728 x 90

اخبار خاورمیانه,شبكه هاى تروريستى,انفجار تروريستي,

جزییاتی از خنثی شدن طرح تروریستی در مکه مکرمه

-

مکه مکرمه
مکه مکرمه
تلویزیون فرانسه 24گزارشی از طرح شکست خورده انفجار در مکه مکرمه را پخش کرد

فرانسه 24 روز سه‌شنبه 6تیر 96: عربستان سعودی این هفته اعلام کرد یک عملیات تروریستی را علیه مقدس‌ترین مکان مسلمانان، مسجد النبی کشف و خنثی کرده است. نفر انتحاری خود را زمانی که نیروهای امنیتی ساختمان را محاصره کرده بودند منفجر کرد و 11نفر را مجروح کرد.
این در زمانی بود که میلیون ها مسلمان از سراسر جهان در مکه به‌خاطر پایان ماه رمضان گردهم آمده بودند.

خبرنگار فرانسه 24: در این ساختمان سه طبقه که فاصله چندانی تا مسجد النبی نداشت، تبادل آتش میان نفر انتحاری و نیروهای امنیتی درگرفت قبل از این‌که او خود را منفجر کند.
او با منفجر کردن خود باعث فروریختن ساختمان شد در نتیجه 6خارجی و 5نیروی امنیتی مجروح شدند که به اورژانس منتقل شدند.

یک شهروند: این خانه برادرم است، من در طبقه بالا زندگی می‌کردم، زمانی که سر و صدا شنیدم به سرعت بلندشده و خواهران و برادران و مادرم را برداشته و به مکان امنی بردم. آنها به بیمارستان منتقل شدند.

این عملیات انتحاری در حالی کشف شد که هزاران نفر اطراف مسجد النبی برای مراسم گرد آمده بودند به گفته مقامات عربستان سعودی، نفر انتحاری عضو یک سازمان تروریستی بود که در مکه و جده پایتخت اقتصادی کشور می‌باشند، 5نفر دیگر بعد از آن‌که مظنون به کمک کردن به طراحان حمله بودند دستگیر شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80a21622-e69f-44a7-9658-19ec655806a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات