسن روحانی گفت: «روز گذشته سخنگوی دولت در نشست خبری از افزایش تولید نفت خام کشور به بیش از ۳میلیون و ۹۰۱هزار بشکه در روز خبر داد».

وی ادامه داد: «این خبر بیش از آن که نوید رونق اقتصادی برای کشور باشد موجبات نگرانی «دلسوزان انقلاب» را فراهم کرده است، زیرا تا زمانی که به‌دلیل تحریمهای بانکی امکان انتقال منابع ارزی حاصل از فروش نفت به داخل کشور وجود نداشته باشد، در بانکهای خارج از کشور بلوکه شود و یا این‌که به همین دلیل مجبور به خرید کالاهای دسته چندم کیفیت به جای پول نفت شویم، در هر صورت منافع ملی تأمین نمی‌شود».

مهره خامنه‌ای در باند مؤتلفه در پایان گفت: «حال با توجه به همه این عوامل به نظر می‌آید دولت از طریق افزایش تولید نفت خام درصدد جبران کاستیهای رشد اقتصادی دولت خود است و همچنین از این طریق می‌خواهد جوابگوی رشد بی‌سر و سامان هزینه‌های جاری خود باشد، در حالی که از این افزایش درآمدها چیزی نصیب سفره مردم نشده است و مردم هم‌چنان با مشکلات سابق دست و پنجه نرم می‌کنند.»

بیشتر بخوانید
چوب حراج خام فروشی بر منابع ملی
در صنعت نفت روزانه یک میلیون و 300هزار بشکه نفت خام، یک میلیون و 500هزار تن میعانات گازی، و حدود ۸.۵میلیارد مترمکعب گاز در سال 93 توسط دولت آخوند حسن روحانی به‌صورت خام فروشی فروخته شده است.
به گفته سید شریف حسینی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس رژیم، اختلاف سودی که در خام فروشی و عدم خام فروشی وجود دارد، حداقل 300برابر است.
هم‌اکنون رژیم آخوندی در منطقه در خام فروشی نفت رتبه اول یا دوم را دارد.
در صنعت پتروشیمی 65درصد محصولات پتروشیمی خام محسوب می‌شود و خام فروشی می‌شود. (تلویزیون شبکه یک 21تیر 94)
چوب حراج به ثروت ملي با خام فروشي نفت
چوب حراج به ثروت ملي با خام فروشي نفت
 
خام فروشی منحصر به نفت و گاز و پتروشمی نیست، بلکه در حوزه‌های معدنی دیگر و در محصولات دیگری مانند چرم و مواد غذایی هم رایج است.
مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان در مورد زدن چوب حراج خام فروشی در معادن می‌گوید: ”در سنوات گذشته متأسفانه بخش عمده‌ای که از معادن ما استخراج شد از طریق خام فروشی به کشور چین رفت که با استفاده از تکنولوژی روز رقم بیش از 60درصد و به اعتقاد من تا 100درصد ارزش افزوده را برای چینی‌ها فراهم کرد“.
در صنعت گندله‌سازی نیز سیاست خام فروشی اجرا می‌شود، مدیر عامل کارخانه فولاد بافق در این زمینه می‌گوید: ”گندله‌ای که ما خاکه و با 38-37دلار ما امروز داریم صادر می‌کنیم که عایدمان چیزی حدود 10دلار است گندله‌ای وارد می‌کنیم که قیمت آن چیزی حدود 270دلار تا 200دلار است“ (تلویزیون شبکه یک 27بهمن 93)
دبیر کانون انجمنهای صنایع غذایی در مورد خام فروشی زعفران می‌گوید: ”تنها 7درصد صادرات زعفران بسته‌بندی زیر ده گرمی است، تقریباً می‌شود گفت ما فله فروشی داریم می‌کنیم“ (تلویزیون شکبه یک 21خرداد 94)

البته موارد فوق نمونه‌هایی از سیاست ضد‌ملی خام فروشی توسط رژیم آخوندی است، که منابع کشور را به ثمن بخس می‌فروشد، و در عوض صنایع کشور و به‌ویژه کارگران شاغل در حوزه صنعت و معدن را به خاک سیاه می‌نشاند.

اجرای این سیاست ضد‌ملی در حالی است که ولی‌فقیه ارتجاع به‌طور مدام شعار ”اقتصاد مقاومتی“ و ”تکیه بر ظرفیتهای داخلی“ می‌دهد، اما مهره‌ها و گماشته‌های نظام سراسر فاسد او، این چنین ثروتهای ملی را برباد می‌دهند و با خالی کردن جیب کارگران محروم ایرانی و ورشکست کردن صنایع کشور، جیب خود و صاحبان صنایع کشورهای دیگر را پر می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aedb473d-84bc-41be-bf31-9b529acd42c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات