728 x 90

اخبار آمريكا,

مصاحبه با رئیس سازمان ناسا در مورد چشم‌انداز سفر به مریخ

-

سازمان فضایی ناسا
سازمان فضایی ناسا
رئیس سازمان فضایی ناسا می‌گوید تلاش می‌کنیم در دهه ۲۰۳۰ میلادی انسان را در نزدیکی مریخ مستقر کنیم. بخشهایی از مصاحبه وی با یورونیوز:
آژانس فضایی اروپا و ناسا، هر دو در سال ۲۰۲۰ مریخ نورد به فضا خواهند فرستاد. روبرت لایتفوت  رئیس سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا ـ ناسا ـ می‌گوید برای سفر به مریخ هم به مریخ‌نورد نیاز هست و هم به فضانورد.

ناسا درباره سفر به مریخ خیلی صحبت می‌کند و هدف غایی فرستادن انسان به مریخ است اما با مریخ‌نورد هم موفقیتهای زیادی به دست آمده. چرا کار روی مریخ‌نورد متمرکز نشود. آیا فرستادن مریخ‌نورد بهتر و کم خطر تر نیست؟

روبرت لایتفوت رئیس ناسا: «فکر می‌کنم به هر دو نیاز باشد، هم به مریخ‌نورد و هم به فضانورد. مریخ‌نورد به مریخ می‌رود و کار پیشاهنگ را انجام می‌دهد. با مریخ‌نورد چیزهایی را می‌شناسیم که اگر بخواهیم انسان به مریخ بفرستیم باید بدانیم. فکر می‌کنیم از دیدگاه اکتشاف، خواست ما فرستادن انسان است، حضور انسان در فضا در دی.ان.ای ما حک شده است.

تلاش می‌کنیم حدود دهه ۲۰۳۰ انسان را در نزدیکی مریخ مستقر کنیم. هدف ما این است. باید کارهای زیادی برای دستیابی به فناوریها و سیستمهایی که باید ساخته شود به انجام برسانیم. برای این کارها به همکار نیاز داریم و همین یکی از دلایلی است که به اینجا آمده‌ایم، می خواهیم از مهارتها و توانایی‌های دیگران هم استفاده کنیم. باید مدتی را در حول و حوش ماه بگذرانیم و تمام سیستم‌هایی را که برای رفتن به مریخ نیاز داریم در جایی که به زمین نزدیکتر است آزمایش کنیم و اطمینان پیدا کنیم که این سیستمها درست کار می‌کنند.

اولین مأموریت فضایی با سرنشین فکر کنم در سال ۲۰۲۲ انجام بگیرد و این هدفی است که فعلاً داریم. مأموریتی بدون سرنشین برای سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته شده که به‌زودی انجام خواهد شد و درباره چشم‌انداز موفقیتش خیلی هیجان داریم. و باز هم موضوع همکاری به پیش می‌آید و فکر می‌کنم که اگر این مأموریت فضایی به راه بیافتد چشم‌انداز همکاریها خیلی بهتر خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aac66798-5eed-4f0e-9b4c-a00189ad61d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات