728 x 90

اخبار دانش آموزی,بحرانهاى اجتماعى,

کودکان به‌دلیل نداشتن مدارک هویتی از تحصیل محروم هستند

-

کودکان محروم از تحصیل سیستان و بلوچستان
کودکان محروم از تحصیل سیستان و بلوچستان
از آثار و ارمغانهای شوم نظام آخوندی طی 38سال حکومت ننگین، بیسوادی کودکان معصوم است. این موضوع به‌خصوص در استانهای هم‌چون سیستان و بلوچستان ابعاد وحشتناکی پیدا کرده است به‌طوری‌که کارگزاران رژیم، یک به یک به آن اعتراف می‌کنند.

امینی فرد عضو مجلس ارتجاع در این رابطه می‌گوید:
آخرین آمار ما در خصوص تعداد بازماندگان از تحصیل در استان سیستان و بلوچستان با آمار ارگانهای رسمی متفاوت است. آمارهای دولتی حدود 25 تا 30هزار نفر بازمانده از تحصیل را برآورد می‌کنند اما آمار ما عددی در حدود 110 تا 120هزار نفر را در استان ارزیابی می‌کنند.

وی ادامه داد: تعدادی افراد به‌دلیل عدم دسترسی به خدمات دولتی و استقرار در مناطق دوردست و کوهستانها و بعضاً بیابانها که هرگز در آن نقاط ارائه خدمات دولتی انجام نمی‌شده، بدون شناسنامه‌ مانده‌اند.

امینی فرد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارتجاع دلایل مختلف بازماندن واجب‌التحصیلان از تحصیل را برشمرد و توضیح داد: نداشتن اوراق هویتی، نبود عدالت آموزشی، مسائل فرهنگی، عدم دسترسی آسان و فاصله 20 تا 30کیلومتری از مدارس و... از جمله دلایل این بازماندگی محسوب می‌شوند چرا که برخی پس از خواندن 3 تا 4کلاس از تحصیل منصرف می‌شوند.

امینی‌فرد با اشاره به فوت 4دانش‌آموز در منطقه یاشار ایرانشهر به‌دلیل تردد با وسیله نقلیه غیراستاندارد طی چند ماه اخیر، گفت: این اتفاق‌های ناخوشایند تاثیرات منفی بر مردم منطقه برای انگیزه تحصیل می‌گذارد.

وی در مورد صدور کارت حمایت تحصیلی برای افراد لازم التحصیل فاقد مدارک هویتی توضیح داد: که لازم‌التحصیلان بسیاری در استان سال‌های پیش هرگز امکان ادامه تحصیل نداشتند اما از حدود دو سال پیش با پیگیریهای انجام شده توانستند تا مقطع دبیرستان اول ادامه تحصیل دهند اما تحصیل در مقاطع بعدی هم‌چنان برای آنها مقدور نبود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارتجاع از تورم نیروی انسانی در شمال استان ومشخصاً زاهدان و کمبود شدید نیروی انسانی کارآزموده در جنوب استان خبر داد و افزود: اکثر معلمانی که در مناطق مختلفی از استان و در روستاها ارائه خدمات می‌کنند یا خرید خدمتی هستند که انگیزه بسیار بالایی ندارند یا سرباز معلم هستند و با سیاستهایی که فعلاً در استان اجرا می‌شود این شکاف هر روز گسترده‌تر می‌شود و باعث ایجاد معضلات اجتماعی و حتی به‌طور قاطع می‌توان گفت باعث مشکلات امنیتی خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/198b6c96-e4ad-4e45-b5c7-0f48cf391d6f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات